/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gs 450 ´84
Fra : Kent Yeoman


Dato : 01-04-08 23:06

hey folkens...

lad mig lige i første omgang sige at jeg aldrig har brugt nyhedsgrupper før,
så jeg er slet ikke sikker på at det her virker

jeg er den semi lykkelige ejer af en GS 450 fra 84, det er min første
maskine, førstehåndsindtrykket jeg fik af den var den var ok, og så vidt jeg
kan høre er der ikke mislyde eller andre mærkelige ting ved den da jeg var
ude og prøvekøre den, omend jeg var dum nok til ikke at trykke den helt af,
derved fandt jeg aldrig ud af at den ikke kører hurtigere

der er dog det problem at den ikke kører specielt stærkt(100-105 på nålen)
så vidt jeg kan skønne er der ikke noget i vejen med optrækket(men jeg er jo
ikke en kender) efter noget tids roden rundt på google har jeg sjusset mig
frem til at disse cykler skulle ligge på omkring 130 og opefter, og efter
længere tids roden er mit håb så at det simpelthen er et spørgsmål om at den
er neddroslet, jeg begyndte så at ringe rundt til forskellige værksteder jeg
slog op på google, for at finde ud af hvordan en sådan type kværn kan være
neddroslet, det var ikke opmuntrende må jeg indrømme, mange var ikke klar
over præcis hvordan det var gjort, omend de fleste mente at der skulle være
sat skiver i indsugningen....derfor håber jeg at der måske er nogen herinde
der kan gøre mig lidt klogere på emnet, det der "skræmmer" mig mest er at
den ene af de mekanikere jeg snakkede med sagde at det ikke var sikkert at
man kunne se hvis den var neddroslet, det bekymrer mig en del

i tilfælde af at det bare er nogen skiver, er de så lige til at pille ud?

er det noget jeg kan gøre selv hjemme på perlegruset, eller skal jeg smide
den på værksted, og måske også få tjekket membraner stempler, og hvad der nu
ellers er at kontrolere... det er jo en gammel dame

jeg er ikke ligefrem så mekanisk orienteret som jeg gerne ville være, så
måske det er den bedste løsning

til slut vil jeg bare sige at det trods alt er en maskine til 10K, og ikke
en jeg havde planlagt at spendere alt for mange penge på, det er bare en
begyndermaskine jeg vil bruge til at vurdere om jeg har lyst til at lege med
mc i det hele taget, og det den skal bruges til er at transportere mig på
arbejde, hvilket ligger 10km væk, så hvis bare at maskinen er ok så kan jeg
godt leve med at den ikke kører mere(omend det er lidt trist når nu at den
burde kunne mere)



 
 
Benjamin (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 01-04-08 16:13

Håber du finder ud af noget, for min (samme model, samme år) kører
snildt 150, så der er helt sikkert noget der skal fixes!

Vh Benjamin

jørgen nielsen (02-04-2008)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 02-04-08 16:45

Uha det lyder ikke ok, jeg har også samme model og den kan også klare de der
ca 150km/t, går den på begge cylindre? og ellers check/få checket ventilerne
(afstanden) den er justeret med "shims" og det er et generalt problem at
folk ikke ofrer hvad en ventiljustering koster, på sådan en "gammel dame"
som du kalder hende, jeg har forøvrigt både tank sidedæksler og anderøv
ligende til sådan en, (gud skrev jeg det i en ikke markedsgruppe?)
Fy ha

Jørgen



Jørgen
"Benjamin" <skateyoung@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:19968f3d-d33e-4ad0-add5-49950037f6ca@s13g2000prd.googlegroups.com...
Håber du finder ud af noget, for min (samme model, samme år) kører
snildt 150, så der er helt sikkert noget der skal fixes!

Vh Benjamin



Western (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 02-04-08 17:18


"Kent Yeoman" <fjernmig_kyeoman@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> skrev

> der er dog det problem at den ikke kører specielt stærkt(100-105 på
> nålen) så vidt jeg kan skønne er der ikke noget i vejen med
> optrækket(men jeg er jo ikke en kender) efter noget tids roden rundt
> på google har jeg sjusset mig frem til at disse cykler skulle ligge på
> omkring 130 og opefter, og efter længere tids roden er mit håb så at
> det simpelthen er et spørgsmål om at den er neddroslet,

Selv hvis den er droslet (og det vil Tyskland givetvis sige til 27
Pferdestärke) så skal den altså kunne køre væsentligt mere end 105 km/h.


--

Leif Westen



Kent Yeoman (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Yeoman


Dato : 02-04-08 19:54

til jørgen, hvad skal sådan noget grej koste?

når du siger anderøv, er det så også sædet, eller kun den bagerste del? er
det i god stand?, nu er det sådan at der er en del rifter på mit sæde der er
dækket med gaffa, det kunne jo være rart at få væk, til den rette pris

jeg har også en god stor bule i tanken, så det er måske også lidt
interessant med den, igen til den rette pris, hvad det så end betyder


hvad "damen angår, har jeg afleveret hende til bo´s mc service i silkeborg,
måske også kendt som silkeborg MC service, han vil så gå den igennem for
hvad der nu end skal tjekkes...han mener ikke at så gammel en cykel skulle
være droslet, og mener at det sandsynligvis er kaburatorerne, han vil også
lave en kompresionstest, hvad han ellers tjekker ved jeg ikke med lidt held
også ventilerne, jeg ved det...men han lovede at gå den igennem, og han lød
ganske fornuftig, så må vi se hvad han siger til det

er der nogen nem måde at se om det er en tyskerdrosler?

Bo lød ganske fortrøstningsfuld, og mente nok at den skulle komme ud og
rende igen, så selvom jeg stadig er bange for at jeg har købt katten i
sækken og at jeg kommer til at komme af med noget mere end 10Kkr i alt, så
kan jeg ikke tillade mig at andet end at være forhåbningsfuld indtil jeg
hører andet fra Bo

tak for svarerne indtil videre, jeg skal nok melde tilbage med hvad Bo
kommer frem til.

som en lille sideting, hvad ville være en fornuftig pris for at få justeret
ventiler?



p.jarnbak (03-04-2008)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 03-04-08 14:56


>
> der er dog det problem at den ikke kører specielt stærkt(100-105 på nålen)
> så vidt jeg kan skønne er der ikke noget i vejen med optrækket(men jeg er
> jo ikke en kender) efter noget tids roden rundt på google har jeg sjusset
> mig frem til at disse cykler skulle ligge på omkring 130 og opefter, og
> efter længere tids roden er mit håb så at det simpelthen er et spørgsmål
> om at den er neddroslet,

Det kan også være at gummimembranerne på karburatorene er kaput.Så vil
vakumspjældne ikke lyfte sig,derved vil du have ca 1/5 af den åbning der er
normal ved fuld gas.
M.v.h Palle.



Kent Yeoman (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Yeoman


Dato : 03-04-08 15:12

p.jambak

du har ramt hovedet på sømmet, jeg er ige nu blevet ringet op af Bo

for det første var kaburatorene fyldt op med slam, så dem renser han...det
betyder vel også at der er slam i tanken, men det må jeg vel selv kunne
finde ud af at rense...med lidt hjælp herinde fra, sagt med andre ord,
hvordan renser jeg en tank der er sovset til indvendig

membranen i den ene kaburator var kaput....men han ved ikke om den kan fåes
nogen steder, han vil vist ringe til suzuki i morgen, og den bliver vist
halvpebret

er der nogen herine der ved hvor man kan få sådan en membran i tilfælde af
at han ikke kan finde en? evt en af jer der har en ekstra liggende de vil
sælge, og hvad skal den koste?

som en sidenote så har jeg prøvet at sende Jørgen nielsen herinde fra en
mail for at høre med den tank og sæde, men den mail der er opgivet her
virker ikke, er der nogen der kan hjælpe der også

det var vel ordene indtil videre.

jeg vil selvfølgelig melde tilbage når jeg hører mere fra Bo, forhåbentligt
i morgen.....men jeg vil gerne høre omkring de membraner hvis der er nogen
af jer der ved hvor jeg kan skaffe dem



Ukendt (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-04-08 16:02

On Thu, 3 Apr 2008 16:11:38 +0200, Kent Yeoman wrote:

> membranen i den ene kaburator var kaput....men han ved ikke om den kan fåes
> nogen steder, han vil vist ringe til suzuki i morgen, og den bliver vist
> halvpebret

