|
| hente afmeldt cykel i Tyskland - hvordan b~ Fra : Christian |
Dato : 13-03-08 22:10 |
|
hej i gruppen.
har udset mig en for mig rigtig fed maskine i tyskland som jeg gerne vil ned
og besigtige, og evt. købe.
maskinen er afmeldt dernede, og som jeg forstår det efter at have søgt lidt
her i gruppen - er der groft 3 måder at hente den på:
1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
foretrukne option
2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
spørgsmålet er så - hvor får man de tyske prøveplader (og er det nemt?), og
hvor får man forlods dk prøveplader (eller henter man dem i toldkontoret v.
færgeovergangen (sjælland ->tyskland retur).
hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
Christian.
| |
SB (13-03-2008)
| Kommentar Fra : SB |
Dato : 13-03-08 22:38 |
|
"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse
news:47d99810$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> hej i gruppen.
>
> har udset mig en for mig rigtig fed maskine i tyskland som jeg gerne vil
> ned og besigtige, og evt. købe.
>
> maskinen er afmeldt dernede, og som jeg forstår det efter at have søgt
> lidt her i gruppen - er der groft 3 måder at hente den på:
> 1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
> foretrukne option
> 2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
> 3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
> dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
>
> spørgsmålet er så - hvor får man de tyske prøveplader (og er det nemt?),
> og hvor får man forlods dk prøveplader (eller henter man dem i
> toldkontoret v. færgeovergangen (sjælland ->tyskland retur).
>
> hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
>
> Christian.
>
Låne en trailer og trille der ned i bilen, tage en kammerat med så er man to
til at køre
og turen bliver heller ikke så kedelig.
MC trailer kan lejes ved nogen forhandlere
Søren
| |
Palle S. (13-03-2008)
| Kommentar Fra : Palle S. |
Dato : 13-03-08 22:52 |
|
Hentede min X11 i en lånt transporter münchen gladbach v. köln og retur
snuppede en overnatning på vej hjem da det blev monster regnvejr
kostede 40 e for fin værelse med bad og fruhstuck derudover powershopping
ved grænsen på vej hjem
Palle
"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse
news:47d99810$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> hej i gruppen.
>
> har udset mig en for mig rigtig fed maskine i tyskland som jeg gerne vil
> ned og besigtige, og evt. købe.
>
> maskinen er afmeldt dernede, og som jeg forstår det efter at have søgt
> lidt her i gruppen - er der groft 3 måder at hente den på:
> 1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
> foretrukne option
> 2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
> 3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
> dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
>
> spørgsmålet er så - hvor får man de tyske prøveplader (og er det nemt?),
> og hvor får man forlods dk prøveplader (eller henter man dem i
> toldkontoret v. færgeovergangen (sjælland ->tyskland retur).
>
> hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
>
> Christian.
>
>
| |
Jan Bachman (13-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 13-03-08 22:58 |
|
On Thu, 13 Mar 2008 22:09:43 +0100, "Christian"
<storehytte@gmail._REMOVE_com> wrote:
>1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
>foretrukne option
>2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
>3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
>dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
>hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
Jeg har brugt model 2. Det kostede ca. kr. 3.500,- inkl.
leje/diesel/ekstra km + kr. 450,- for en 2m alu-rampe så kværnen kunne
rulles op i vognen.
Hvis du handler privat/kontant med € så kan det være tyskeren gerne
vil en tur i banken med dig, og verificere at dine € er ægte. Dvs.
handel på en hverdag.
Husk endelig også at få de ret vigtige papirer Fahrzeugbrief og
Abmeldungsschein fra sælger.
/Jan
| |
MKS - 74 (13-03-2008)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-03-08 23:43 |
|
On Thu, 13 Mar 2008 22:58:11 +0100, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:
>>1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
>>foretrukne option
Prøvet - fungerede fint, men klart det kræver at man føler at man kan
distancevurdere såvel cykel som sælger og risici er der da....
>>2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
Prøvet * flere, og ja hvis du ikke kan låne dig frem til en varevogn
så er det ikke specielt billigt, lige selv tøffet forbi Gøttingen i en
lånt varevogn og det kostede ca. 1100 i diesel (1150 km retur).
>>3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
>>dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
Prøvet og det kan være alt fra dødbesværligt/dyrt til nogenlunde
acceptabelt. Toget kan klares med en nattogsbilligbillet, men tyske
prøveplader er/kan være et logistisk mareridt med mindre du får
tyskeren til at udføre en del af benarbejdet, det vil nogle tyskere
også gerne, men om lige den sælger du har i kikkerten vil....
>>hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
Hvis ikke du kan låne en varevogn, så trailer plus alm. bil, selvom
det går dræbende langsomt, ville være mit valg.
