Montering af TomTom Rider 2.ed. - strømkab~
Fra : FLS

Dato : 10-03-08 09:27

Hej,
jeg skal til at montere ovennævnte...

Hvordan kobler jeg ledningen til batteriet?

Ledningen er i den ene ende stikket til holderen og i den anden ende
af-kablet kobbertråde.

Skal der ikke være en sikring imellem laderen (som gps'en sættes i) og
batteriet?
Eller kan jeg bare sætte det direkte til batteriet?

Håber på overbærenhed - er bestemt ikke elektro-kyndig

Flemming.
Fazer 600S

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-03-08 17:12

FLS skrev den 10 mar 2008 i

> Skal der ikke være en sikring imellem laderen (som gps'en sættes
> i) og batteriet?
> Eller kan jeg bare sætte det direkte til batteriet?

Egentlig mærkeligt at der ikke er en sikring monteret i forvejen, det
er der på min Zumo, med nøje monteringsanvisning (og det er der ikke
til Tomtomén kan jeg se) Men ja, jeg ville til en hver tid sætte en
sikring på plussiden af mcéns batteri, dimensioner har jeg ikke
forstand på.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Tourer

Dato : 10-03-08 23:06

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> til Tomtomén kan jeg se) Men ja, jeg ville til en hver tid sætte en
> sikring på plussiden af mcéns batteri, dimensioner har jeg ikke

Jeg har i flere år brugt en 1 A sikring til min Garmin StreetPilot 2610.

--
Tourer

Fra : frølårsraketten

Dato : 10-03-08 18:23

"FLS" <hals@ofir.dk> skrev
Skal der ikke være en sikring imellem laderen (som gps'en sættes i) og
batteriet?
Eller kan jeg bare sætte det direkte til batteriet?

En 5A sikring vil være rigeligt men nødvendigt!

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : KentBM

Dato : 11-03-08 14:02

FLS skrev:
> Ledningen er i den ene ende stikket til holderen og i den anden ende
> af-kablet kobbertråde.

Måske skulle du tjekke om der eventuelt er et ekstra strømudtag på din
motorcykel. Dette strømudtag bør være beskyttet af en sikring i
motorcyklens sikringsboks.

Hvis din motorcykel er en MZ fra 70erne så behøver du nok ikke at gøre
mere Mens f.eks. BMW har udtag til navigation indbygget.

--

Kent