Hej alle i super dejlige mennesker, håber i kan hjælpe?
Forhistorie:
Kører 100 km i dag, tanker og kører yderligere 10 km inden stop. Herefter 1
times pause, videre 30 km (motorvej de meste), så 5 min stop. Efter dette
stop begynder MC'en at gå i stå/sætte helt ud. Det sker så for hver 8 - 15
km, hvor jeg så skal holde stop i 2-5 min for at den kan starte igen. Den
dør bare som om den slet ikke får benzin? men ville den så dø på alle
cylindre på en gang? tænding...? (men hvorfor starter den så igen efter et
par min...?)
1. Åbner tank dækslen, ingen vacum. Kører videre med åben tank, samme sker
igen.
2. Drejer benzinhanen til Prime, stadig samme effekt.
3. Efter 3 stop, holder jeg på en tank og køber så karburator sprit som jeg
tilsætter. Heller ingen virkning....
Nå men hjemme igen. Afmonterer tanken, kontrollerer vacum hanen, benzinen
fosser ud hvis jeg suger.
Kontrollerer at der er "sug" i vacum slangen, fra karburatorerne, det er
der.
Så tømmer jeg alle 4 karburatorer for benzin/vand, og monterer tanken igen.
Primer, starter, og kører en ny tur, og denne gang kører cyklen fint ca. 25
km, så sætter den ud igen....
3 min pause, og klar til at køre 8-10 km igen....
På MCG er buddet CDI boksen, men er dette en normal opførsel for en defekt
tændings boks?
Jeg tænker også på, hvad hvis der har været meget vand i den benzin jeg har
tanket...., nej det er nok ikke sandsynligt..?
Så spørgsmålet her, hvordan ville i gribe sagen an?
Er det en kyndig i GPZ600R, som nikker til ovenstående og har "løsningen"?
På forhånd tak for jeres tid og hjælp.
Mvh. Brian