>Hvis du handler privat/kontant med € så kan det være tyskeren gerne
>vil en tur i banken med dig, og verificere at dine € er ægte. Dvs.
>handel på en hverdag.
Ha-ha, jeg fik en stak helt nytrykte Euroner med til pølseland og
tyskeren så noget skeptisk ud, hvorefter han tjekkede vandmærker mm.
på hver enkelt seddel, ganske morsomt . Erfaringmæssigt skal man
ikke tage 500 EUR-sedler med derned, en del tyskere aner ikke hvordan
sådan nogle ser ud...
>Husk endelig også at få de ret vigtige papirer Fahrzeugbrief og
>Abmeldungsschein fra sælger.
Ja endelig, gamle regninger, servicehæfte og resten af den ½-regnskov
som mange tyskere gemmer på kan man også ligeså godt få med.
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Jan Bachman (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 14-03-08 01:21 |
|
On Thu, 13 Mar 2008 23:42:48 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:
>Ha-ha, jeg fik en stak helt nytrykte Euroner med til pølseland og
>tyskeren så noget skeptisk ud, hvorefter han tjekkede vandmærker mm.
>på hver enkelt seddel, ganske morsomt . Erfaringmæssigt skal man
>ikke tage 500 EUR-sedler med derned, en del tyskere aner ikke hvordan
>sådan nogle ser ud...
Jeg havde netop et bundt af de hersens 500 €'er med - knitrende og
nypressede. Tyskeren havde da også paraderne oppe indtil bankdamen
kunne melde "alles in ordnung". Jeg havde sku lidt sved på panden mens
de studerede sedlerne - det lignede jo 100% matadorpenge i mine øjne
I øvrigt var det lige syd for Frankfurt, så afstanden var også ca.
1200 km retur til Københavnstrup.
/Jan
| |
OZ3BTO (14-03-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 14-03-08 02:29 |
|
"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse
news:47d99810$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> hej i gruppen.
>
> har udset mig en for mig rigtig fed maskine i tyskland som jeg gerne vil
ned
> og besigtige, og evt. købe.
>
> maskinen er afmeldt dernede, og som jeg forstår det efter at have søgt
lidt
> her i gruppen - er der groft 3 måder at hente den på:
> 1: få den bragt (købt ubeset/ gennem bestemte mc-handlere) - ikke min
> foretrukne option
> 2: leje en hiace og hente den (1200 km retur) - bliver lidt dyrt
> 3: selv køre den hjem: =>få tyske prøve plader gennem tyskland og
> dk-prøveplader gennem danmark, transport dertil=tog
>
> spørgsmålet er så - hvor får man de tyske prøveplader (og er det nemt?),
og
> hvor får man forlods dk prøveplader (eller henter man dem i toldkontoret
v.
> færgeovergangen (sjælland ->tyskland retur).
>
> hvad ville i gøre hvis I skulle hente en afmeldt tysk mc 600 km væk?
>
> Christian.
>
>
På den lokale shell station kan vi leje en he****** stor LDV varevogn til
billig penge
Vi gav 1700.- for en tur til amsterdam og retur incl km
Den lokale shell ligger iøvrigt i Billund ;)
Erik
| |
tp (14-03-2008)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 14-03-08 07:32 |
|
> På den lokale shell station kan vi leje en he****** stor LDV varevogn til
> billig penge
> Vi gav 1700.- for en tur til amsterdam og retur incl km
gad vide hvad LDV mon er...
Jeg har hentet en del maskiner, og alle på nær en gang var det bag på
trailer (den ene gang var så med tyske prøveplader - sikke et besvær! og
sikke en pris!).
Trailer er klart det nemmeste, og ved at du ikke har plader med, kan du bare
smutte igen, hvis det er noget lort
Jeg ved at tyskere generelt er ærlige, men ligesom danskere kan de nogen
gange godt sælge varen lidt for godt, så når man når frem var der lige et
par ting de havde glemt. Jeg finder derfor altid en 4-5 maskiner i nærheden
af hinanden, så jeg kan sige farvel og tak hvis den ene maskine ikke er ok.
Desuden er det også nemmere at presse prisen, når man står med nogle ark
papir fra mobile.de og siger, "det her vil jeg gi, beslut dig nu, eller jeg
tøffer over og henter den anden" (på tysk altså
Meeen har du intet 4-hjulet motoriseret køretøj, så bliver det da hurtigt
dyrt. Omvendt så kig efter maskiner nord for Hamburg. Ja de er en anelse
dyere, men hvis vi snakker lejet bil, så er det hurtigt sparet, og der er
masser af maskiner til salg, så det er nemt at finde nord også (kig efter
postnr 2xxxx)
Mvh TP
R1100RS
| |
Christian (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 14-03-08 10:24 |
|
>
> Jeg har hentet en del maskiner, og alle på nær en gang var det bag på
> trailer (den ene gang var så med tyske prøveplader - sikke et
> besvær! og sikke en pris!).
> Trailer er klart det nemmeste, og ved at du ikke har plader med, kan
> du bare smutte igen, hvis det er noget lort
>
> Jeg ved at tyskere generelt er ærlige, men ligesom danskere kan de
> nogen gange godt sælge varen lidt for godt, så når man når frem var
> der lige et par ting de havde glemt. Jeg finder derfor altid en 4-5
> maskiner i nærheden af hinanden, så jeg kan sige farvel og tak hvis
> den ene maskine ikke er ok. Desuden er det også nemmere at presse
> prisen, når man står med nogle ark papir fra mobile.de og siger, "det
> her vil jeg gi, beslut dig nu, eller jeg tøffer over og henter den
> anden" (på tysk altså
> Meeen har du intet 4-hjulet motoriseret køretøj, så bliver det da
> hurtigt dyrt. Omvendt så kig efter maskiner nord for Hamburg. Ja de
> er en anelse dyere, men hvis vi snakker lejet bil, så er det hurtigt
> sparet, og der er masser af maskiner til salg, så det er nemt at
> finde nord også (kig efter postnr 2xxxx)
>
> Mvh TP
> R1100RS
Hold fast I er hurtige folkens...... takker!
Har netop ikke lige en hiace i baghånden, og hvordan end man vender og
drejer den, kommer man af med ca 2500 excl færge for at leje en kassevogn.
kan dog måske låne bil og hænger, men det bliver vist en ret laaaaaaaaaaang
tur ;O(
er stadig ganske hooked på ideen om at tage toget derned, men er det
virkelig så svært at få tyske prøveplader?? Var der ikke noget med at de har
specielle eksport-plader? - er det dem der koster ca 700,-??
tak for alle tipsene so-far.
Christian.
| |
Anders Majland (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 14-03-08 10:56 |
|
> er stadig ganske hooked på ideen om at tage toget derned, men er det
> virkelig så svært at få tyske prøveplader?? Var der ikke noget med at de
> har specielle eksport-plader? - er det dem der koster ca 700,-??
Nej det er ikke svært for en tysker der kender proceduren på en hverdag ...
Men for en dansker med rustent folkeskoletysk kan der nok opstå lidt
problemer ...
Så hvis det er din plan så bed tyskeren pænt om han vil hjælpe med at få
eksport plader på (Køre dig rundt til de rigtige kontorer og hjælpe med at
udfylde papirerne)
Men du mangler den 6' option
Tag ned og kig på den, køb den* og få dernæst et transportfirma til at køre
den hjem til dig - eller blot op til grænsen. Det sidste gør mange til fast
pris. Jeg har en enkelt gang brugt http://www.vilstrans.com/
* og tag papirene med hjem.
| |
Per K. Nielsen (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 14-03-08 13:16 |
|
On Fri, 14 Mar 2008 10:55:44 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:
>Nej det er ikke svært for en tysker der kender proceduren på en hverdag ...
>Men for en dansker med rustent folkeskoletysk kan der nok opstå lidt
>problemer ...
>
>Så hvis det er din plan så bed tyskeren pænt om han vil hjælpe med at få
>eksport plader på (Køre dig rundt til de rigtige kontorer og hjælpe med at
>udfylde papirerne)
Nu skal vi heller ikke gøre det sværere end det er.
Læs følgende. Det er skrevet til biler, men nummeproceduren er den
samme. De kan afhentes i Padborg eller tilsendes til hjemadressen.
http://bilimport.tkrath.dk/
Bemærk at det ikke giver mening at købe ekportprøveplader, da en
person bosiddende i DK alligevel ikke må bruge dem i DK. Og de er
dyrere. Men læs Thomas' glimrende side.
| |
Christian (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 14-03-08 13:27 |
|
"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:rrqkt39g2ht5oagech71d3t2oeqmvmio3a@4ax.com...
> Læs følgende. Det er skrevet til biler, men nummeproceduren er den
> samme. De kan afhentes i Padborg eller tilsendes til hjemadressen.
>
> http://bilimport.tkrath.dk/
>
> Bemærk at det ikke giver mening at købe ekportprøveplader, da en
> person bosiddende i DK alligevel ikke må bruge dem i DK. Og de er
> dyrere. Men læs Thomas' glimrende side.
fandt efter jeres indlæg faktisk frem til ovenstående ekstremt
let-forståelige hjemmeside, og har kontaktet Dania trucking, der forestår
bestillingen af nummerpladerne.....
men..... inklusive forsendelse, koster pladerne ca 1500, dertil lægges
togbillet, færge hjem, benz etc, og man er alligevel op på en ca 3000 for en
afhentning i Tyskland
har også som Majland skriver overvejet transport, men ender der også på de
ca 3000.... (transport af mc + egentransport t/r)
må se om der ikke er nogen i klubben der også skal hente en kværn i nærmeste
fremtid.....
