/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er historien bag V-strom / KLV
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 21-03-08 09:53

Har undret mig over at DL 1000 og KLV 1000 ser ud til at være identiske
MC, men jeg kan ikke finde "historien" bag det. KLVén beskrives som
havende Sukis motor fra SVén (og ikke den fra DLéren) og ellers ikke
noget - hvad har jeg overset?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

 
 
"J.C.Kløve" (21-03-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 21-03-08 11:10

Arne Lorenzen skrev:
> Har undret mig over at DL 1000 og KLV 1000 ser ud til at være identiske
> MC, men jeg kan ikke finde "historien" bag det. KLVén beskrives som
> havende Sukis motor fra SVén (og ikke den fra DLéren) og ellers ikke
> noget - hvad har jeg overset?
>
DL'eren har "også" motoren fra SV 1000
....ofte også agivet som "motoren fra TL1000"

De to motorcykler er fuldstændig identiske, bortses fra farve og decals.

Jeg mener kun Kawazaki lancherer KLV'eren i Europa.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Nielsen (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 21-03-08 12:05

> DL'eren har "også" motoren fra SV 1000
> ...ofte også agivet som "motoren fra TL1000"
>
> De to motorcykler er fuldstændig identiske, bortses fra farve og decals.

Stammer fra et samarbejde mellem Suzuki og Kawasaki. Blev ligeledes
gennemført, så Suzuki havde en cruiser, der blev lavet af Kawasaki.
Samarbejdet ophørte tilsyneladende i 2005, og kawasaki sælger derfor ikke
længere DL Strom. Nu har de jo også deres egen model. Iøvrigt blev Kawa
Strom'en kun leveret i orange...

/Ths.


Arne Lorenzen (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 21-03-08 17:57

Nielsen skrev den 21 mar 2008 i
news:47e39660$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:
> Stammer fra et samarbejde mellem Suzuki og Kawasaki. Blev
> ligeledes gennemført, så Suzuki havde en cruiser, der blev lavet
> af Kawasaki. Samarbejdet ophørte tilsyneladende i 2005, og
> kawasaki sælger derfor ikke længere DL Strom. Nu har de jo også
> deres egen model. Iøvrigt blev Kawa Strom'en kun leveret i
> orange...

Ok, tak for info.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Arne Lorenzen (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 21-03-08 17:56

J.C.Kløve skrev den 21 mar 2008 i
news:47e3899c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

> Arne Lorenzen skrev:
>> Har undret mig over at DL 1000 og KLV 1000 ser ud til at være
>> identiske MC, men jeg kan ikke finde "historien" bag det. KLVén
>> beskrives som havende Sukis motor fra SVén (og ikke den fra
>> DLéren) og ellers ikke noget - hvad har jeg overset?
>>
> DL'eren har "også" motoren fra SV 1000
> ...ofte også agivet som "motoren fra TL1000"

Ja´ve´det

> De to motorcykler er fuldstændig identiske, bortses fra farve og
> decals. Jeg mener kun Kawazaki lancherer KLV'eren i Europa.

Så meget for "mærkeromantik" hehe...

Sjovt nok får DL1000 bedre anmeldelser end KLVén som kritiseres for
ustabilitet ved højere hastigheder, hvad det så end kan skyldes.

På min egen DL650 har jeg ingen problemer med at køre småstærkt (ja alt
er relativt) med fuld oppakning på motorvej, føler den ligger helt
støt.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Ukendt (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-03-08 18:03

On 21 Mar 2008 16:56:23 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Sjovt nok får DL1000 bedre anmeldelser end KLVén som kritiseres for
>ustabilitet ved højere hastigheder, hvad det så end kan skyldes.

Den orange farve. Helt klart!

"J.C.Kløve" (21-03-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 21-03-08 18:19

Arne Lorenzen skrev:
> J.C.Kløve skrev den 21 mar 2008 i
> news:47e3899c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> De to motorcykler er fuldstændig identiske, bortses fra farve og
>> decals. Jeg mener kun Kawazaki lancherer KLV'eren i Europa.
>
> Så meget for "mærkeromantik" hehe...

Jup, det er et "ustabilt" træ at læne sig op ad

>
> Sjovt nok får DL1000 bedre anmeldelser end KLVén som kritiseres for
> ustabilitet ved højere hastigheder, hvad det så end kan skyldes.

Så meget for anmeldelser - og anmeldere - men det er nok meget svært at
bortse fra egne præferencer når man skal anmelde noget

> På min egen DL650 har jeg ingen problemer med at køre småstærkt (ja alt
> er relativt) med fuld oppakning på motorvej, føler den ligger helt
> støt.
>
næ jeg har også overvejende læst positive anmeldelser af DL'erne.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Jens Meldgaard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 22-03-08 00:45


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A68B679EE8F9alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> J.C.Kløve skrev den 21 mar 2008 i
> news:47e3899c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Arne Lorenzen skrev:

> Sjovt nok får DL1000 bedre anmeldelser end KLVén som kritiseres for
> ustabilitet ved højere hastigheder, hvad det så end kan skyldes.

Anden dæk montering ab fabrik?????????????

mvh Jens
Sydals

>
> På min egen DL650 har jeg ingen problemer med at køre småstærkt (ja alt
> er relativt) med fuld oppakning på motorvej, føler den ligger helt
> støt.
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste