/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
WD40 - Hvordan fjernes det bedst igen ??
Fra : susanne


Dato : 08-04-08 10:50

Sprøjtede hele maskinen ind i WD40 i efteråret.
Chrom-dele, malede dele, fik en tur.

Nu har jeg så idag vasket MC´en med varmt vand og sæbe, efterspulet med
koldt vand og pudset,...og pudset, ....og pudset.

Mange steder er lakken og chromen mat, og det er som om at WD40 har skabt en
hinde der ikke kan fjernes med varmt vand og sæbe, men måske med masser af
knofedt.

Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??
Kan jeg mon bruge petrolium, e.lign., til at fjerne det de sidste
genstridige steder ??

Sanne


 
 
Torben Scheel (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-04-08 10:57

susanne wrote:
>
> Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??
> Kan jeg mon bruge petrolium, e.lign., til at fjerne det de sidste
> genstridige steder ??
>
Måske noget S100 motorrad reiniger?

Petroleum er hovedindholdet i WD40 - og sikkert fint til at opløse
indtørrede rester. Desuden efterlader det en beskyttende hinde - så
hellere dét end Sulfo der affedter meget, og kræver efterbehandling med
voks eller andet. Jeg tror dog at arbejdet er lettere med S100 eller
tilsvarende produkt - gerne i gelform der bliver hængende i et stykke
tid. Om lidt kommer Armand og siger at barberskum har samme effekt - det
har jeg ikke prøvet. Har aldrig haft overflødig WD40 på hagen

På lakken ville jeg prøve om ikke en let polering med voks tager det.

--
vh
Torben

Armand (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-08 21:11

Torben Scheel skrev:
> susanne wrote:
>>
>> Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??
>> Kan jeg mon bruge petrolium, e.lign., til at fjerne det de sidste
>> genstridige steder ??
>>
> Petroleum er hovedindholdet i WD40 - og sikkert fint til at opløse
> indtørrede rester. Desuden efterlader det en beskyttende hinde - så
> hellere dét end Sulfo der affedter meget, og kræver efterbehandling med
> voks eller andet.
>
Motorrrens, der kort fortalt er petroleum, som kan opløses af vand, må
være det umiddelbare bud!

> Jeg tror dog at arbejdet er lettere med S100 eller
> tilsvarende produkt - gerne i gelform der bliver hængende i et stykke
> tid. Om lidt kommer Armand og siger at barberskum har samme effekt
>
Hæ!
Barberskum hár den effekt at det sidder på emnet længe og mens det
stille tørrer ind krible-krabler det effektivt på overfladen hvorefter
at det let fjernes med klud eller vand dagen efter.
Nu ér barberskum mit husholdnings-råd #1, så jeg synes faktisk at det
også burde prøves hér !!

--
Armand.

Niels.Pein@gmail.com (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels.Pein@gmail.com


Dato : 08-04-08 04:38

On 8 Apr., 11:57, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> susanne wrote:
>
> > Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??
> > Kan jeg mon bruge petrolium, e.lign., til at fjerne det de sidste
> > genstridige steder ??
>
> Måske noget S100 motorrad reiniger?
>
> Petroleum er hovedindholdet i WD40 - og sikkert fint til at opløse
> indtørrede rester.
>

Ja man bør vel kunne bruge .... WD40.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Torben Scheel (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-04-08 13:10

Niels.Pein@gmail.com wrote:

>> Petroleum er hovedindholdet i WD40 - og sikkert fint til at opløse
>> indtørrede rester.
>>
>
> Ja man bør vel kunne bruge .... WD40.

Eller evt. snakeoil der er endnu dyrere og også det samme

--
vh
Torben

N/A (08-04-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-04-08 13:10



Richard (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-04-08 21:04

susanne wrote:

> Sprøjtede hele maskinen ind i WD40 i efteråret.
> Chrom-dele, malede dele, fik en tur.

Næste år skulle du prøve en rigtig vintervoks som Motorex Protect & Shine
645 eller S100 Korrosionsschutz eler Louis' tilsvarende...

> Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??

Nævnte P & S 645 fordamper på 10-12 uger, skal derfor gensprøjtes ved
længere tids stilstand, men kan poleres væk uden knofedt. De to sidste
holder let dobbelt så længe, men kræver til gengæld mere knofedt og evt.
en sjat mere på kluden at pudse af

WD40 skal du kun bruge til blanke metaldele, ikke til lakerede IMHO. Men
til det brug er lampeolie / petroleum lige så godt og billigere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


TA (09-04-2008)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 09-04-08 23:55

"susanne" <suuuusss@yahoo.com> wrote in message
news:47fb3fa5$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Sprøjtede hele maskinen ind i WD40 i efteråret.
> Chrom-dele, malede dele, fik en tur.
>
> Nu har jeg så idag vasket MC´en med varmt vand og sæbe, efterspulet med
> koldt vand og pudset,...og pudset, ....og pudset.
>
> Mange steder er lakken og chromen mat, og det er som om at WD40 har skabt
en
> hinde der ikke kan fjernes med varmt vand og sæbe, men måske med masser af
> knofedt.
>
> Hvordan fjerne i andre WD40 fra lak og chrom ??
> Kan jeg mon bruge petrolium, e.lign., til at fjerne det de sidste
> genstridige steder ??


Det er en god idé at anvende auto-voks til at forsegle lak- og chrom-dele.
Voksen efterlader en tør og blank overflade, som ikke binder støv og som
desuden er vandafvisende.

Prøv at fjerne så meget af WD-40'en som muligt med en tør klud og giv
derefter overfladerne autovoks. Voksen burde fjerne de sidste rester af
WD-40 og efterlade en helt blank og forseglet overflade.

--
TA



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste