Hvilken sportstourer skal jeg vælge
Fra : RB

Dato : 06-04-08 11:24

Hej

Jeg står og vil skift til en sports-tourer, fra min nuværende BMW K100 RT.
Oprindelig ville jeg smide omkring 70 tkr, men efter at jeg blev præsenteret
for en ny GSX 750F er min grænse nok rykket op i den ende.

Jeg har kig på følgende maskiner og vil gerne høre jeres mening.

Honda VFR 750F
Ducati ST2
Suzuki GSX 750F (Ny)
Honda CBR 1000F

Jeg har ikke været ude at prøve nogen af maskinerne endnu, så jeg er pt. i
dataindsamlingsperioden.
Jeg kører ikke på langtur, så maks. længderne på mine ture er nok 500 km.
Jeg kører ca. 3-4000 km/år.
Jeg er ikke en "ræs-type" og ligger derfor og triller med maks 150-160 km/h
på motorvej.
Jeg er 41 og har haft så forskellige maskiner som Yamaha XT350, XJ600,
TDM850 og nu en BMW K100RT.
Min prioritet går nok efter en driftssikker maskine, der ikke koster en ½
arm at have på værksted hver gang.

Hilsen René

Fra : Asger

Dato : 06-04-08 11:55

RB wrote:
> [...]
> TDM850 og nu en BMW K100RT.
> Min prioritet går nok efter en driftssikker maskine, der ikke koster en

Jeg vil mene at din sidste bemaerkning laaser dig fast paa Hondaerne,
spoergsmaalet er saa din prioritering af vaegt og kraefter.
Meeen, jeg ville tage ud og proeve dem alle - det kunne godt flytte
holdninger.

Asger
Caponord

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 06-04-08 12:01

"Asger" <Not@working.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> spoergsmaalet er saa din prioritering af vaegt og kraefter.
> Meeen, jeg ville tage ud og proeve dem alle - det kunne godt flytte

Hvis du vil vælge en af Hondaerne, så vil jeg stærkt anbefale en VFR.
Den er meget mere handy at tumle og har rigeligt med hk til dit behov.
CBR-eren er også god, men tung og stiv i forhold til VFR. Jeg kalder den
gerne for et motorvejs-lokomotiv.
Jeg har tidligere haft en CBR 1000 og kører nu VFR.
Hilsen Matthias

Fra : Niels-Jørgen Andreas~

Dato : 06-04-08 14:20

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Asger" <Not@working.com> skrev i meddelelsen

glem ikke v-strom 650, de fås fra ca. 65000 og op, god komfort, go trækkræft
i bund og mellemrådet, og så de nyere og billige og lette at servicere.
-
Har selv rullet 20000 på sådan en mc.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 07-04-08 13:02

Niels-Jørgen Andreasen expressed precisely :

Pisse god og behagelig MC.
Har kørt knap 8000 på min.

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-04-08 17:12

Michael Vilhelmsen skrev den 07 apr 2008 i

> Pisse god og behagelig MC.
> Har kørt knap 8000 på min.

38.000 rundet på min, fejlfrit og ganske komfortabelt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-04-08 17:27

Arne Lorenzen skrev:
> Michael Vilhelmsen skrev den 07 apr 2008 i
>
> 38.000 rundet på min, fejlfrit og ganske komfortabelt

min tidligere (nu pensionerede)klasselærer fra folkeskolen er på vej
jorden rundt på en sådan, pt ca 44000 km. ingen problemer, selv kæden er
ikke skiftet endnu!?

men det kan man forvisse sig om her :

http://poul-randa.blogspot.com/

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 08-04-08 08:06

"J.C.Kløve" submitted this idea :

> min tidligere (nu pensionerede)klasselærer fra folkeskolen er på vej jorden rundt på en sådan, pt ca 44000 km. ingen problemer, selv kæden er ikke skiftet endnu!?

> [...]

Ham har jeg godt nok støt på ved googling ... Fed tur

Fra : RB

Dato : 07-04-08 20:22

"Niels-Jørgen Andreasen" <solskin@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>>>

> glem ikke v-strom 650, de fås fra ca. 65000 og op, god komfort, go
> trækkræft i bund og mellemrådet, og så de nyere og billige og lette at

Tak for det nye input.
Jeg var ude at sidde på en idag. Den er desværre for høj til mig.
Jeg er kun 172.
René

Fra : Per V. Misser

Dato : 07-04-08 22:12

Hej

> Tak for det nye input.
> Jeg var ude at sidde på en idag. Den er desværre for høj til mig.
> Jeg er kun 172.
> René

Hvad med BMW F800ST.
Jeg ved godt at det er et løft i prisen, men det er en lav og letkørt
sportstourer, og med minimal vedligeholdelse på tandremmen, samt ABS.

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : henrik hansen

Dato : 06-04-08 18:23

Hvis det må være en lidt ældre model, kan jeg varmt anbefale Yamaha FJ1200,
en årg. 91-92 kan du godt finde til ca 70 K. den kører bare. Touring nyt
havde iøvrigt for nogle år siden en artikel, de havde købt en ny FJ1200, og
efter at have kørt 117000 km. blev den skilt helt ad, du kan læse artiklen
her http://www.fjclub.dk/galleri/galleri.htm
hilsen henrik

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-04-08 20:31

"henrik hansen" <henrikh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det må være en lidt ældre model, kan jeg varmt anbefale Yamaha
> FJ1200, en årg. 91-92 kan du godt finde til ca 70 K.

Er det ikke på kanten at kalde FJ1200 Sports-tourer ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 06-04-08 21:16

Brian Sørup skrev:
> "henrik hansen" <henrikh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke på kanten at kalde FJ1200 Sports-tourer ?

I forhold til andre nævnte, á GSXF750 og CBR1000F skiller den sig da
ikke værre ud - Og sat op imod en K100RT er det vel nærmest en
supersport-model!

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-04-08 21:23

> I forhold til andre nævnte, á GSXF750 og CBR1000F skiller den sig da
> ikke værre ud - Og sat op imod en K100RT er det vel nærmest en
> supersport-model!

Tjaaah, du har sgu nok ret, jeg kan bare huske da jeg steg fra VFR'en og
over på kammiens FJ1100, at der skal arbejdes en del mere i
rundkørslerne end jeg er vant til.... og også mere end med en CBR1000F
(SC21)
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 06-04-08 22:16

Brian Sørup skrev:

> [...]
> over på kammiens FJ1100, at der skal arbejdes en del mere i
> rundkørslerne end jeg er vant til.... og også mere end med en CBR1000F

Modsat prøvede jeg en FJ1100 første gang mens jeg havde en XS1100, og
med dén baggrund vár FJ'eren en ren scooter

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 22:34

On Sun, 06 Apr 2008 23:16:22 +0200, Armand wrote:

> Modsat prøvede jeg en FJ1100 første gang mens jeg havde en XS1100, og
> med dén baggrund vár FJ'eren en ren scooter

Et engelsk magasin, Classic Bike svjh., forklarede den tids begreb "muscle
bike" som den indsats føreren måtte lægge i, og ikke som (ventet) en
motorstærk mc.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Armand

Dato : 06-04-08 22:57

Orla Pedersen skrev:

> Et engelsk magasin, Classic Bike svjh., forklarede den tids begreb "muscle
> bike" som den indsats føreren måtte lægge i, og ikke som (ventet) en
> motorstærk mc.

Jeg hørte på samme måde at et magasin for nyligt havde gen-testet den
ellers meget racede Suzuki RG500 og, frustreret over hvorledes den
opførte sig på vejen, forsøgte sig igennem hele rækken af forekommende
affjedrings indstillinger og dæktryk, indtil en senior-journalist tørt
konstanterede at sådan kørte de bare dengang i 80'erne

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-04-08 10:16

Orla Pedersen wrote:

> Et engelsk magasin, Classic Bike svjh., forklarede den tids begreb "muscle
> bike" som den indsats føreren måtte lægge i, og ikke som (ventet) en
> motorstærk mc.

Jeg lurer stadig på om det er TDM'en eller FJ'eren der skal sælges - men
det hænger nok sammen med at jeg ikke har kørt FJ'eren siden TDM'en
landede. Jeg får nok et chok når jeg erfarer hvor tung den er at danse
med i sammenligning

Grunden til overvejelserne er mest at FJ'eren er helt straight forward
konstrueret, og kan serviceres med en hammer og gaffa Dertil er den
ikke så plastic'et som TDM'en - det tæller i regnskabet under
"personlighed".

Jeg vil tro at bremse- hjulombygningen har gjort FJ'eren lidt mere
"nimble", uden at det af den grund bliver en moderne MC. I week-enden
skal der lakeres, derefter prøvetur.

Skulle jeg sammenligne med CBR, ville CBR'en tabe stort på
personlighedspoint, men nok vinde snævert på holdbarhed og
driftsstabilitet. At den ikke har plads til mine ben er måske ikke
afgørende for spørgeren - for mig er den bare ikke et alternativ.

--
vh
Torben

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-04-08 23:19

RB skrev:
> [...]
> præsenteret for en ny GSX 750F er min grænse nok rykket op i den ende.
>
> Jeg har kig på følgende maskiner og vil gerne høre jeres mening.