Mc nøglen, membran til GS450 E/EU/S/SU/L/F/G/H 85-88 vare nr. 223202 ref.
nr. VCC 313 Kr. 995,-

Samme membran bruges i GS1000, og GSX1100

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

jørgen nielsen (03-04-2008)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 03-04-08 16:11

Hejza

Jeg er her stadig, og vedrørende, de dele jeg skrev om, så er det kun
plastic delene samt tanken jeg har, og samt 2 halvdefekte forskærme en hvis
samt en forkromet.
Jeg kan tage noge billeder af skidtet, alle plasticdele samt tank er hvide
på nær V sidedæksel som er helt nyt.
hvad det skal koste ja giv et bud, det befinder sig i Nyborg på fyn
ring evt på 30871515

Forøvrigt vil jeg lige fremhæve bikebandt i USA de kan skaffe næsten alle
dele til vores gamle "piger" har handlet med dem flere gange og det er ok
delene kommer ihverfald frem.

Jørgen


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1aq4nt2gtdowy$.jfzldxuvycdl.dlg@40tude.net...
> On Thu, 3 Apr 2008 16:11:38 +0200, Kent Yeoman wrote:
>
>> membranen i den ene kaburator var kaput....men han ved ikke om den kan
>> fåes
>> nogen steder, han vil vist ringe til suzuki i morgen, og den bliver vist
>> halvpebret
>
> Mc nøglen, membran til GS450 E/EU/S/SU/L/F/G/H 85-88 vare nr. 223202 ref.
> nr. VCC 313 Kr. 995,-
>
> Samme membran bruges i GS1000, og GSX1100
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 25-3-08



jørgen nielsen (03-04-2008)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 03-04-08 16:41

Hej igen igen

Til eks koster en membran fra bikebandit i dagens $ kurs 571,90 kr så man
skal ikke op på ret mange dele før der er gevindst

Jørgen
"jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
news:47f4f390$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejza
>
> Jeg er her stadig, og vedrørende, de dele jeg skrev om, så er det kun
> plastic delene samt tanken jeg har, og samt 2 halvdefekte forskærme en
> hvis samt en forkromet.
> Jeg kan tage noge billeder af skidtet, alle plasticdele samt tank er hvide
> på nær V sidedæksel som er helt nyt.
> hvad det skal koste ja giv et bud, det befinder sig i Nyborg på fyn
> ring evt på 30871515
>
> Forøvrigt vil jeg lige fremhæve bikebandt i USA de kan skaffe næsten alle
> dele til vores gamle "piger" har handlet med dem flere gange og det er ok
> delene kommer ihverfald frem.
>
> Jørgen
>
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1aq4nt2gtdowy$.jfzldxuvycdl.dlg@40tude.net...
>> On Thu, 3 Apr 2008 16:11:38 +0200, Kent Yeoman wrote:
>>
>>> membranen i den ene kaburator var kaput....men han ved ikke om den kan
>>> fåes
>>> nogen steder, han vil vist ringe til suzuki i morgen, og den bliver vist
>>> halvpebret
>>
>> Mc nøglen, membran til GS450 E/EU/S/SU/L/F/G/H 85-88 vare nr. 223202 ref.
>> nr. VCC 313 Kr. 995,-
>>
>> Samme membran bruges i GS1000, og GSX1100
>>
>> --
>> mvh
>> Orla Pedersen
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
>> 25-3-08
>
>



Armand (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-08 12:45

Kent Yeoman skrev:
> p.jambak
>
> du har ramt hovedet på sømmet, jeg er ige nu blevet ringet op af Bo
>
> for det første var kaburatorene fyldt op med slam, så dem renser han...det
> betyder vel også at der er slam i tanken, men det må jeg vel selv kunne
> finde ud af at rense...med lidt hjælp herinde fra, sagt med andre ord,
> hvordan renser jeg en tank der er sovset til indvendig
>
Tanken behøver ikke at være svinet til indvendigt blot fordi at
karbunaderne er det: Netop "slam"(agtigt) er noget der bygger sig op i
svømmerhuset gennem tiden p.g.a. bl.a. vand der kan hidrøre alene fra
kondensering i karburatoren!

Tag og fyld et klart glas (plast vil sandsynligvis blive opløst af
bensinen) af en art med friskt aftappet bensin fra
reservetank-indstillingen hhv. PRI-indstillingen og se om der følger
snavs med fra tanken - Hvis ikke, så glem maset med at nyrenomale
tankens indre og start blot med at hælde en gang karburator sprit på den
første optankning herefter: Dét opløser den mulige tilstedeværelse af
vand hvorefter at GS'eren burde være helt fit for fight hvad angår
brændstof-afdelingen!

--
Armand.

Kent Yeoman (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Yeoman


Dato : 03-04-08 17:29

til Orla Pedersen:
tak for det, nu har jeg en ide om hvad den skal koste sådan en + et sted at
henvise til hvis Bo ikke finder en selv

til Jørgen:
jeg giver dig nok et ring på et senere tidspunkt, jeg skal lige have cyklen
hjem igen, og fundere over om det kan svare sig at gøre noget ved tanken
eller ej.
Den tank du har, er den uden buler? den skal jo så omlakeres hvis det bliver
aktuelt, så det er vel primært buler jeg er bekymret for, hvis jeg skal være
helt ærlig har jeg ingen ide om hvad tanken er værd, så hvis du bare spytter
en pris ud til mig, så vil jeg have det bedre

jeg har også gemt det link du henviser til, til senere brug, jeg tænker at
et ville være en ide at skrive herinde hvis jeg bestiller noget derfra, det
kunne jo være at der var andre der også ville have noget med, så kan man jo
ligeså godt dele porto osv

med hensyn til den tank jeg har nu, så skal den jo nok have en
"bundrensning" hvordan gør jeg det?

tusind tak for hjælpen indtil videre, i har været kanon flinke



OleG (05-04-2008)
Kommentar
Fra : OleG


Dato : 05-04-08 08:31

> med hensyn til den tank jeg har nu, så skal den jo nok have en
> "bundrensning" hvordan gør jeg det?

Hej Kent,

Jeg har slået op i V.A. Jensens bog: "Restaurering af gamle motorcykler".
Der er et helt kapitel om tanken.

Hvis problemet er rust indvendig, foreslår han at du fylder tanken halvt
op med skarpt sand, pakker den godt ind i f.eks. en dyne og smider hele
herligheden ind i en betonblandemaskine! Så tror jeg også på at den bliver
fri for rust.

Hvis der er tale om et moderat rustangreb, forslår han fortyndet saltsyre
eller WC-rens.

Uanset hvad, så husk at skylle grundigt efter med masser af vand og tørre
tanken ud.

For at forhindre nye rustangreb, forslår han at hælde benzin med 5%
motorolie i tanken og lade den stå et stykke tid med det.

Hvis det skal være helt fint, foreslår han at du maler tanken indvendig,
med noget 2-komponent emaljelak på polyurethanharxbasis i en ekstra
fortyndet udgave.

Lån evt. bogen på biblioteket. Der er masser af gode tip i den, selvom den
nok er tiltænkt folk der restaurerer motorcykler der er ældre end din.

Jeg har forovrigt et pænt sæde som du måske kan bruge + måske en menbran.
Jeg graver lidt i kasserne og vender tilbage når der er gevinst.


Mvh Ole


Kent Yeoman (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Yeoman


Dato : 05-04-08 10:21

til Ole:

tak for tipsene

jeg drøner lige på biblioteket efter den bog, det lyder som grove løjer, men
hvis det er det der skal til så er det det jeg gør, når jeg engang får den
tilbage så må vi se


angående både sæde og specielt den membran, så må du meget gerne skynde dig
at kigge lige så snart du får tid, "damen" står jo allerede på værksted, så
der skal måske handles hurtigt hvad det angår....kan jeg lokke dig til at
ringe til mig ligeså snart du ved noget mit nummer er 20 87 41 34

på forhånd tak



Kent Yeoman (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Yeoman


Dato : 15-04-08 16:26

så fik jeg endelig cyklen tilbage igen, med en skiftet membran

til Ole :

tak for tilbuddet om karburator og sæde, men jeg fik det løst via
mekanikeren

så det hele fik en lykkelig slutning på sin vis, men det vil jeg starte en
ny mail om

tak for alle svarene og den gode hjælp fra jer allesammen

vi ses på vejene

mvh Kent



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste