Brugt Yamaha XV 1000 se?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-03-08 08:26

Sad og kiggede lidt på en brugt Yamaha XV 1000 se (en TR1) der har kørt 5000
(femtusind) km:

Hvad kan man regne med af problemer (sådan rent hypotetisk)?:

revnet bagerste tromle,

slidte knaster hen ad vejen,

kaburatorerne bliver skudt af,

defekt starter?

manglende køling af bagerste cylinder

Dét er hvad jeg kan huske (udover at motoren vist generelt ikke er så
holdbar) - er der andre (børne)sygdomme?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-03-08 17:00

Hans Paulin (6310) skrev den 26 mar 2008 i

> Sad og kiggede lidt på en brugt Yamaha XV 1000 se (en TR1) der har
> kørt 5000 (femtusind) km:
>
> Hvad kan man regne med af problemer (sådan rent hypotetisk)?:

At der er pillet ved speedo? (TR1éren er en halvbedaget herre)

Hvis den deler motorgeneration med XV 750éren er det klogt at sikre sig
at startermekanismen er ok, de har det med at blive hurtigt slidt
(tandkrans på magneten) og lyder som en spand søm under omrøring =:-/

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-03-08 23:25

Arne Lorenzen skrev:

> Hvis den deler motorgeneration med XV 750éren er det klogt at sikre
> sig at startermekanismen er ok, de har det med at blive hurtigt slidt
> (tandkrans på magneten) og lyder som en spand søm under omrøring =:-/

Ja, den har jeg osse nævnt

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-03-08 09:24

> Ja, den har jeg osse nævnt

Jamen det har du da osse
Det er nok fordi det sidder dybt i mig endnu, fra min hedengangne XV750
når startermotoren bare snurrede lystigt og skramlende rundt for at
slutte sidste omdrejning med et lydeligt klonk når den uden yderligere
effekt gik i indgreb.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-03-08 11:37

Arne Lorenzen skrev:

> [...]
> XV750 når startermotoren bare snurrede lystigt og skramlende rundt
> for at slutte sidste omdrejning med et lydeligt klonk når den uden

Jeg har selv været den lykkelige ejer af en XS 6½ hvor problemet ikke var
meget mindre

Er der noget at gøre ved XV'en i form af bedre stumper?

Kører XV'erne (TR!'eren) uden kickstarter?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-03-08 18:32

Hans Paulin (6310) skrev den 27 mar 2008 i

> Kører XV'erne (TR!'eren) uden kickstarter?

Yeps. Ik´en gang en afblændet udgangsaksel fra tidligere modeller er
(svjeo) at finde hvor man ville formode en kickstarter monteret ;-/

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-03-08 23:37

Arne Lorenzen skrev:

> Yeps. Ik´en gang en afblændet udgangsaksel fra tidligere modeller er
> (svjeo) at finde hvor man ville formode en kickstarter monteret ;-/

Take it or leave it!

Fra : Armand

Dato : 28-03-08 03:57

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har selv været den lykkelige ejer af en XS 6½ hvor problemet ikke var
> meget mindre

Mnjarh :-/
XS'en har friløb mellem starter og gearkasse, hvor XV'ernes feature er
en mekanisk indkoblende starter der ikke er så gennemført som alm.
bilstartere (á også brugt på BMW og Guzzi) :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-03-08 09:57

Hans Paulin (6310) wrote:
> Sad og kiggede lidt på en brugt Yamaha XV 1000 se (en TR1) der har
> kørt 5000 (femtusind) km:

Arhhh ka det nu og pass?

> Hvad kan man regne med af problemer (sådan rent hypotetisk)?:

Knækket bolt til motorophæng. Man kan ikke se det før man drejer på den.

/jim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-03-08 11:37

Jim Andersen skrev:

> Knækket bolt til motorophæng. Man kan ikke se det før man drejer på
> den.

Okay - dén var ny for mig