Holbæk Motorvejen gjort livsfarlig for
Fra : Christian..

Dato : 31-03-08 22:52

Nu har man hældt en fed lim streg i midten af motorvejen gennem Roskilde
og til Fløng. Jeg kan ikke se anden årsag end man vil hindre MC i at
høre mellem bilerne. Genialt så gør man bare vejen LIVSFARLIG, perfekt
tænkt !!!

Fra : Ralph Køster

Dato : 01-04-08 03:01

Så lad være med at køre mellem bilerne. Det er alligevel ulovligt.

Ralph.

Fra : Niels Pein

Dato : 01-04-08 22:04

"Ralph Køster" skrev ...
> Så lad være med at køre mellem bilerne. Det er alligevel ulovligt.

De der skal håndhæve reglerne er ikke så sikre som du. Men de tager
selvfølgelig alle sammen fejl. ;-D
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Niels Pein

Dato : 03-04-08 00:29

"Ralph Køster" skrev ...
> Så lad være med at køre mellem bilerne. Det er alligevel ulovligt.

Forresten, en detalje.
Da jeg arbejdede i Kbh. kørte jeg ofte mellem bilerne. Jeg kom også af og
til forbi politiet (eller de kom forbi mig), og jeg har aldrig fået en bøde
eller så meget som en påtale for at køre mellem rækkerne.
Nok kører jeg pænt, men alligevel - go figure...

At politiet ikke påtaler det, er selvfølgelig ingen garanti for at det ikke
er ulovligt, men dog en ret god indikator.
Desuden har jeg læst færdselsloven, dele af den endda flere gange, og dele
af den kan jeg endda huske.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : bk

Dato : 01-04-08 05:20

"Christian.." <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og til Fløng. Jeg kan ikke se anden årsag end man vil hindre MC i at høre
> mellem bilerne. Genialt så gør man bare vejen LIVSFARLIG, perfekt tænkt
Nu kører jeg selv mc og erfarer at mange tohjulere skider på regler og sund
fornuft når de færdes i trafikken.Bare fordi at man kan klemme sig ind er
det alligevel ulovligt og mc folket er selv skyld i mange episoder.Vi hyler
op om at vi ikke bliver set og ingen tar hensyn men vi må lære at vores
køretøj er at regne som en bil og den kører fanme ikke på midtstriben på
motorvejen.Så et råb til os mc folk, OPFØR OS ORDENTLIG I TRAFIKKEN.Så kan
det være at vi bliver mødt med mere respekt.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 01-04-08 06:19

bk <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

> køretøj er at regne som en bil og den kører fanme ikke på midtstriben på
> motorvejen.Så et råb til os mc folk, OPFØR OS ORDENTLIG I TRAFIKKEN.Så kan
> det være at vi bliver mødt med mere respekt.

Nu er det nok med tanke på at køre mellem rækkerne når der er kø
(hvilket der jo er hver morgen ved Roskilde). Kan ikke se hvordan det
ødelægger respekten for MC'er at vi kører mellem rækkerne, så længe det
foregår stille og roligt. Det er ulovligt, men det er også ulovligt at
køre for stærkt. Så det gør hverken biler eller MC'er jo.

--
-René

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-04-08 06:28

bk skrev:
> [...]

> motorvejen.Så et råb til os mc folk, OPFØR OS ORDENTLIG I TRAFIKKEN.Så kan
> det være at vi bliver mødt med mere respekt.

Det var så lige en holdning - for det _kan_ gøres fuldt lovligt - bort
set fra hvis man møder en selvretfærdig skid, der har mere travlt med at
bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-08 07:42

> Det var så lige en holdning - for det _kan_ gøres fuldt lovligt - bort set
> fra hvis man møder en selvretfærdig skid, der har mere travlt med at
> bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.

Yep - man kan lovligt overhale i samme bane - Og motorvejene i DK er oftest
brede nok til det.

I praksis er det bare svært at få plads nok og man kommer nemt til at køre
ulovligt (zig-zag'e eller overhale højre om). F.eks er lastbiler for brede
til at det kan lade sig gøre at overhale dem i samme vognbane

Men når trafikken er helt i ged så sker det også at jeg triller videre
mellem rækkerne. Så lovligt som muligt. De fleste medtrafikanter er faktisk
flinke til at give plads - og det har jeg brug for når jeg kommer på færgen
med sidetasker....