Det er lige før det kan betale sig at købe en hiace og sælge den ugen efter
Christian.
| |
OZ3BTO (14-03-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 14-03-08 15:13 |
|
"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse
news:47da4445$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >
> > Jeg har hentet en del maskiner, og alle på nær en gang var det bag på
> > trailer (den ene gang var så med tyske prøveplader - sikke et
> > besvær! og sikke en pris!).
> > Trailer er klart det nemmeste, og ved at du ikke har plader med, kan
> > du bare smutte igen, hvis det er noget lort
> >
> > Jeg ved at tyskere generelt er ærlige, men ligesom danskere kan de
> > nogen gange godt sælge varen lidt for godt, så når man når frem var
> > der lige et par ting de havde glemt. Jeg finder derfor altid en 4-5
> > maskiner i nærheden af hinanden, så jeg kan sige farvel og tak hvis
> > den ene maskine ikke er ok. Desuden er det også nemmere at presse
> > prisen, når man står med nogle ark papir fra mobile.de og siger, "det
> > her vil jeg gi, beslut dig nu, eller jeg tøffer over og henter den
> > anden" (på tysk altså
> > Meeen har du intet 4-hjulet motoriseret køretøj, så bliver det da
> > hurtigt dyrt. Omvendt så kig efter maskiner nord for Hamburg. Ja de
> > er en anelse dyere, men hvis vi snakker lejet bil, så er det hurtigt
> > sparet, og der er masser af maskiner til salg, så det er nemt at
> > finde nord også (kig efter postnr 2xxxx)
> >
> > Mvh TP
> > R1100RS
>
> Hold fast I er hurtige folkens...... takker!
>
> Har netop ikke lige en hiace i baghånden, og hvordan end man vender og
> drejer den, kommer man af med ca 2500 excl færge for at leje en kassevogn.
>
> kan dog måske låne bil og hænger, men det bliver vist en ret
laaaaaaaaaaang
> tur ;O(
>
> er stadig ganske hooked på ideen om at tage toget derned, men er det
> virkelig så svært at få tyske prøveplader?? Var der ikke noget med at de
har
> specielle eksport-plader? - er det dem der koster ca 700,-??
>
> tak for alle tipsene so-far.
>
> Christian.
>
>
Hvis du nødig selv vil køre stiller jeg da gerne op .. køre dagligt 4-700km
så 1200km med trailer skræmmer mig ikke.. Kan evt. stille bil til rådighed
Erik
| |
OZ3BTO (14-03-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 14-03-08 15:12 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:47da1bcd$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> > På den lokale shell station kan vi leje en he****** stor LDV varevogn
til
> > billig penge
> > Vi gav 1700.- for en tur til amsterdam og retur incl km
>
>
> gad vide hvad LDV mon er...
>
snip
snip
> Mvh TP
> R1100RS
>
LDV er nogen billige varevogne .. tror de er bygget over enten transit eller
transporter
Ihvertfald dejlige at køre i og køre man pænt i den store (maximus) så kan
den faktisk godt rende over 10km/l
kik http://ldv.dk/
Vi bruger den jævnligt til transport af scootere til og fra træf/race
| |
oz9abc (16-03-2008)
| Kommentar Fra : oz9abc |
Dato : 16-03-08 22:49 |
|
Jeg tog turen fra midtjylland til syd for Munchen få km fra de tyske alper.
Læs evt om mine 2500km på 32timer med en lejet en decideret MC trailer
(400kr for en weekend). Turen tog 32timer (ene mand) men så var jeg også
godt brugt bagefter.
http://www.mcoplevelser.dk/forum/showthread.php?t=46
Skulle jeg gøre det om ville jeg nok foretrække en overnatning så jeg fik
sovet ordentligt.
Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk
| |
Jan Petersen (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Petersen |
Dato : 14-03-08 21:49 |
|
1: Der er ikke noget der hedder Abmeldebescheinigung længere - Den skal blot
være afmeldt i Fahrzeugbrief.
2: Vær sikker på at du har en aftale - ring igen inden du tager afsted. Det
ville være lidt ærgeligt at komme derned blot for at få at vide at den blev
hentet for 2 timer siden. Den holder ikk at du ringede for en uge siden og
meldte dit besøg, det er glemt!
Mvh
Jan Petersen
| |
|
|