/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CB 550
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-08 14:49

Hej Gruppe............

Er der forskel på CB 550 F og CB 550 K3 ?

Jeg syntes ikke jeg kan se nogen.....

Hilsen
Jack

pt. CB400N






 
 
Lasse Christensen (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 08-03-08 15:41

Jack skrev:
> Hej Gruppe............
>
> Er der forskel på CB 550 F og CB 550 K3 ?
>
> Jeg syntes ikke jeg kan se nogen.....
>
> Hilsen
> Jack
>
> pt. CB400N
>
>
>
>
>
Stel, sideskjolde osv.


http://forums.sohc4.net/

De ved meget mere

Armand (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-08 18:20

Jack skrev:
> Hej Gruppe............
>
> Er der forskel på CB 550 F og CB 550 K3 ?
>
> Jeg syntes ikke jeg kan se nogen.....
>
Kan du ikke se forskel er det fordi at modellerne efterhånden er 20 år
gamle og har understået en og anden modificering igennem den tid.
Groft beskrevet så ligner en 550F en CB400F, hvor K3'eren læner sig
meget op ad CB750's (á IKKE F1 og F2, der også er i 400'erens kantede
design) design!
Fra ny havde 550F en 4i1-udstødning, hvor K3'eren havde
4i4-udstødningssystem!

--
Armand.

Armand (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-08 18:24

Armand skrev:
> Jack skrev:
>> Hej Gruppe............
>>
>> Er der forskel på CB 550 F og CB 550 K3 ?
>>
>> Jeg syntes ikke jeg kan se nogen.....
>>
> Kan du ikke se forskel er det fordi at modellerne efterhånden er 20 år
> gamle og har understået en og anden modificering igennem den tid.
> Groft beskrevet så ligner en 550F en CB400F, hvor K3'eren læner sig
> meget op ad CB750's (á IKKE F1 og F2, der også er i 400'erens kantede
> design) design!
> Fra ny havde 550F en 4i1-udstødning, hvor K3'eren havde
> 4i4-udstødningssystem!
>
Og dét var så frit efter min erindring.
Man kan jo også, som altid, spørge Google:
Første billed-hit på Honda CB 550 F:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CB550%20Super%20Sport%2075.jpg>
Og på "Honda CB 550 K3":
http://www.zk3.de/MFA/Fotos/Honda_CB_550_K3_gross.jpg


--
Armand.

Armand (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-08 18:42

Armand skrev:
>
> ...... fordi at modellerne efterhånden er 20 år gamle
>
Man skal vel ikke have den stor matematiske lommeregner frem for at se
at alderen på ultimo-70'er modellerne var en tastefejl

--
Armand.

futte&Co (08-03-2008)
Kommentar
Fra : futte&Co


Dato : 08-03-08 19:21

Armand skrev:
> Armand skrev:
>>
>> ...... fordi at modellerne efterhånden er 20 år gamle

Du er da tæt på

> Man skal vel ikke have den stor matematiske lommeregner frem for at se
> at alderen på ultimo-70'er modellerne var en tastefejl
>

De par år betyder da ikke alverden mellem venner

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR26N Aero, 1954

Ukendt (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-08 20:14


"futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:dfd3f$47d2d91f$5b641228$16588@news.arrownet.dk...
> Armand skrev:
>Fra ny havde 550F en 4i1-udstødning, hvor K3'eren havde
>4i4-udstødningssystem!

Ja CB 500 F havde 4in4 og blev til CB 550 F med 4in1
men jeg har "rodet" rundt på det tyske marked , og her er mange CB 550 F
også med 4in4
Kan det være at i eks. Tyskland at den også kom i en 4in4
eller er det en " modificering " ejerne syntes måske den skulle have ?

Stellet kan jeg stadig ikke se forskel på

og jeg er stadig i tvivl hvad jeg helst vil have CB 550 F med 4in4 eller
550 K3

Jack





futte&Co (08-03-2008)
Kommentar
Fra : futte&Co


Dato : 08-03-08 20:42

Jack skrev:

> Kan det være at i eks. Tyskland at den også kom i en 4in4
> eller er det en " modificering " ejerne syntes måske den skulle have ?
>
> Stellet kan jeg stadig ikke se forskel på
>
> og jeg er stadig i tvivl hvad jeg helst vil have CB 550 F med 4in4 eller
> 550 K3
>

modellen med 4 i en hedder super sport og blev lavet i 74-75-76, til us
markedet. så ud over udstødningen, er der forskel på sidedækslet, som på
SS modellen følger stelrørene, hvorimod k modellerne er sidedækslet
trukket frem og omslutter luftfilterkassens tilslutningsboks. Desuden er
der forskelle i tankmaling og dæksel. Men delene kan uden videre bruges
på alle modeller.
Jeg har haft en '75 SS, som først blev registreret i .dk i 76. Så den
har sikkert været en tur over dammen hvor den ikke var det store hit.
7½'erern derimod solgte godt i us.

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR26N Aero, 1954

Armand (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-08 21:09

Jack skrev:
> "futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> news:dfd3f$47d2d91f$5b641228$16588@news.arrownet.dk...
>> Armand skrev:
>> Fra ny havde 550F en 4i1-udstødning, hvor K3'eren havde
>> 4i4-udstødningssystem!
>
> Ja CB 500 F havde 4in4 og blev til CB 550 F med 4in1
> men jeg har "rodet" rundt på det tyske marked , og her er mange CB 550 F
> også med 4in4
> Kan det være at i eks. Tyskland at den også kom i en 4in4
> eller er det en " modificering " ejerne syntes måske den skulle have ?
>
Ja sådan er det med det internationale internet: Man skal tage alle og
én mulighed i ed, og ikke blot de lokale forekomster!

Når der tales om en K3 er det næsten indlysende at den er 3. skud i en
serie og i det store udland har man således kunnet købe K(0); K1; K2 of
så vidt jeg ved også K4, hvor den oprindelige 'K var en 550-version af
500F som havde en helt anderledes lidt fladere tank og 4i4
udstødnings-system.
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men mon ikke at 4i4 følger K'erne
og 4i1 følger F'erne (á "supersport"-linien, som også 400F), og at
detaljerne har fortabt sig for de fleste (sælgere) i løbet af de
forekommende 30 år!

> Stellet kan jeg stadig ikke se forskel på
>
Det er nok heller ikke dér at der er sket nogen udvikling!

> og jeg er stadig i tvivl hvad jeg helst vil have CB 550 F med 4in4 eller
> 550 K3
>
Der er vel foto's af de annoncerede modeller, så det må vel bero på
udseendet af den enkelte, helt uanset hvad sælger kalder den :-/

Noget andet er at der forlængst er klassiker-status i de gamle Honda
Four's og at de derfor er ligeså dyre at købe i udlandet som herhjemme -
Sagt med andre ord: importerede Four's bliver afgiften dyrere end
tilgængelige danske Four's efter import+registrering

--
Armand.

Ukendt (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-08 10:54


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47d2f213$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Noget andet er at der forlængst er klassiker-status i de gamle Honda
> Four's og at de derfor er ligeså dyre at købe i udlandet som herhjemme -
> Sagt med andre ord: importerede Four's bliver afgiften dyrere end
> tilgængelige danske Four's efter import+registrering

Ikke helt ening......
Der er også mange flotte maskiner at hente i udlandet,
Desværre er der også mange der har villet lave dem "pæne" ved at
give dem en omgang med sprøjtepistolen, og værst er det når de
tror de har lavet er rigtig "fed" maskine ved at male den total sort.

Jeg takker for de mange indlæg i tråden....

Jack

Endnu "kun" CB400N



Armand (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-03-08 12:07

Jack skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d2f213$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Noget andet er at der forlængst er klassiker-status i de gamle Honda
>> Four's og at de derfor er ligeså dyre at købe i udlandet som herhjemme -
>> Sagt med andre ord: importerede Four's bliver afgiften dyrere end
>> tilgængelige danske Four's efter import+registrering
>
> Ikke helt ening......
> Der er også mange flotte maskiner at hente i udlandet,
>
Undskyld, jeg havde ikke gjort hjemmearbejdet godt nok:
Det ser ud til at friværdien blandt den aldersgruppe der kørte CB500-550
har sat sit præg på prislejet herhjemme hvorved at priserne for en
rimelig original CB500/550 er fordoblet i løbet af få år.
Jvf. DBA kan man få sig en i nær ved original stand for ca. 20.000,- og
siden Skat angiver at ville have over 6.000.- i reg.afgift må
tilsvarende (original!) ikke koste meget over 1.700Euro (incl. udgiften
i at få den hentet hjem) så der skal stadig ledes grundigt for at finde
en der matcher udbuddet herhjemme

> Desværre er der også mange der har villet lave dem "pæne" ved at
> give dem en omgang med sprøjtepistolen, og værst er det når de
> tror de har lavet er rigtig "fed" maskine ved at male den total sort.
>
Det er skam ganske almindeligt, også blandt ganske nye maskiner: Nye
lakerede stumper er ganske dyre (og for ældre modeller nærmest
utilgængelige) hvorfor en lakering er bedste alternativ. Og såvel folks
fantasi som villighed til at betale for flere farver hhv.
original-lignende dekorationer er tilsyneladende nær nulpunktet når de
står i situationen :-|
Til gengæld bør (gør?) det kunne ses på salgsværdien når modellen skal
skippes af på et senere tidspunkt!
Som alternativ til en ikke originalt udseende import-cykel, er der på
DBA også en hærget 550'er til 9.000,-. Dén kan man jo renovere løs på
for de 10.000,- der er til forskel, hvis ikke at en hurtig sort lakering
pludselig er tilstrækkelig

--
Armand.

Ukendt (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-08 15:51


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47d3c4c3$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jvf. DBA kan man få sig en i nær ved original stand for ca. 20.000,- og
> siden Skat angiver at ville have over 6.000.- i reg.afgift må tilsvarende
> (original!) ikke koste meget over 1.700Euro (incl. udgiften i at få den
> hentet hjem) så der skal stadig ledes grundigt for at finde en der matcher
> udbuddet herhjemme

Den C550 K3 i denne uge i DBA til 21.500 kr. har jeg også prøvet at ringe
på.
det var uden afgift blev det oplyst !
Hos Brdr. Jensen i Horsens starter priserne ved 26.500 kr.
Jeg har det sidste år prøvet at følge med i både herhjemme og udlandet
hvad der er af CB 500 / 550 for det er en sådan det skal være.
Men sådan er det jo når man går med "skyklapper"
CB 500 F sælges i Tyskland jo helt op til 3500 Euro !
CB 550 F (K3) er ikke så høj i kurs endnu.
Afgiften for CB500 F er til gengæld "kun" 3500 kr.
Hvorimod CB550 F (K3) er 8500 kr.

Jack



Michael Dahlberg (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 09-03-08 16:23


"Jack" <cb400(snabela)little-honda.eu> skrev i en meddelelse
news:47d3f950$0$89167$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d3c4c3$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jvf. DBA kan man få sig en i nær ved original stand for ca. 20.000,- og
>> siden Skat angiver at ville have over 6.000.- i reg.afgift må tilsvarende
>> (original!) ikke koste meget over 1.700Euro (incl. udgiften i at få den
>> hentet hjem) så der skal stadig ledes grundigt for at finde en der
>> matcher udbuddet herhjemme
>
> Den C550 K3 i denne uge i DBA til 21.500 kr. har jeg også prøvet at ringe
> på.
> det var uden afgift blev det oplyst !
> Hos Brdr. Jensen i Horsens starter priserne ved 26.500 kr.
> Jeg har det sidste år prøvet at følge med i både herhjemme og udlandet
> hvad der er af CB 500 / 550 for det er en sådan det skal være.
> Men sådan er det jo når man går med "skyklapper"
> CB 500 F sælges i Tyskland jo helt op til 3500 Euro !
> CB 550 F (K3) er ikke så høj i kurs endnu.
> Afgiften for CB500 F er til gengæld "kun" 3500 kr.
> Hvorimod CB550 F (K3) er 8500 kr.
>
Sådan en CB500F må da efterhånden gå under veteran-regler = 1/6 afgift, gør
den ikke?
Og så er det jo næppe en dagligcykel du er ude efter, men kun til
lejlighedsvis brug, ikke sandt?
Koster næsten gratis i vægtafgift og forsikring.