Fra : Ralph Køster

Dato : 01-04-08 13:44

set fra hvis man møder en selvretfærdig skid, der har mere travlt med at
bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.<<

Er man selvretfærdig og bitched hvis man afholder andre fra at bryde
lover???
Bliver du harm når du ser nogle køre over for rødt eller kører
spirituskørsel???
Eller er du selvretfærdig og bitched og melder spritbillisten??
Når der er regler, så skal de overholdes.
Men indrømmer at fartgrænserne nok er den lov i danmark der mest bliver set
i gennem fingrene med.
(også for mit vedkommende).
Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en mc
komme mellem rækkerne..
Jeg kunne aldrig finde på at gøre det selv, men ved godt at jeg får et
problem hvis jeg kører sammen med mine venner, for de gør det.
Vi har bare endnu ikke været i situationen.

Ralph.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-04-08 15:05

Ralph Køster skrev:
> [...]
> bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.<<
>

> Er man selvretfærdig og bitched hvis man afholder andre fra at bryde

næ slet ikke, hvis man forholder sig ordentligt og redeligt i
situationen, men det er også oplagte overtrædelser, der er til stor fare
for andres liv, førlig og helbred.

> [...]

> (også for mit vedkommende).

> Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en mc

Så i dit manglende kendskab til loven så leger du lige "police" og
tilretteviser MC'isten med din "skærm" eller hvad???

> Jeg kunne aldrig finde på at gøre det selv, men ved godt at jeg får et
> problem hvis jeg kører sammen med mine venner, for de gør det.
> Vi har bare endnu ikke været i situationen.

nu skal vi jo lige læse det hele... - det _kan_ gøres lovligt!!!!

.... på motorvej (hvor det oftest er muligt at gennemføre forehavenet
lovligt), kunne bilisten holde til højre som loven foreskriver, og da er
der rigelig med plads til at gennemføre kørsel "mellem rækkerne" - med
mindre en eller anden får ondt i en vis legemesdel, og (mod loven)
trækker ud til venstre lige op ad linien der deler vejbanerne. Så
stopper festen, eller MC'isten trækker ud over linien og er først nu på
den forkerte side af loven, men altså som konsekvens af en der ikke har
fejet for egen dør først!

nå ja - jeg kører ikke selv op mellem rækkerne

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-04-08 15:59

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.<<
>

> Er man selvretfærdig og bitched hvis man afholder andre fra at bryde

Lovbrydere overlades til dem der er ansat til det, alt andet er
selvtægt!

> Bliver du harm når du ser nogle køre over for rødt eller kører
> spirituskørsel???

Ja, jeg bliver måske nok harm, men det får mig ikke til at øve selvtægt!
> Eller er du selvretfærdig og bitched og melder spritbillisten??

Det er hverken selvretfærdigt eller bitched at anmelde, men det er
Politiet der skal stoppe og sørge for retsforfølgelse! Og naturligvis
forhindrer man en person i at påbegynde spirituskørsel, hvis muligt, det
er ikke at lege politi, det er at forebygge ulykker og redde
menneskeliv.

> Når der er regler, så skal de overholdes.

Nemlig, og en af reglerne er at selvtægt er forbudt!

> Men indrømmer at fartgrænserne nok er den lov i danmark der mest
> bliver set i gennem fingrene med.

Jeg ved ikke om der bliver set gennem fingre; når der er så mange
trafikanter, er der vel altid nogen der kører både lidt hurtigere og
lidt langsommere, uden selv at være opmærksomme på det. Det er vel blot
den almindelige statistiske spredning! Og ja, jeg ved godt, at der er
nogle, for hvem det er et spørgsmål om hvor hurtigt man har råd til at
køre.

> (også for mit vedkommende).

> Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade
> en mc komme mellem rækkerne..

Lad ham dog, hvis han kan være der uden at genere (med de store tasker).

> Jeg kunne aldrig finde på at gøre det selv, men ved godt at jeg får et
> problem hvis jeg kører sammen med mine venner, for de gør det.
> Vi har bare endnu ikke været i situationen.

Jeg gør det heller ikke!

mvh

Michael D

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-04-08 20:21

On Tue, 1 Apr 2008 14:43:37 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en mc
>komme mellem rækkerne..

Hvorfor er du ikke det?

Tror du at du selv kommer langsommere frem?
Eller er det bare princippet?

Har du hørt om princippet "live and let live"?

--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Niels Pein

Dato : 01-04-08 22:02

"Ralph Køster" skrev ...

> Når der er regler, så skal de overholdes.
> Men indrømmer at fartgrænserne nok er den lov i danmark der mest bliver
> set i gennem fingrene med.
> (også for mit vedkommende).

Det vil sige, reglerne skal ikke overholdes?
Eller de skal overholdes, bare ikke af dig?
Eller ...?

> Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en
> mc komme mellem rækkerne..

