Schubert S1 eller R1 ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-08 13:16

Hejza folkens

Hvad er forskellen på de to hjelme, udover vægten og materialet skallen
er lavet af ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-08 15:13

Brian Sørup skrev:
> Hejza folkens
>
> Hvad er forskellen på de to hjelme, udover vægten og materialet skallen
> er lavet af ?
R1 er designet med henblik på en mere "sportslig" siddestilling
(fremadlænet) i modsætning til S1 der er målrettet touring kørestilen

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-08 22:19

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> R1 er designet med henblik på en mere "sportslig" siddestilling
> (fremadlænet) i modsætning til S1 der er målrettet touring kørestilen

Dvs. jeg skal sigte efter en R1 når jeg kører VFR ?
Der er en let foroverbøjet siddestilling....
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 23:02

On Thu, 20 Mar 2008 22:19:21 +0100, Brian Sørup wrote:

> Dvs. jeg skal sigte efter en R1 når jeg kører VFR ?
> Der er en let foroverbøjet siddestilling....

S1 fungerer fint på "makita" såe.... R1 er kraftigere ventileret, og det
kan blive et problem i koldt vejr. R1 "mangler" også noget af
afdækningen/støjdæmpningen foran.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-08 23:04

meddelelse news:sz0g0410pkp1.1myxwf4cu018h.dlg@40tude.net...

> S1 fungerer fint på "makita" såe.... R1 er kraftigere ventileret, og
> det
> kan blive et problem i koldt vejr. R1 "mangler" også noget af
> afdækningen/støjdæmpningen foran.

Okay, støjdæmpningen er hovedårsagen til jeg kigger på S1/R1, derudover
den indbyggede solbrille.
Du mener ikke jeg vil få problemer med nakken med en S1 ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 23:22

On Thu, 20 Mar 2008 23:03:45 +0100, Brian Sørup wrote:

> Du mener ikke jeg vil få problemer med nakken med en S1 ?

Lad mig sige det på den måde, jeg har ikke bemærket ulemper ved
foroverbøjet kørestilling med S1. Men jeg har ikke kørt med R1, så måske
kan det blive endnu bedre. Jeg gik helt klart efter minimal støj, det
afgjorde valget til S1 trods den lidt højere pris.

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-08 23:22

meddelelse news:v1i1bs9bay06.fq3ies2z5s68.dlg@40tude.net...

> [...]
> kan det blive endnu bedre. Jeg gik helt klart efter minimal støj, det
> afgjorde valget til S1 trods den lidt højere pris.

Jeg kan få en S1 i min størrelse hos Louis til ?299,- og min AGV er
efterhånden gået igang med sin 6.sæson.
Er der noget at betænke sig på, udover den kun fås i Sølvfarvet ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 08:59

On Thu, 20 Mar 2008 23:22:11 +0100, Brian Sørup wrote:

> Jeg kan få en S1 i min størrelse hos Louis til ?299,- og min AGV er
> efterhånden gået igang med sin 6.sæson.
> Er der noget at betænke sig på, udover den kun fås i Sølvfarvet ?

Ikke hvis at Du rent faktisk hár prøvet størrelser. S1 størrelser kan ikke
sammenlignes helt med andre hjælme, endsige deres egen Concept.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-08 15:15

meddelelse news:nzm7knn9uckp$.yw5isqd4dtms$.dlg@40tude.net...

> Ikke hvis at Du rent faktisk hár prøvet størrelser. S1 størrelser kan
> ikke
> sammenlignes helt med andre hjælme, endsige deres egen Concept.

Så er der et stk Sølvfarvet S1 på vej hjem fra Louis.de, sammen med et
par andre småting.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : 2

Dato : 24-03-08 11:52

On Thu, 20 Mar 2008 23:22:19 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>kan det blive endnu bedre. Jeg gik helt klart efter minimal støj, det
>afgjorde valget til S1 trods den lidt højere pris.

her kan man teste "en køretur" på mc med hjelme på, og forskel til en
standard hjelm.

http://www.schuberth.de/index.php?id=78&L=0

tryk på en hjelm

Men skala og dB går til samme tal for de 3 hjelme S1, R1 og C2

svært at finde dB niveau for en R1
100 km/t
R1 92 dB
S1 85 dB
C2 86,5 dB

ifølge http://www.designerhelmets.com/prodcat.php?cat=Schuberth

mærkeligt at schuberth ikke skriver det selv.

At R1 skulle være bedre ventileret, kan da bare løses med et stykke
tape, ved den kolde tid.
Men hvor sniger den mere støj sig ind i en R1 iforhold til en S1?

