Morten Pedersen skrev:
> Jeg var ude at køre en del i forrige uge, da det var okay vejr, men koldt.
> Jeg prøvede efterfølgende tricket med at "smage" på støvet på forlygten og
> jo, det var ganske rigtig en ganske salt smag (og ja, jeg sikrede mig at
> ingen kiggede da jeg gjorde det
>
> Så fik hele maskinen en tur med autoshampoo og varmt vand + efterfølgende
> skylning. Derefter så den ud som ny og var også ganske uden "bi-smag"
>
> Men nu til spørgsmålet i den forbindelse: Generelt set virker sådan en
> maskine jo rimeligt til at komme til i alle kroge og hjørner med en børste
> med rigeligt vand - er problemet med at køre nu her så så stort? Jeg tænker
> om ikke en ugentlig rengøring er nok til at holde rust og andre dårligdomme
> fra døren? Eller er den blottede motor mv langt mere sart end som så?
>
Mokkebikken synker ikke sammen efter skt.Hans fordi man kører i saltet
føre om vinteren :-|
Salt"hysteriet" skal kun ses i forhold til at mange motorcyklister går
ekstremt op i at vaske og polere og at saltets virkning står i skarp
kontrast dertil!
Der er mange helårs-kørere, ligesom mange ekstrem-brugere á off-road i
praksis, hvis forhold til rengøring er mere basal, hvilket ofte er at se
på deres kørejern; men det er deres måde at gøre det på og det går
ganske fint!
Hvis man fravælger at køre i vinterperioden p.g.a. føre og salt er det i
mine øjen modsigende at trække motorcyklen ud i det vejr vi har for
tiden - Og for de der nærmest sad på nakken af dyret ved månedsskellet
vil jeg mene at de burde prøve at overveje om ikke at der skal køres
året rundt :-|
--
Armand.