VFR750F
Har kun prøvet en lille tur på en sådan.
Men det er nok stabil mekanik med lang levetid og motorcykel der virker
ret perfekt, også lidt kedelig

ST-2
Du må ikke synde dig selv for en Testtur på Ducati`en, hvis du er til V2
kunne du nemt falde for en sådan.

GSX750F
Na...jah, har selv kørt 30.000 km på en sådan (den gl. model), den er
nemt kørt, men skruet lidt billigt sammen, man får hvad man betaler for.

CBR1000F
Lidt en færge, men virker som de fleste Honda`er nok bare.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Torben B

Dato : 07-04-08 08:20

Jeg har en kammerat der har en VFR 750 til salg årg. 1988 hvis det har
interesse.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-04-08 09:46

RB skrev:
> [...]
> præsenteret for en ny GSX 750F er min grænse nok rykket op i den ende.
>
> Jeg har kig på følgende maskiner og vil gerne høre jeres mening.

at tænke sig der er nogen der forsøger at bilde andre ind at en MC fra
1988 er et alternativ til en ny fordi der står Honda på tanken - Vor
herre bevares!

Køb nyt!

Fra : Torben B

Dato : 07-04-08 14:37

Fra : Specks6812

Dato : 07-04-08 10:40

"RB" <renebitsch@mail.dk> said in

> [...]
> TDM850 og nu en BMW K100RT.
> Min prioritet går nok efter en driftssikker maskine, der ikke koster

Hvad med Moto Guzzi 850 GT Norge?
Lillesøster til 1200 Norge.

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-04-08 14:17

RB wrote:

> Jeg har kig på følgende maskiner og vil gerne høre jeres mening.
>
> Honda VFR 750F
> Ducati ST2
> Suzuki GSX 750F (Ny)
> Honda CBR 1000F

Køb den, du bedst kan lide at køre på Dog - når du har en Suzuki med
i overvejelserne, så ville jeg helt klart droppe GSX750F og kigge på en
Bandit i stedet. Prisen er omtrent det samme, men du får en ny model med
vandkølet motor. Og driftsikkerheden kan jeg ikke forestille mig, der er
noget at udsætte på.. Og ja, jeg ved godt, at folk siger en gammel VFR
aldrig går i stykker og så videre, men jeg vil godt sætte en øl på
højkant, at en Bandit bliver det billigste bekendtskab.. Du får tilmed
ABS "oveni" med Bandit'en.

Hvis du gerne vil have fuldkåbe, så er der den nye GSX650F - den fås dog
ikke med ABS (at skyde sig selv i foden, Suzuki)

Men men - PRØV dem. Det kan være, du synes Ducati'en er fabeltastisk at
køre på, og hvad hjælper al fornuftig argumentation så?

--
Ole Hansen

Fra : Niels Munk

Dato : 09-04-08 19:48

"RB" <renebitsch@mail.dk> wrote in message
> [...]

Skynd dig at overveje en Suzuki RF 900 R.
Sportstouring med tryk på sport :) Bundsolid maskine, med enormt momemt
gennem hele registret.
Motoren er svjv nedarvet fra den gamle GSXR 1100, dog neddroslet til 938cc.
Det er en stærk konstruktion.
Desværre er den meget overset, hvilket dog gavner gavner mht. indkøbsprisen.

/Niels Munk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 17:07

On Wed, 9 Apr 2008 20:48:10 +0200, Niels Munk wrote:

> "RB" <renebitsch@mail.dk> wrote in message
>
> Skynd dig at overveje en Suzuki RF 900 R.
> Desværre er den meget overset, hvilket dog gavner gavner mht. indkøbsprisen.

Men med en højst mærkværdig ergonomi, som egentlig bedst passer til
gorilla-arme :-/

Fra : Niels Munk

Dato : 10-04-08 19:13

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:jvdtwgnpy0ap.4xm9jn9xi26r$.dlg@40tude.net...

> Men med en højst mærkværdig ergonomi, som egentlig bedst passer til
> gorilla-arme :-/

Huh? Uddyb venligst :)

Jeg er 178høj, alm af bygning og synes egentlig jeg sidder ret godt på min
:)

/Niels Munk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 19:57

On Thu, 10 Apr 2008 20:12:58 +0200, Niels Munk wrote:

> Huh? Uddyb venligst :)

Der er for langt fra sædet, og frem til styret. Af en sportstourer er det
tankevækkende, at den er noget mere ekstrem på det punkt end min aflagte
VTR-F :-|

> Jeg er 178høj, alm af bygning og synes egentlig jeg sidder ret godt på min
> :)

175, og fandt mig aldrig til rette. Ellers er det jo en fin mc.