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 12:53

On Mon, 24 Mar 2008 11:52:28 +0100, 2 wrote:

> Men skala og dB går til samme tal for de 3 hjelme S1, R1 og C2

> [...]

Interessant.

> mærkeligt at schuberth ikke skriver det selv.

Nah, de skal jo også sælge R1......

> At R1 skulle være bedre ventileret, kan da bare løses med et stykke
> tape, ved den kolde tid.

Ikke helt, noget af ventilationen ligger i polstringen i nakken, og den
taper Du ikke sådan lige til. :-/

> Men hvor sniger den mere støj sig ind i en R1 iforhold til en S1?

Sansynligvis ventilationen i kombination med den "manglende" krave om
halsen forrest.

Fra : Per Kaaber

Dato : 20-03-08 23:09

Orla Pedersen tastede følgende:

> S1 fungerer fint på "makita" såe.... R1 er kraftigere ventileret, og det
> kan blive et problem i koldt vejr. R1 "mangler" også noget af
> afdækningen/støjdæmpningen foran.

Fik lige prøvet sådan en s1 hat forleden. Der er godtnok stille inde i
sådan en. Jeg kunne næsten ikke høre, hvad sælgeren sagde af
lovprisninger imen jeg havde den på i butikken.
Men jeg skulle prøve den på, på en lille tur på mc'en.
Han ville iøvrigt sælge dem med 500,- i rabat i fb.m. et åbent hus
arrangement. Så det ligner lidt tyske priser

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-03-08 10:33

"Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Han ville iøvrigt sælge dem med 500,- i rabat i fb.m. et åbent hus
> arrangement. Så det ligner lidt tyske priser

Kunne du afsløre hvilken forhandler det drejer sig om

/Søren

Fra : Per Kaaber

Dato : 23-03-08 10:40

Følgende er skrevet af Søren Larsen:

Ham her: http://www.buchberg-mc.dk/

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-03-08 12:03

> Ham her: http://www.buchberg-mc.dk/

Takker.

Fra : OK

Dato : 23-03-08 15:32

Har lige bestilt en S1 hos FC-moto.de til 299,95 euro.

Spurgte først hos den lokale - 3895 kr. De var ikke interesseret i at give
rabat.
FC-moto 2250 kr
Besparelse 1645 kr.

Til gengæld skal jeg vente en hel uge med at få den....
Jeg trøster mig med at vejene sikkert først er farbare igen om en uge.

mvh Ole

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-03-08 08:46

Orla Pedersen skrev:

> S1 fungerer fint på "makita" såe.... R1 er kraftigere ventileret, og det
> kan blive et problem i koldt vejr. R1 "mangler" også noget af
> afdækningen/støjdæmpningen foran.

Jeg har godt nok ikke oplevet nogen form for dug med R1.. så den er
ihvert fald ventileret tilstrækkelig til at dette fænomen er absolut
minimalt.

Nu er støj jo en særdeles vanskelig sag at anmelde - idet vi jo ved at
det ikke alene afhænger af hjelmen men også af hovedet der puttes i,
kroppen hovedet er monteret på, og den motorcykel kroppen efterfølgende
placeres på, sltså mange faktorer.

Min oplevelse med R1 er, at den på SV'eren med double bubble kåbeglas,
med mine 170cm og 57cm hovedstørrelse, er særdeles komfortabel mht.
støj. (det er uden sammenligning den mest komfortable hjelm jeg
nogensinde har benyttet)
Det eneste jeg jeg har at bemærke desangående er en lavfekvent brummen
der ser ud til at stamme fra betjeningsgrebet til solvisiret. Denne
brummen opstår under visse forhold (er altså ikke kontinuerlig)

S1 er nygeligen udkommet i en udgave hvor dette betjeningsgreb er
flyttet fra hjelmsiden til hage/kind åbningen nederst på hjelmen. Ved
valg af S1 ville jeg klart insistere på denne seneste udgave, idet jeg
antager at betjeningsgrebet også i enkelte tilfælde kan forårsage
uønsket støj på S1, hvilket også indikeres af en ny placering.

Hvis det på nogen måde er muligt så prøve kandidaterne på VFR'en så må
det klart være at foretrække.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 09:10

On Fri, 21 Mar 2008 08:46:23 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Det eneste jeg jeg har at bemærke desangående er en lavfekvent brummen
> der ser ud til at stamme fra betjeningsgrebet til solvisiret. Denne
> brummen opstår under visse forhold (er altså ikke kontinuerlig)

Det har jeg så aldrig hørt til, men sandt er det, at betjeningen af
solvisiret på S1 og (R1 ?), er meget dårligere end på Concept, og det er da
grund nok til at ændre konstruktionen.

