U-vendinger
Fra : Studo

Dato : 23-03-08 12:30

Med sørgelig udgang endte denne u-vending med et dødsfald.

Der er efterhånden mange der ser stort på overblik og trafikregler nåpr
der skal laves u-vendinger. I går talte jeg med en passioneret 2cv-kører.
Han havde samme type oplevelser som vi har på mc ude i trafikken. Folk
anser sig som vigtigere og gør hasarderede ting i trafikken, og for ham
virkede det til at fordi han havde 2cv, var det ikke muligt for folk at
vise hensyn til et transportmiddel der opfører sig anderledes i
trafikken, end den gængse standardbil. Han havde problemer med folk der
overhaler for at dreje af efter 100m.

Jeg var selv ude for en der lavede u-vending over en 2m bred spærreflade,
umiddelbart efter et kryds. Var i hjem-is bil, ikke mc, han fik både
blink og dyt. Hans ærinde var åbenbart vigtigere end den tid det ville
tage at køre 300m til næste vej, og vende der...

http://www.jv.dk/artikel/368157

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke tænker, længere i trafikken.
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke tænker længere, i trafikken.

Fra : Ole

Dato : 23-03-08 13:19

Studo wrote:
> [...]
>
> Jeg forstår ikke hvorfor man ikke tænker, længere i trafikken.
> Jeg forstår ikke hvorfor man ikke tænker længere, i trafikken.

Lad mig gætte... vi skal til at linke til alle uheld, også
væltede traktorer, bare een i familien køre MC ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-08 14:26

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> Lad mig gætte... vi skal til at linke til alle uheld, også
> væltede traktorer, bare een i familien køre MC ?

Lad mig gætte....... det er lang tid siden du har haft en god dag, så humør
mæssigt kniber det lidt med overskuddet

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ole

Dato : 23-03-08 15:26

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>

> Lad mig gætte....... det er lang tid siden du har haft en god dag, så humør
> mæssigt kniber det lidt med overskuddet

Nix Dennis, jeg er lykkelig gift med en kvinde
der opfylder alle mine behov, hun har lige "fundet"
3000- mere til restureringen af Guzilla, så jeg
har en /rigtig/ god dag *hver* dag.

Men helt ærligt Dennis, mener du det er relevant
at linke til et /bil/ uheld, hvis "ja" kan jeg da godt
finde nogle tusinde links du kan sidde og savle over.

En anden gang, prøv at følge mit link!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Studo

Dato : 23-03-08 15:26

den Sun, 23 Mar 2008 13:19:02 +0100, Ole skrev:

> Lad mig gætte... vi skal til at linke til alle uheld, også væltede
> traktorer, bare een i familien køre MC ?
>
> Ole Mogensen

Nixen. Jeg ønsker ikke den trafik af dødsfaldslinks vi så sidste år.

Jeg ville egentlig bare påpege at u-vendinger, som vi alle mc-ister ved,
meget let bliver farlige, også er et stort faremoment for andre
trafikanter. At vi uanset hvordan vi færdes i trafikken, påpeger på en
eller anden måde at det ikke er i orden at køre på den måde.

Det var absolut ikke for at lave, hey, der er et uheld her, link. Jeg
ville såmænd have skrevet om min samtale med 2cv-gutten alligevel. Alt
herinde behøves vel ikke være, "jeg søger svar på..."

Det var et ydmygt forsøg på at lave en opfordring til sikkerhed, ud fra
den devise at de fleste ville konkludere på det jeg beskrev. At jeg ikke
beskrev ned i detaljer, er at det ofte giver nogle skæve vinkler og
oplysninger og nogen gange sjove historier.

Fra : Niels Pein

Dato : 23-03-08 20:55

"Studo" skrev ...
> [...]
> vise hensyn til et transportmiddel der opfører sig anderledes i
> trafikken, end den gængse standardbil. Han havde problemer med folk der

Jeg har svært ved at se sammenhængen i indlægget.
MC'er, 2CV'er og hvad har vi. Når folk laver en uvending uden overhovedet at
se sig for, så er det oftest mest farligt for dem selv, og denne tåbelige
manøvre har absolut intet at gøre med hvem "modparten" er.

Det er en af den slags ting der kan ske i trafikken, og som det er værd at
gøre et forsøg på at forudse, og det kan ske uanset om man kører lastvogn
eller øvert. Men selvfølgelig er det farligst for os motorcyklister, ligesom
hvis der løber en kronhjort ud på vejen.
Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Carsten

Dato : 24-03-08 09:58

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> Det er en af den slags ting der kan ske i trafikken, og som det er værd at
> gøre et forsøg på at forudse

Ja, problemet med u-vendinger er bare at de til at starte med ligner en
"start fra kantsten" og der er den korrekte reaktion (hvis man da ikke kan
nå at bremse), at køre venstre udenom. Når det så viser sig at være en
uvending, så er venstre om lige pludselig en meget skidt idé. Da er "højre
om i en fart" ofte for sent.

Carsten