Pakninger i forrør
Fra : Thorbjørn

Dato : 29-03-08 17:48

Jeg har lige afmonteret mine forrør og er i tvivl om der sidder resterne af
de gamle pakninger derinde eller om de bare har været monteret uden
pakninger. Er det normalt at de bliver helt klemt til ukendelighed og
hvordan får jeg dem så ud?

Hilsen Thorbjørn

Fra : Asger

Dato : 29-03-08 23:48

Thorbjørn wrote:
> [...]
> de gamle pakninger derinde eller om de bare har været monteret uden
> pakninger. Er det normalt at de bliver helt klemt til ukendelighed og

Normalt anvendes der pakninger mellem topstykke og forroerene. Vil dog
ikke afvise at der kan findes modeller uden - hvilken cykel er det?
Jeg plejer aat kunne liste dem ud med en lille skruetraekker eller en
tang. De kan normalt ikek genbruges, men skiftes til nye.

Asger

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 30-03-08 00:54

"Thorbjørn" <t_villesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af de gamle pakninger derinde eller om de bare har været monteret uden
> pakninger. Er det normalt at de bliver helt klemt til ukendelighed og

Hej Thorbjørn
Det kán være svært, at se om der sidder gamle pakninger
i topstykket. Hvis for rørene har været af og på
nogle gange med de samme pakninger, kan de være klemt
meget sammen.
Hold en lille skruetrækker ind på pakningen/sædet
og slå (ikke banke) på skaftet, hvis der er gl. pakning er det
blødt og der bliver mærker.

mvh Jens
Sydals

Fra : Thorbjørn

Dato : 30-03-08 09:56

> Hold en lille skruetrækker ind på pakningen/sædet
> og slå (ikke banke) på skaftet, hvis der er gl. pakning er det
> blødt og der bliver mærker.

Tak for det. Da jeg brækkede i det med en skruetrækker blev der mærker, men
blev bange for at det var topstykket jeg ødelagde, så det var derfor jeg
lagde et spørgsmål herind. Nu tør jeg godt brække lidt mere i det.

Mvh. Thorbjørn