"Katastrofeblink"
Fra : Studo

Dato : 19-03-08 16:14

På min tur gennem Odense i dag, så jeg en der kom på en chopperlignende
cykel. Da han bremsede, blinkede begge blinklys. Jeg så ham forfra, så
går kun ud fra at det også var bagpå.

Det er første gang jeg har set sådan noget.

Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?

Egentlig kunne jeg godt tænke mig at have sådan en dims, som jeg kunne
slå til på motorvejen.

Fra : Jan Bachman

Dato : 19-03-08 16:36

On 19 Mar 2008 15:14:16 GMT, Studo <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com>
wrote:

> [...]
>

>Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?
>
>Egentlig kunne jeg godt tænke mig at have sådan en dims, som jeg kunne

Lyder som en HD. Der styres blink med to knapper placeret i hver sin
side af styret. Et tryk på begge knapper samtidig aktiverer
katastrofeblink.

/JAn

Fra : HC

Dato : 19-03-08 16:45

Studo wrote:

> Det er første gang jeg har set sådan noget.
> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?

Min Honda fra '05 blev leveret med katastrofeblink fra fabrikken.

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Jan A Jensen

Dato : 19-03-08 18:18

> Min Honda fra '05 blev leveret med katastrofeblink fra fabrikken.
>
> Hygge,
> HC
>
> --
Og mine Suzuki'er fra '06 & '07 er også monteret med katastrofeblink
på den ene sidder der en rød knap til aktivering i venstre side
på den anden er der en sort knap som aktiveres på højre side

Vh. Jan Jensen

Fra : Studo

Dato : 19-03-08 16:53

> Min Honda fra '05 blev leveret med katastrofeblink fra fabrikken.

Hvordan virker det? Hvornår tændes det, kan du starte det manuelt, osv.

Fra : Tourer

Dato : 19-03-08 16:55

"Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> wrote in message
> [...]
> går kun ud fra at det også var bagpå.
>
> Det er første gang jeg har set sådan noget.
>

> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?

Der er flere biler der har den facilitet, men det er kun når der bremses
rimeligt hårdt katastrofeblinket slår til. Jeg har ikke tidligere hørt om
det på mc'er.

--
Tourer

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 19-03-08 17:51

> Der er flere biler der har den facilitet, men det er kun når der bremses
> rimeligt hårdt katastrofeblinket slår til. Jeg har ikke tidligere hørt om
> det på mc'er.

Det findes på de billige kinøjser cykler. Eller i hvert fald på mc4you
250'ere. Bare man rører bremsen, så blinker begge blinklys i bag lige 2-3
gange.

/Sjang
... som ikke selv ejer en kinøjser cykel, men har kørt på en engang.

Fra : Morten L

Dato : 19-03-08 17:45

"Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?
>
> Egentlig kunne jeg godt tænke mig at have sådan en dims, som jeg kunne

En Kawa Z650 årg. 80 har en knap til katastrofeblink - det findes - men er
nok ikke SÅ almindeligt på MC'ere

/Morten

Fra : Knud Dam

Dato : 19-03-08 18:04

"Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?

Min FZ1 har katastrofeblink som standard. Det aktiveres vha. en kontakt (der
iøvrigt er blevet konverteret til "dødemandsknap").

Det har ikke forbindelse med bremserne.

; - )

KD FZ1

Fra : TWL

Dato : 19-03-08 18:36

Studo wrote:

> [...]
>

> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?
>
> Egentlig kunne jeg godt tænke mig at have sådan en dims, som jeg kunne
Min CBF 600 har katastrofeblink som standard.
Man kan slå det til mens man kører.
Hvis man holder stille med blink skal nøglen sidde i.

Louis sælger et 'warnblinkanlage 10034955'
http://www.louis.de/_10ff34638c848cbbec99f6d51265aaff97/index.php?topic=search&searchterm=10034955&cmd.x=10&cmd.y=6

Thomas

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-03-08 12:09

Min SV1K fra 06 har det også.

Noget siger mig i øvrigt at det vidst var muligt med min gamle Legos 3
alarm fra louis.
Mener der var en eller anden tryk/nøgle kombination der fik alle
blinklys til at blinke.

Fra : norsker

Dato : 20-03-08 02:08

On 19 Mar., 16:14, Studo <rekvalmer...@TAKgooglemail.com> wrote:
> Hvad er gruppens erfaring med sådan noget?

Der er katastrofeblink på min BMW F800 ST fra '07. Det aktiveres ved
at tænde begge blinklys samtidig, hvilket giver fin mening. BMW har jo
et lidt fjollet system med blink-aktivering på hvert sit håndtag. Jeg
har brugt katastrofeblink en håndfuld gange i forbindelse med kø-
dannelse og oversvømmelse (yes) af vejbanen. Blinket hænger ikke
sammen med bremsen, hvilket jeg egentlig synes er fint nok.

Jeg ville foretrække at bremselyset blinkede kraftigt i stedet, hvis
jeg kunne vælge, så man samtidig kunne kommunikere et forestående
sving.

Norsker

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 09:26

On Thu, 20 Mar 2008 01:08:27 -0700 (PDT), norsker wrote:

> BMW har jo
> et lidt fjollet system med blink-aktivering på hvert sit håndtag.

Jeg synes at det er genialt, blot mangler jeg "afbryder" i venstre side
også. Og afbryderne måtte gerne være samme knapper som til aktivering, blot
ved tryk inderst, (vippe modsat).

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Tourer

Dato : 20-03-08 12:46

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1s9t51n9jc6n$.16q32cx79shsn.dlg@40tude.net...

> Jeg synes at det er genialt, blot mangler jeg "afbryder" i venstre side
> også. Og afbryderne måtte gerne være samme knapper som til aktivering,
> blot
> ved tryk inderst, (vippe modsat).

Jeg har et par gange lånt en BMW en dags tid. Den første time er det lidt
træls at betjene blinklyset, men derefter er det bare sagen. Jeg vil langt
hellere have BMW's system end det traditionelle, selv om mine egne mc'er
(Yamaha og Honda) desværre altid har haft det traditionelle..

--
Tourer

Fra : Biker-Torben®

Dato : 25-03-08 10:58

> [...]
> På min tur gennem Odense i dag, så jeg en der kom på en chopperlignende
> cykel. Da han bremsede, blinkede begge blinklys. Jeg så ham forfra, så

Jeg har set fænomenet som ekstraudstyr på en Goldwing:

Når bremsen aktiveres, blinker baglygterne et par gange (altså ikke
blinklysene, som ved katastrofeblink).

Det er ulovligt, men det er meget opmærksomhedsskabende.

--
Biker-Torben