"meningsmåling" / debat af gul/grønne traf~
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:54

Hej NG.

Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not

personligt syntes jeg at det er hamrende grimt, grænsende til det
latterlige, men jeg må samtidigt indrømme at jeg syntes, at man får bedre
øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-03-08 22:09

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> Hej NG.
>
> Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not

Trafiksikkerhedsmæssigt: HOT
Personlig forfængelighedsskala: NOT

> personligt syntes jeg at det er hamrende grimt, grænsende til det
> latterlige, men jeg må samtidigt indrømme at jeg syntes, at man får bedre
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........

Jeg kunne heller aldrig finde på at køre med en selv.
Men intet får mig til at sige at tiltag som øger trafiksikkerheden er
latterlige, tværtimod...

Thore

Fra : Robert Andersen

Dato : 15-03-08 22:26

> Trafiksikkerhedsmæssigt: HOT
> Personlig forfængelighedsskala: NOT

Jeg kunne godt finde på at købe en, men den skulle kun bruges de gange jeg
tager r1'teren på job ad motorvejen.

NOT'tet ville jo blive opvejet af R1'terens gudesmukke udseende

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-03-08 22:36

Robert Andersen skrev:

> NOT'tet ville jo blive opvejet af R1'terens gudesmukke udseende

Så skulle jeg jo have to på når jeg kører på RSV Millen

Thore

Fra : tp

Dato : 15-03-08 22:39

> Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not

når jeg træde-cyker : ALTID! på MCen, nope. Masser er refleks i jakken, det
må være nok. Endvidere skal man vist ha en ret speciel en for at den ikke
flyver rundt på en når fartvinden træder ikraft (ikke det store problem på
trædecyklen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 22:47

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Endvidere skal man vist ha en ret speciel en for at den ikke flyver rundt
> på en når fartvinden træder ikraft (ikke det store problem på trædecyklen

http://www.mc-select.dk/kushitani_refleksvest.asp

Denne her burde ikke flagre ....

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-03-08 13:24

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:913b0$47dc43b9$55183fa0$17248@news.arrownet.dk...

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> http://www.mc-select.dk/kushitani_refleksvest.asp
>
> Denne her burde ikke flagre ....

Det ser interessant ud!
Jeg kører uden, når jeg kører tekstil, for den har mange reflekser
indbygget.
Men-- Jeg har kørt med vest uden på læderdresset, der er klassisk
kul-sort, Det holdt jeg op med det igen på grund af flagreriet og
iturevne veste ;-(

Michael D

Fra : Niels Stoltze

Dato : 15-03-08 22:39

> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

Jeg har tænkt mig at købe ordentlig en.. Altså en med lynlås eller lignende,
som ikke blafrer som jeg ved ikke hvad.. Men kun til at bruge om aftenen..
Og ja, ikke fordi den SER godt ud.. Men fordi man SES bedre.. Så må
forfængeligheden lide der..

Hellere det, end at blive overset.....

/Stoltze

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 15-03-08 15:41

On Mar 15, 9:53 pm, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

Det er i hvert fald ikke HOT at blive et nummer i statestiken. Tror
jeg personlig vil æde forfængeligheds-NOT'et og iklæde mig en
trafikvest...

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 15-03-08 22:51

On Sat, 15 Mar 2008 21:53:54 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
> [...]

>øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
>narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

Et alternativt kunne jo være vesten af træ og muld,

Udseendet er kun forfængelighed, og holder efter min mening ikke en
meter. Hvad nytte er det til at se smart ud hvis ens kone skal til at
vænne sig til nekrofili!!.

Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-03-08 23:08

> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

Hej Dennis.

Nu har du set min nye dragt, den er lys i farven og den har nogle fine
reflekser bagpå, så der synes jeg ikke at behovet til en vest er der.
Og min sorte dragt med de brede grå reflekser bliver set uanset hvad.
Da jeg så ikke er specielt forfængeligt anlagt, tager jeg gerne en af de
der vampyrgrønne trafiksikre veste på, hvis det skulle blive nødvendigt
- det sker.
Jeg mener: Det er sgu så besværligt at fise rundt og more sig med
mc-rødderne, når man støver rundt i en urne, nicht wahr?

Eller sagt på anden måde:
Der er ingen reflekser på ligskjorten, Dennis!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-03-08 13:31

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> mc-rødderne, når man støver rundt i en urne, nicht wahr?
>
> Eller sagt på anden måde:
> Der er ingen reflekser på ligskjorten, Dennis!

Hvis vi nu absolut skal fortsætte i den morbide afdeling, så tror jeg
sagtens hun kan overtale en bedemand til at iklæde resterne i en
refleksvest (gys)

Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-03-08 20:58

Michael Dahlberg skrev:
-klip-
> Hvis vi nu absolut skal fortsætte i den morbide afdeling, så tror jeg
> sagtens hun kan overtale en bedemand til at iklæde resterne i en
> refleksvest (gys)
>
> Michael D

Det kommer så an på, om man har været en tur under en bus, en lastbil,
en varevogn eller blot en almindelig personbil først.
Folk ER mere sammenhængende efter en tur under personbilen, frem for en
tur under en lastbil eller en bus.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 15-03-08 23:25

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...

> Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not
Not.
Men jeg har da ikke noget imod at andre kører med sådan en tingest.

> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

Jeg synes ikke jeg kan se om en motorcyklist har sådan een på eller ej, når
man ser det lige forfra, hvor det jo nok har mest betydning.
Et selvlysende gult betræk på hjelmen var nok en del mere effektivt. Hvorfor
er der ikke nogen der kører med det? Hvorfor ser man folk med gul
sikkerhedsvest, men med sort hjelm, et blinklys de har glemt at slå fra, og
100 km/t på en landevej hvor man må køre 80? Det er s*u selvmodsigende.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 16-03-08 02:32

Jeg har monteret to STORE orange reflekspile på hjelmen, men
kommer godt nok til at ligne en anden vejarbejdskegle, men er
sku ret overbevist om at man ikke blir overset.
Det sku da lige være en eller anden gammel halvblind bedstefar,
men det kan man jo aldrig sikre sig mod.
ligesom de andre har antydet i deres indlæg, er det sku bedre at
ligne en klovn end at ende i en ovn...
Hvis vi nu alle bare brugte lortet ville vi oss komme ud over,
at der ellers er grundlag for en fashion arrest!!

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 15-03-08 20:10

On 15 Mar., 21:53, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not

De er sikkert grimme, men jeg kører alligevel ofte med en i
ydersæsonen, hvor det er mørkt når jeg kører på arbejde. Hvis det
regner eller er tåget kører jeg ikke så hurtigt som ellers og så er
det meget rart med den ekstra garant mod at blive pløjet ned bagfra.

--

// brian

Fra : TWL

Dato : 16-03-08 07:20

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske .............. !

De gange jeg ser en mc'ist med vest opdager jeg det først når vi næsten
passerer hinanden eller jeg ser dem bagfra.

Hvis en billist kommer fra siden og er tæt nok på til at se vesten og
ikke forlyset, blir' jeg sku' nok kørt ned alligevel.

Så jeg vælger den passive kørsel uden vest.

Med ønsket om en god sæson

Thomas

Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-03-08 08:56

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i
meddelelsen news:e8715$47dc3761$55183fa0$23021@news.arrownet.dk...
> [...]
> øje på de motorcyklister der kører i de veste, sårhhhhh ........
> narhhhh....... ved sq' ikke rigtigt........ måske ..............

Hvad med et roterende blink lys istedet så er vi jo helt over i park og vej.
Jeg mener at disse veste er tiltænkt for folk der færdes i siden af vejen.
Hvis vi begynder at benytte dem, er det ikke det samme som når knalleter
køre med lys ??

Fra : Jansen

Dato : 16-03-08 11:30

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:e8715$47dc3761$55183fa0$23021@news.arrownet.dk
> Hej NG.
>
> Hvad mener folk om de gul/grønne trafikveste ?, er det hot eller not
> Klip
Hej Dennis
Jeg tager altid vesten på, når det tusser samt i regn og støvregn, nu
kører jeg jo også bil, og ved derfor hvor lidt en mc-baglygte
fylder/ses, under ugunstige forhold.
Med hensyn til om jeg kan ses forfra og fra siden, så er virkningen af
det noget som jeg selv har indflydelse på, det har jeg ikke når en
beskidt forrude gør at min baglygte ikke ses.
Min indstilling til veste, er at hvis de virker, så gør det ikke noget
at en eller anden person som jeg ikke kender mener at jeg ser ud som en
reklamesøjle, så har han jo' set mig ik' ?.
--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 16:15

Tja hun fik kørt 400 km på sin nye skrige orange Kawa , men måtte aligevel
ned i dag pga en der ikke overholdt sin vigepligt :(

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=72437

Veste Orange Blink , trekantede lys , og jeg ved ikke hvad der er blevet
forslået gemmen tiden , det er sku farligt at køre MC

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Lars

Dato : 20-03-08 12:03

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Veste Orange Blink , trekantede lys , og jeg ved ikke hvad der er blevet
> forslået gemmen tiden , det er sku farligt at køre MC
>
> --
> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>Det der med ekstra lys foran er nu ikke så tosset. Personligt er det jeg
>frygter mest at få en billist på tværs foran mig. Det er sket nogen gange,
>og hver gang har det lydt: "Det er jeg ked af, jeg så dig slet ikke" Til nu
>er det gået godt, men jeg har nu fået en ide, som skal afprøves i denne
Jeg har nonteret 2 ganske små blå led-lamper foran, en i hver side. De
generer ikke nogen, men ses tydeligt på lang afstand, og ser "lidt
anderledes ud". Måske hjælper det. Jeg ved ikke om det er helt lovligt, men
da de ikke blinker kan de ikke forveksles med udrykningsblink.
LarsØ

Fra : Tourer

Dato : 20-03-08 12:35

"Lars" <rbk@os.dk> wrote in message

> [...]
> anderledes ud". Måske hjælper det. Jeg ved ikke om det er helt lovligt,
> men da de ikke blinker kan de ikke forveksles med udrykningsblink.

Selvom de ikke kan forveksles med udrykningsblink, er de klart ulovlige.
Hvorvidt du bliver knaldet afhænger nok lidt af humøret hos de betjente du
møder på din vej.

--
Tourer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-08 15:08

Tourer skrev:

> Selvom de ikke kan forveksles med udrykningsblink, er de klart ulovlige.
> Hvorvidt du bliver knaldet afhænger nok lidt af humøret hos de betjente du
> møder på din vej.

jup - og den betjent jeg mødte (MC) mente at en gammel skid som mig
skulle være "et forbillede for de unge" som han sagde, medens han
udskrev en mulkt på 510,- dask :-\ for "forkert lygteføring a 2 blå dioder"

(dagen efter mødte jeg ham igen på en rasteplads nu blot i civilt, hvor
vi fik en sludder og sparkede lidt MC dæk

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 21-03-08 02:42

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulkt på 510,- dask :-\ for "forkert lygteføring a 2 blå dioder"
>
> (dagen efter mødte jeg ham igen på en rasteplads nu blot i civilt, hvor vi

_Hårdt_??

mvh Jens
Sydals

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-03-08 08:49

Jens Meldgaard skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> _Hårdt_??

mjaaa han kunne jo have talt til mit bedre jeg og ad den vej overbevist
mig om at "de blå" skulle udskiftes, istedet for at kontant
afstraffelse, men så havde de jo nok fortsat været monteret dagen efter
da jeg mødte ham igen - og det ville måske have været pinligt efter at
have lovet bod og bedring