|
| Euro3 - hvor højt skal vi op ? Fra : Per |
Dato : 19-03-08 19:12 |
|
Hej Ng !
Kan det passe at vi i fremtiden skal op på Euro5 eller mere pga. foruening ?
Jeg mener at jeg læste noget om euro5 her den anden dag.
Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
fremtidens mc?
mvh. Per
| |
Nielsen (19-03-2008)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 19-03-08 20:07 |
|
> og hvad kommer det egentlig til at betyde for fremtidens mc?
Det kommer til at betyde, at de forurener mindre!
/Ths.
| |
Brian Lund Larsen (19-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 19-03-08 17:26 |
|
On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
> fremtidens mc?
Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
--
// brian
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 09:04 |
|
On Wed, 19 Mar 2008 16:25:39 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
Hvorfor dog det ? Eneste grund til at købe "aftermarket" er udseende, eller
støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.
Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og
grundigt aflivet efterhånden. Mens emisionskravene er blevet strammere har
cyklerne dog fået endnu mere litereffekt, og endog bedre økonomi, og for
langt de fleste mc'er skal der endog markante ændringer i mekanikken for
blot at hente yderligere få Hk. Faktisk er moderne mc-motorer imponerende
optimeret for både lav forurening, kørbarhed, og høj effekt.
Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
bare spytte tomme rør ud.
--
mvh
Orla Pedersen, som synes at det er ok at vi ikke forurener.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Armand (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-03-08 11:09 |
|
Orla Pedersen skrev:
>
>
> Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
> skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
> bare spytte tomme rør ud.
>
Først og fremmest kunne folk lade være med at montere udstødninger der
er benævnt "not for road use" :-|
--
Armand.
| |
Per (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 20-03-08 08:58 |
|
Brian Lund Larsen wrote:
> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
Hmm !
Gad vide om der ikke blever slået hårdt ned på den slags af
færdselspolitiet.
Det er jo en "alvorlig" forbrydelse at forurene mere end maskinen er
godkendt til. Det svarer til at fjerne sin Katalysator på bilen. Jeg har
hørt at bøderne er meget høje.
Og der er jo meget nemt at se om den originale udstødning er ændret.
Aftermarket fabrikanterne går nok ikke op i forureningsfaktoren.....
Det kan måske ligefrem gå den anden vej, altså at der bliver solge færre
slip-on´s ?
mvh. Per
| |
Armand (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-03-08 10:38 |
|
Brian Lund Larsen skrev:
> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
>
Snarere tværtom!
En ting er larm, men at man bevidst forandrer så emmisionerne ikke
overholder mindstekravene er ganske kriminelt (prøv blot at køre til syn
med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!
I modsætning til de firehjulede, så reklamerer man som motorcyklist
langt mere med hvilken udstødning der er monteret, så dét kan godt
risikere at blive den kommende mærkesag overfor motorcykelfolket nu hvor
stænklappen ikke længere kan bruges :-/
Noget andet er at selvom Db-hk's er mere udbredte blandt motorcyklister,
så var der ved katalysatorens indførelse et ramaskrig fra de bilister
der frygtede et kæmpe effekt-fald p.g.a. "proppen" i systemet; men fakta
er at bilmodellerne med katalysator og deraf (delvis) fornøden
indsprøjtning, historisk set havde mindst samme ydelse som deres
karburerede forgængere uden katalysator, og sidenhen har literydelsen
udviklet sig mod nye højder i samme takt som tidligere trods "proppen"!
Så lad være med at frygte fremtidens emmisionskrav.
--
Armand.
| |
Per K. Nielsen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 25-03-08 12:05 |
|
On Tue, 25 Mar 2008 10:38:06 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
> (prøv blot at køre til syn
>med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!
Har prøvet. Gik igennem
Synsmanden gik ud fra den blot ikke var gennemvarm.
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 17:49 |
| | |
Per K. Nielsen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 25-03-08 20:01 |
|
On Tue, 25 Mar 2008 17:49:04 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>> Har prøvet. Gik igennem
>
>Stolt ?
Tjae. Tilfreds vel.
Bilen blev købt med kat'en fjernet og et rør indsat i stedet.
Det passede meget godt med det luftfilter der var sat i.
Men hvis du tænker på om jeg har dårlig samvittighed, så nej.
Den bestod som sagt. Blot i den høje ende.
Sidenhen blev den tilbageført til original - både filter og kat.
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 21:33 |
| | |
Brian Lund Larsen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 20-03-08 05:50 |
|
On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Wed, 19 Mar 2008 16:25:39 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> > Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
>
> Hvorfor dog det ? Eneste grund til at købe "aftermarket" er udseende, eller
> støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.
>
> Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og
> grundigt aflivet efterhånden.
Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
--
// brian
| |
Per K. Nielsen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 20-03-08 14:49 |
| | |
"J.C.Kløve" (20-03-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 20-03-08 15:16 |
|
Brian Lund Larsen skrev:
> On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
>
arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 16:59 |
|
On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
smag er forkert.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
N/A (25-03-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 25-03-08 12:46 |
|
| |
N/A (20-03-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 20-03-08 15:16 |
|
| |
N/A (20-03-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 20-03-08 15:16 |
|
| |
Brian Lund Larsen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 20-03-08 08:56 |
|
On 20 Mar., 15:15, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:
>
> > On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
> > <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> > Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> > skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> > er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> > han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
>
> arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
> de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
> --
Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
GSXR1000.
| |
Armand (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-03-08 12:46 |
|
Brian Lund Larsen skrev:
> On 20 Mar., 15:15, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>>
>> arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
>> de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
>
> Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
> GSXR1000.
>
Jeg begræder også at de seneste par års GSXR-udstødninger nu igen er
blevet voluminøse
Når jeg skriver igen, så er det fordi at det er ikke nogte nyt, det der
med en skorsten på siden af baghjulet: Se blot GSXR-"guldkaramellen" fra
'96 der får K8-designet til at blegne:
< http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1996/1996_GSX-R750_side_450.jpg>
--
Armand.
| |
Brian Lund Larsen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 20-03-08 13:52 |
|
On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
> indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
> smag er forkert.
>
Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D
--
// brian
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:55 |
|
"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:906c28c2-01e7-4437-bec8-5d61ed50a041@i29g2000prf.googlegroups.com...
On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
> indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
> smag er forkert.
>
Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D
--
// brian
Hej Brian
Du er ikke den eneste, langt de fleste jeg kender holder med dig.
Hygge PD CBR1100t
| |
|
|