|
| Suzuki Impulse 1989 går ud når den er varm~ Fra : Manuel Korell |
Dato : 04-04-08 05:35 |
|
Hej Gruppe.
Jeg har et underligt problem: jeg har en Suzuki Impulse 1989, som har
det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
Jeg har renset karburatoren, justeret "pilot" skruen (lige meget om
mager eller fed blanding, går den ud), justeret ventilerne, nye
tændrør/tændhætter. Har også prøvet at sparke lidt, men det hav kun
buler.
Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
tændspoler, og prøvet med dem.
Nu kan jeg ikke finde ud af mere.. Er der nogen som kender problemet?
Forslag modtages med kyshånd.
Hilsen Manuel
| |
Rasmus og Ditte (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 04-04-08 13:27 |
|
< Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
<tændspoler, og prøvet med dem.
Hvad med tændkablerne?
Har de været skiftet?
Mvh
Rasmus H
| |
Manuel Korell (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Manuel Korell |
Dato : 04-04-08 06:37 |
|
On 4 Apr., 14:27, "Rasmus og Ditte" <dit...@mail.dk> wrote:
> < Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
> <tændspoler, og prøvet med dem.
>
> Hvad med tændkablerne?
> Har de været skiftet?
> Mvh
> Rasmus H
Nej, men har jeg ikke skiftet. Men hvordan kan det blive et problem
når den bliver varm? Det jo ikke sådan, at ledningen kan udvide sig så
meget.
| |
Rasmus og Ditte (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 05-04-08 08:46 |
|
>Nej, men har jeg ikke skiftet. Men hvordan kan det blive et problem
>når den bliver varm? Det jo ikke sådan, at ledningen kan udvide sig så
>meget.
Jo,det kan den fakrisk godt.
Ikke at den direkte mister forbindelsen,men et svagt punkt vil blive
svagere,når kablet bliver varmt.
Mvh
Rasmus H
| |
Thomas Jensen (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 04-04-08 14:53 |
|
>Nu kan jeg ikke finde ud af mere.. Er der nogen som >kender problemet?
>Forslag modtages med kyshånd.
har du prøvet at åbne tanksdæksket når problemet sker ?
Hvis udluftningshullet er stoppet kan det give problemet med benzinflow når
motoren og dermed også tanken bliver varmet op.
Du kan høre det når du åbner dækslet som om der er overtryk derinde.
Har læst en del gange herinde at der kan være problemet.
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98
http://dfmc.dk/?id=11
| |
Thomas Nybom (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Thomas Nybom |
Dato : 04-04-08 15:04 |
|
Hej Manul
Jeg ved hvad det er, jeg har haft sådan en Impulse med lige den fejl , det
er dine tændspoler, du kan prøve at stille dine tænd rør ned til 0.3 - 0.4 i
eletrode afstand, det hjælper, men det bliver kun helt godt med nye
tændspoler
Hilsen Thomas
BMW 1200 CL
"Manuel Korell" <manuel@it.dk> skrev i meddelelsen
news:e94c7ac6-bdd8-46e0-8fb5-446f32b6c078@s13g2000prd.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Jeg har et underligt problem: jeg har en Suzuki Impulse 1989, som har
det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
Jeg har renset karburatoren, justeret "pilot" skruen (lige meget om
mager eller fed blanding, går den ud), justeret ventilerne, nye
tændrør/tændhætter. Har også prøvet at sparke lidt, men det hav kun
buler.
Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
tændspoler, og prøvet med dem.
Nu kan jeg ikke finde ud af mere.. Er der nogen som kender problemet?
Forslag modtages med kyshånd.
Hilsen Manuel
| |
Armand (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-08 18:01 |
|
Manuel Korell skrev:
> Hej Gruppe.
>
> Jeg har et underligt problem: jeg har en Suzuki Impulse 1989, som har
> det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
> samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
> Jeg har renset karburatoren, justeret.....................
>
Renset karbunaderne: Svømmerhuset, eller har du været hele vejen rundt?
I benægtende fald kunne det godt lyde som at én eller flere chokere
hænger :-/
Leg med chokergrebet og kig efter hvad det er der bevæges på
karbunaderne derved - Og se om disse (små messing-tappe) kan trykkes
længere i bund med en finger efter at chokergrebet er sat i nul!
Hvis det skulle være tilfældet at de hænger er rensning og smøring vejen
frem!
--
Armand.
| |
Ukendt (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-04-08 19:04 |
|
"Manuel Korell" <manuel@it.dk> skrev i en meddelelse
news:e94c7ac6-bdd8-46e0-8fb5-446f32b6c078@s13g2000prd.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Jeg har et underligt problem: jeg har en Suzuki Impulse 1989, som har
det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
Jeg har renset karburatoren, justeret "pilot" skruen (lige meget om
mager eller fed blanding, går den ud), justeret ventilerne, nye
tændrør/tændhætter. Har også prøvet at sparke lidt, men det hav kun
buler.
Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
tændspoler, og prøvet med dem.
Den kære Impuls køre vel også i 1989 med 2 dobbelt kaburatore, og de er ikke
hel nemme at just.
Men det kan lade sig gøre, det kan også være utæthed ved indsugningsmanifold
eller spjældaksel.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
Der har haft en sådan som kunde i mange år
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (08-04-2008)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 08-04-08 23:09 |
| | |
Ukendt (09-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-04-08 12:41 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:47fbecd9$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Flemming Disc skrev:
>> Den kære Impuls køre vel også i 1989 med 2 dobbelt kaburatore, og de er
>> ikke hel nemme at just.
>> Men det kan lade sig gøre, det kan også være utæthed ved
>> indsugningsmanifold eller spjældaksel.
>>
> Måske !!
> http://www.dethlefsens.dk/download/suzuki/suzuki_gxsr250_svoemmerventiler.pdf
Du har hel ret i dette, det er min ene begrundelse for at de kan være svære
at just.
På grund af det bredde svømmerhus, så når den står på sideben, så får
cylinder 1 og 3 mere benzin end 2 og 4, fordi der ikke er lige meget benzin
ved hver pilotjet.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Manuel Korell (05-04-2008)
| Kommentar Fra : Manuel Korell |
Dato : 05-04-08 03:28 |
|
On 5 Apr., 09:46, "Rasmus og Ditte" <dit...@mail.dk> wrote:
> >Nej, men har jeg ikke skiftet. Men hvordan kan det blive et problem
> >når den bliver varm? Det jo ikke sådan, at ledningen kan udvide sig så
> >meget.
>
> Jo,det kan den fakrisk godt.
> Ikke at den direkte mister forbindelsen,men et svagt punkt vil blive
> svagere,når kablet bliver varmt.
> Mvh
> Rasmus H
Mange tak for alle de svar, jeg vil prøve skifte tændspoler. Hvor kan
man købe nådan nogle til rimelige penge?
| |
Manuel Korell (23-04-2008)
| Kommentar Fra : Manuel Korell |
Dato : 23-04-08 09:30 |
|
On 4 Apr., 16:04, "Thomas Nybom" <Bi...@nybom.dk> wrote:
> Hej Manul
>
> Jeg ved hvad det er, jeg har haft sådan enImpulsemed lige den fejl , det
> er dine tændspoler, du kan prøve at stille dine tænd rør ned til 0..3 - 0.4 i
> eletrode afstand, det hjælper, men det bliver kun helt godt med nye
> tændspoler
>
> Hilsen Thomas
>
> BMW 1200 CL
>
> "Manuel Korell" <man...@it.dk> skrev i meddelelsennews:e94c7ac6-bdd8-46e0-8fb5-446f32b6c078@s13g2000prd.googlegroups.com...
> Hej Gruppe.
>
> Jeg har et underligt problem: jeg har en SuzukiImpulse1989, som har
> det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
> samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
> Jeg har renset karburatoren, justeret "pilot" skruen (lige meget om
> mager eller fed blanding, går den ud), justeret ventilerne, nye
> tændrør/tændhætter. Har også prøvet at sparke lidt, men det hav kun
> buler.
>
> Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
> tændspoler, og prøvet med dem.
>
> Nu kan jeg ikke finde ud af mere.. Er der nogen som kender problemet?
> Forslag modtages med kyshånd.
>
> Hilsen Manuel
Total mange tak, det virkede. Det bare fedt, at vi har sådan et
forum.
Hilsen Manuel
| |
Manuel Korell (23-04-2008)
| Kommentar Fra : Manuel Korell |
Dato : 23-04-08 09:43 |
|
On 23 Apr., 17:29, Manuel Korell <man...@korell.dk> wrote:
> On 4 Apr., 16:04, "Thomas Nybom" <Bi...@nybom.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Hej Manul
>
> > Jeg ved hvad det er, jeg har haft sådan enImpulsemed lige den fejl , det
> > er dine tændspoler, du kan prøve at stille dine tænd rør ned til 0.3 - 0.4 i
> > eletrode afstand, det hjælper, men det bliver kun helt godt med nye
> > tændspoler
>
> > Hilsen Thomas
>
> > BMW 1200 CL
>
> > "Manuel Korell" <man...@it.dk> skrev i meddelelsennews:e94c7ac6-bdd8-46e0-8fb5-446f32b6c078@s13g2000prd.googlegroups.com...
> > Hej Gruppe.
>
> > Jeg har et underligt problem: jeg har en SuzukiImpulse1989, som har
> > det problem, at den går ud, når den er i idel ca. 1500 omdrejninger
> > samtidig med der er varm. Når den er kold, er der ikke noget problem.
> > Jeg har renset karburatoren, justeret "pilot" skruen (lige meget om
> > mager eller fed blanding, går den ud), justeret ventilerne, nye
> > tændrør/tændhætter. Har også prøvet at sparke lidt, men det hav kun
> > buler.
>
> > Hvad i alverden kan der være i vejen. Jeg har også lånt et sæt
> > tændspoler, og prøvet med dem.
>
> > Nu kan jeg ikke finde ud af mere.. Er der nogen som kender problemet?
> > Forslag modtages med kyshånd.
>
> > Hilsen Manuel
>
> Total mange tak, det virkede. Det bare fedt, at vi har sådan et
> forum.
>
> Hilsen Manuel- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Selvom der nok ikke er nogen som læser det her, vil jeg for go ordens
skyld lige sige, mange tak til Thomas Nybom.
Det var tændspolerne som var defekte, og nu kører den bare, selvom den
er 2 mm. fra det røde felt på temperaturmåleren.
En flaske vin er på vej til Thomas.
Hilsen Manuel
| |
|
|