Forbrugeroplysning - MC stuff i LIDL
Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-08 07:18

Det sædvanlige yada-ingen relation til LIDL og ingen
anbefaling-yada...

http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20080325.index

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Brian

Dato : 20-03-08 00:36

On 20 Mar., 07:18, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> Det sædvanlige yada-ingen relation til LIDL og ingen
> [...]

i en snæver vending kumme G-strengen da godt gå til lidt af hvert

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-08 07:53

On Wed, 19 Mar 2008 23:36:14 -0700 (PDT), Brian <brian.wwww@gmail.com>
wrote:

>i en snæver vending kumme G-strengen da godt gå til lidt af hvert

Kumme G-strengen? Adrrr... hvor latrinært, men ellers jow der er lidt
for enhver "smag" .

Fra : Grunnet

Dato : 20-03-08 10:59

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Batteriopladeren kan anbefales.
Kan være tilsluttet batteriet hele vinteren uden at "overoplade".
Slukker helt når batteriet har opnået "fuld styrke"
Har en magen til (også købt hos Lidl) og har brugt den gennem 2 vintre og en
sommer nu.
Et næsten "fladt" batteri kan den oplade til 13,9V i løbet af en lille uges
tid.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84 (hvor radioen i stand-by kan tappe et batteri i løbet

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-08 11:16

On Thu, 20 Mar 2008 10:58:44 +0100, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

>Batteriopladeren kan anbefales.

Hæ-hæ - Lyder ikke tosset, lige akkurat den jeg havde udset mig
personligt (plus måske en ekstra-ekstra paranoia lås til den lille
"ny") - Gekaufen then me thinx .

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 20-03-08 11:50

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hæ-hæ - Lyder ikke tosset, lige akkurat den jeg havde udset mig
> personligt (plus måske en ekstra-ekstra paranoia lås til den lille
> "ny") - Gekaufen then me thinx .

Endnu billigere, og lidt sjovere ...

http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4891

Jan Selchau-Hansen

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-08 12:08

On Thu, 20 Mar 2008 11:50:07 +0100, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Endnu billigere, og lidt sjovere ...

He-he, jow altså normalt er det der koster gratis da langt at
foretrække, men jeg er ikke sikker på at jeg giver tage heeeelt ud på
genbrugsstationen og rode i containere, når nu den LIDL-thingy
"optimeret" til formålet er så rørende billig som den er....måske har
jeg bare for mange penge (NOT).

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 20-03-08 14:42

> [...]
> genbrugsstationen og rode i containere, når nu den LIDL-thingy
> "optimeret" til formålet er så rørende billig som den er....måske har

For det meste behøver men ikke tage helt ud til genbrugsstationen og rode.

De fleste (jeg kender) har en rodekasse derhjemme, der ligger ofte en gammel
lader der leverer 12v, og bare den ikke gir' mere end ca. 1A, så er den fin.

Men ja, jeg gad heller ikke køre ud og lege klunser for kr. 60,-.
Men jeg gad altså heller ikke køre 50km til den nærmeste Lidl, hvis jeg ikke
sku' ha' andet.

Jan Selchau-Hansen

p.s Michael, jeg har offentliggjort mit CBR600 fund her:
http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5034

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-08 15:42

On Thu, 20 Mar 2008 14:42:05 +0100, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>p.s Michael, jeg har offentliggjort mit CBR600 fund her:
>http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5034

He-he hvor er den bare dejlig, jah det er jo ved at være noget tid
siden efterhånden, du hørte vel adrig hvad dens videre skæbne blev?
(reservedele eller genopbygget)....så folk der påstår at det kun er
Gixxere man kører i havnen har altså ikke (helt) ret .

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-08 08:49

> Men ja, jeg gad heller ikke køre ud og lege klunser for kr. 60,-.
> Men jeg gad altså heller ikke køre 50km til den nærmeste Lidl, hvis jeg
> ikke sku' ha' andet.

Hvis man ikke lige har nogle passende stor krokodillenæb i rodekassen så er
lidl's jo nemmere hvis man kommer forbi - Jeg er ihvertfald for doven til at
skrue laderens ledninger af/på batterierne.

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 10:55

Anders Majland skrev:

> Hvis man ikke lige har nogle passende stor krokodillenæb i rodekassen så er
> lidl's jo nemmere hvis man kommer forbi - Jeg er ihvertfald for doven til at
> skrue laderens ledninger af/på batterierne.

Var det ikke meget enklere at montere hhv han og hun -stik på lader og
motorcykel/akkumulator?

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 20-03-08 16:56

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Endnu billigere, og lidt sjovere ...
>
> http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4891
>
> Jan Selchau-Hansen

Billigere - ja.
Men hvis den skal have nogen værdi til MC-batteriet er det ikke nok hvis den
kun afgiver 12 V.
Den skal helst op omkring 14 V før den kan oplade batteriet helt.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 20-03-08 17:31

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen

> Billigere - ja.
> Men hvis den skal have nogen værdi til MC-batteriet er det ikke nok hvis
> den kun afgiver 12 V.
> Den skal helst op omkring 14 V før den kan oplade batteriet helt.

Det gør de altså også alle sammen.

Denr på min billedserie giver, som du kan se, 14,26v ubelastet & 12,60v når
den er koblet til et fuldt opladet batteri.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-03-08 11:20

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det sædvanlige yada-ingen relation til LIDL og ingen
> anbefaling-yada...
>
> http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20080325.index

Bemærkelsesværdigt, jeg var allerførste mand med poterne i
rygbeskytterne i Viborg-afdelingen! De havde 5!

Der var 4 par damebukser.

Men hold dog helt kæft hvor var der mange hjelme i 250 Kr. klassen!
Der var byttet om på prismærkningen over kurvene med intercom til
fører/passager, og radioer til MC-MC samtale, hvor det ikke fremgik om
der var et sæt, eller kun en enkelt radio. Der var skilte der forbød
åbning af emballage!

Det kan godt være, at det var billigt, men somme tider vil jeg hellere
betale bare lidt mere, og så få råd og vejledning, samt et lidt større
antal varer!

Men det skal nu ikke være brok alt sammen, jeg købte da 40% af deres
rygbeskyttere!

Michael D