Hvorfor ikke?
Og hvad kan du gøre? Hvis du kører efter loven, så holder du jo til højre,
og hvis en MC så kan komme forbi, så kan du da ikke gøre noget ved det,
inden for lovens rammer. Eller bryder du reglerne her - også?
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-04-08 23:34

> [...]
> bitche andre end med at hjælpe trafikken på gled.<<
>

> Er man selvretfærdig og bitched hvis man afholder andre fra at bryde
Jeg ved ikke om du er bitched, men jeg _ved_ at du ikke er sendt
ud på gader og stræder for at lære _andre_ at køre motorcykel.

> Når der er regler, så skal de overholdes.
Den kommer vi til.

> Men indrømmer at fartgrænserne nok er den lov i danmark der mest bliver
> set i gennem fingrene med.
> (også for mit vedkommende).
Nååå, du vælger _selv_ hvilke regler, du _skal_overholde.
Så skal _du_ måske også bestemme, hvem af dine medtrafikanter der må køre
for stærkt?

> Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en
> mc komme mellem rækkerne..
Ja, nu er du bitched, det generer ikke dig, at der er en motorcyklist der
kommer
lidt længere frem i rækken. (uuh, det er så typisk dk´sk: hvis jeg ikke kan
komme frem så skal "ham der" f*me heller ikke) ØV.

> Jeg kunne aldrig finde på at gøre det selv,
Jeg gør det under visse forhold: der skal være stop and go,
der skal være plads og det må ikke genere andre=bilisten
skal vide jeg er der, ellers er det for farligt.

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-08 23:26

> [...]
> set i gennem fingrene med.
> (også for mit vedkommende).
> Men selv om jeg selv er MC-kører, så er jeg da ikke meget for at lade en

Ja så - regler skal overholdes. Lige på nær de love du ikke selv overholder
eller hvad ?

Der er ikke meget i færdselsloven der kan gradbøjes - og hastighedsgrænser
er helt sort/hvide. Svære er det med ting som "tilstrækkelig" afstand eller
"hasarderet kørsel". Der har politiet forskellige bekendtgørelser og
retspraksis at støtte sig til. F.eks er praksis at for tæt kørsel er 0,8s og
der giver et klip, mens 0,4s giver en tur i retten om en betinget
frakendelse. I færdselsloven er ikke præciseret hvor god plads der skal være
sideværts for at man må overhale - Det hedder bare tilstrækkelig afstand og
jeg kender ikke til bøder for at overhale for tæt (medmindre det er så tæt
at det er blevet til en ulykke).

Og bliver man taget i at overtage loven ja så er der som regel en
konsekvens... Men det er politiets opgave og ikke enhver selvbestaltet
"betjent" der skal håndhæve loven... Jeg oplever også indimellem en
"bitchende selvretfærdig skid" - F.eks ved at ligge med 80-100% af tilladt
hastighed i venstre vognbane selvom der er masser af plads til højre.
Specielt på strækningerne hvor 130km/t er tilladt oplever jeg at folk med
lavere hastighed ikke har meget lyst til at vige.. Forstår dem tildels godt
for det pisser også mig af når jeg viger for en der tilsyneladende har
travlt og han så alligevel ikke får fingeren ud og kommer forbi men istedet
lukker mig inde bag den næste lastbil

Og hvis man oplever nogen der virkeligt opfører sig tåbeligt i trafikken -
ja så ringer man til politiet. "Alle" er vel enige om at spøgelses og
spritbilister skal stoppes hurtigst muligt.... (Min egen grænse går ved
meget hasarderet kørsel - der har jeg også anmeldt en enkelt, eller ved børn
der kaster sten ned fra motorvejsbroer)

Her til aften lavede jeg også en overhaling i en bane. Kommer fra
motoringvejen omkring kbh [E47]g skal ind ad holbækmotorvejen [21] Efter at
man er kommet rundt i karusellen er der ~600meter til hvor man kommer ud og
skal flette. Der indhentede jeg så en bilist der kørte knapt 100. Han var så
flink at trække til højre i banen og der var fint plads til at jeg kunne
komme videre.

Den manøvre er præcis den samme selvom der er flere spor - sålænge der er
plads til at man kan overhale forsvarligt*. Men er der flere spor eller tæt
trafik gør jeg det ikke med så stor hastighed. Men her var det nemt at
overskue. Lige vej uden sideveje og en bilist der tydeligt viser at han set
mig ved at trække helt til højre. Det samme oplever jeg ofte på landevej -
mnen desværre er dobbelt spærrelinie ofte fulgt af skilte med overhaling
forbudt. Og så er det op til samvittigheden og overskueligheden om at jeg
følger opfordringen og smutter forbi - det takseres jo til et klip hvis man
bliver taget. Men nogen gange på kendte strækninger vurderer jeg at
oversigten er god nok til at jeg overhaler trods overhalingsforbudet.

*Tyskerne har regler for alt. Der hedder der at man skal holde 1 meter i
sideafstand - Det er nok et godt udgangspunkt.