Hjælp til ombygning af Intruder bagsvinger~
Fra : dannermax@gmail.com

Dato : 25-03-08 10:03

Hej alle..

Jeg står i herlige situation, at jeg inden for noget tid, vil se mig
om efter en Intruder 1400. Min helt store drøm, har altid været at få
monteret et bredere bagdæk, og gerne i en 220-230 størrelse. Men til
min store forbavselse koster en ombygget bagsvinger i Tyskland nemlig
14100 kr. Dette kan jeg overhovedet ikke forstå, og spørger jer derude
om hvad jeg kan gøre?
Det gør MEGET ondt at skulle betale så meget, og er det ikke muligt at
få det gjort anderledes? Hvad har i af ideer? Hvilke alternativer har
jeg??

Venlig hilsen
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 17:49

On Tue, 25 Mar 2008 09:03:12 -0700 (PDT), dannermax@gmail.com wrote:

> Men til
> min store forbavselse koster en ombygget bagsvinger i Tyskland nemlig
> 14100 kr. Dette kan jeg overhovedet ikke forstå, og spørger jer derude
> om hvad jeg kan gøre?

Det er vel i grunden ikke så mærkeligt, formodentlig er der en flytning af
en kardan med i spillet ?!

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : dannermax@gmail.com

Dato : 25-03-08 11:00

On 25 Mar., 17:49, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Det er vel i grunden ikke så mærkeligt, formodentlig er der en flytning af
> en kardan med i spillet ?!

Du kan se det kit man kan købe her:

http://www.thunderbike.de/user/parts_detail.php?target=&optid=2058

Selve akslen som driver kardanen, vil nok blive forlænget..udover det,
kan jeg ikke se hvorfor det skal koste så svimlende mange penge. Jeg
ville meget gerne finde et alternativ.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 18:28

On Tue, 25 Mar 2008 09:59:44 -0700 (PDT), dannermax@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Selve akslen som driver kardanen, vil nok blive forlænget..udover det,
> kan jeg ikke se hvorfor det skal koste så svimlende mange penge. Jeg

Holddakæft en konstruktion Den er da kun til søndagsture :-/

Prisen ? Tjae, jeg kan ikke gøre det billigere.....

Fra : dannermax@gmail.com

Dato : 25-03-08 11:42

Har du da ekspertise i at lave sådan noget?
Ja jeg har ikke fundet andre steder på nettet, hvor de tilbyder custom
bagsvingerer.. gad godt vide hvad de 14 kilo går til...!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:33

On Tue, 25 Mar 2008 10:41:36 -0700 (PDT), dannermax@gmail.com wrote:

> gad godt vide hvad de 14 kilo går til...!!!!

De går til programering af cnc maskiner, svejsefixtur, en dygtig svejser,
som kan undgå at hele lortet "krøller" sammen under svejsningen.

Der er fræsede emner med lejepasning, et kugleleje, og et specielt dobbelt
kardanled, (sansynligvis er enderne fra den originale kardan, og kun
midterstykket konstrueret, og lavet på cnc maskine), og en adapter til at
bære kardanen, som nu ikke længere kan hvile på sit enkeltkardanled.

Disse sæt laver han så måske 10 af om året.

Hvad koster en uge af din tid ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-03-08 22:09

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> bære kardanen, som nu ikke længere kan hvile på sit enkeltkardanled.
>
> Disse sæt laver han så måske 10 af om året.

Plus at det lige skal forbi TÜV. Jeg ville komme med et gæt på det ville
koste små 10.000kr hvis man skulle have lavet det på et maskinværksted.
Dertil kommer de dele du nævner. Ser man på hvad et par brede broer plus
et par stumper rør/afstandsstykker koster når folk laver om på forgaflen
på en HD, så er dette et fund for pengene. Kommentarer om min omtale af
bogstaverne HD kender jeg.

--
MVH

Ib Jakobsen