> [...]
> antager at betjeningsgrebet også i enkelte tilfælde kan forårsage
> uønsket støj på S1, hvilket også indikeres af en ny placering.

Eller betjening generelt. S1 ser også ud til at have fået mere ventilation
á R1, hvilket er fint nok hvis at det kan lukkes. S1 af gamle udgave er
lidt småkølig i ydersessonen.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-03-08 12:20

> [...]
> antager at betjeningsgrebet også i enkelte tilfælde kan forårsage
> uønsket støj på S1, hvilket også indikeres af en ny placering.

Det er ikke blot en udgave, hvor betjeningsgrebet er flyttet, det er
også med et nyt "dobbeltvisir", en slags "lagkage" der giver termorude
effekt.. Dernæst er inderhjælmen ændret, og tætning/polstring under
hoved/hals gjort mere tætsluttende. Den er utroligt lækker og r.vdyr!
Min personlige opfattelse er, ar den (Den hedder i øvrigt S1 PRO)
afløser den almindelige S1, (Derfor nedsat restlager hos Louis.de)

Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 12:56

On Fri, 21 Mar 2008 12:19:56 +0100, Michael Dahlberg wrote:

> Min personlige opfattelse er, ar den (Den hedder i øvrigt S1 PRO)
> afløser den almindelige S1, (Derfor nedsat restlager hos Louis.de)

Tjaeh, Concept udgik ikke, fordi at der kom en C(oncept)2, såe mon S1 sådan
lige forsvinder, fordi at der dukker en S1 Pro op :-|

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-03-08 13:12

meddelelse news:1fdxtap22yct6$.9ubb3mk37hdc$.dlg@40tude.net...

> Tjaeh, Concept udgik ikke, fordi at der kom en C(oncept)2, såe mon S1
> sådan
> lige forsvinder, fordi at der dukker en S1 Pro op :-|

Du har da sandsynligvis ret! Jeg skrev jo netop at det var min
"personlige" opfattelse. Men de massive nedsættelser på det tyske marked
af S1, ligner for mig et udsalg af restlager.
Grunden til at prisnedsættelserne ikke er slået igennem her, tror jeg,
er fordi der endnu ikke er produceret nok S1 Pro til at det er hyldevare
i DK.

Men jeg har (for ofte) før taget fejl

Michael D

Fra : KentBM

Dato : 21-03-08 16:09

Orla Pedersen wrote:

> Tjaeh, Concept udgik ikke, fordi at der kom en C(oncept)2, såe mon S1 sådan
> lige forsvinder, fordi at der dukker en S1 Pro op :-|

Men i modsætning til S1 og S1 Pro (som så vidt jeg kan se på
schuberth.de, har næsten samme udseende), så var C2 en hel anden hjelm
end Concept. Både anderledes og dyrere, og med nyt navn.

I øvrigt er det kun S1 Pro, som findes på schuberth.de. S1 er væk.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 17:22

On Fri, 21 Mar 2008 16:08:52 +0100, KentBM wrote:

> Men i modsætning til S1 og S1 Pro (som så vidt jeg kan se på
> schuberth.de, har næsten samme udseende), så var C2 en hel anden hjelm
> end Concept.

Ikke mere forskellig end at de bruger samme visir, og solvisir.
Hjelmskallen er tilsyneladende også helt ens, medens opklappet er designet
anderledes, og er med andre låse.

Fra : OK

Dato : 21-03-08 19:38

Og hvor er S1 så billigst lige nu (har lige fået skattepenge retur ??
mvh Ole

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 22-03-08 09:00

Hej

On Mar 21, 7:37 pm, "OK" <ol...@tele2adsl.dk> wrote:
> Og hvor er S1 så billigst lige nu (har lige fået skattepenge retur ??
> mvh Ole

For et par år siden købte jeg min S1 Power (kawa grøn) på ebay.de

Jeg købte en ny hos ham her (men du skal jo kende størrelsen):

http://stores.ebay.de/Bikerschnaeppchen-Gmbh-CoKG

Han har vist dog ikke nogle S1 på lager lige nu...

--
Jesper

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 22-03-08 16:26

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

http://stores.ebay.de/Bikerschnaeppchen-Gmbh-CoKG

Han har vist dog ikke nogle S1 på lager lige nu...

Hvis størrelsen er kendt, har www.louis.de , stadig lidt restnumre.

Michael D