Michael D



Futte & Co. (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 09-03-08 17:17

Michael Dahlberg skrev:

>>
> Sådan en CB500F må da efterhånden gå under veteran-regler = 1/6 afgift, gør
> den ikke?

nej, den er nok ikke gammel nok endnu, kun den tidligste årgang 500f,
1972. Jeg ved godt at sælgere, både private og proffe, forsøger at bruge
"veteran" som salgsargument, senest på stumpemarkedet i weekenden, henne
i Fredericia, stod en forhandler og lokkede kunder med "veteranstatus"
på en cykel fra 79. Den går ikke , mindst 36 år, skal den være

> Koster næsten gratis i vægtafgift og forsikring.

Veteran vægtafgift er en 1/4 af normalafgiften, kr. 147. Forsikringen er
efter dagsværdi og er , alt efter selskab, dagsværdi op til 50000, ca.
kr. 600 om året, ansvar og kasko, uden vinterkørsel.

--

Jørgen, Brøndby , veteran
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, veteran
Triumph T120R Bonneville, 1969, veteran

Jens Meldgaard (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 09-03-08 20:08


"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:c1c0f$47d40d22$5b641228$12496@news.arrownet.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>
>>>
>> Sådan en CB500F må da efterhånden gå under veteran-regler = 1/6 afgift,
>> gør den ikke?
>
> nej, den er nok ikke gammel nok endnu, kun den tidligste årgang 500f,
> 1972. Jeg ved godt at sælgere, både private og proffe, forsøger at bruge
> "veteran" som salgsargument, senest på stumpemarkedet i weekenden, henne i
> Fredericia, stod en forhandler og lokkede kunder med "veteranstatus" på en
> cykel fra 79. Den går ikke , mindst 36 år, skal den være

Er det altid 36 år? Synes at kunne huske,
at det på et tidspunkt "kun" var 30 år??

mvh Jens
Sydals
hvis GS 1000 kun er 27 år ;-/


>
>> Koster næsten gratis i vægtafgift og forsikring.
>
> Veteran vægtafgift er en 1/4 af normalafgiften, kr. 147. Forsikringen er
> efter dagsværdi og er , alt efter selskab, dagsværdi op til 50000, ca. kr.
> 600 om året, ansvar og kasko, uden vinterkørsel.
>
> --
>
> Jørgen, Brøndby , veteran
> http://dfmc.dk/?id=70
> Victoria KR26N Aero, 1954, veteran
> Triumph T120R Bonneville, 1969, veteran



Ukendt (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-08 20:55


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47d435a2$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>>> Veteran vægtafgift er en 1/4 af normalafgiften, kr. 147. Forsikringen
>>>> er
>> efter dagsværdi og er , alt efter selskab, dagsværdi op til 50000, ca.
>> kr. 600 om året, ansvar og kasko, uden vinterkørsel.
>>
Angående forsikring kan jeg oplyse at
http://www.veteranforsikringdanmark.dk
har en afdeling for klassiske motorcykler fra årgang 1974 til og med årgang
1983
Prisen eks. 50.000 i værdi Kasko 1522 kr. pr. år - kun Ansvar 416 kr.
Skal den gælde hele året er det plus 25%

Jack



Jens Meldgaard (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 11-03-08 00:23


"Jack" <cb400(snabela)little-honda.eu> skrev i en meddelelse
news:47d44086$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d435a2$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>>>> Veteran vægtafgift er en 1/4 af normalafgiften, kr. 147. Forsikringen
>>>>> er
>>> efter dagsværdi og er , alt efter selskab, dagsværdi op til 50000, ca.
>>> kr. 600 om året, ansvar og kasko, uden vinterkørsel.
>>>
> Angående forsikring kan jeg oplyse at
> http://www.veteranforsikringdanmark.dk
> har en afdeling for klassiske motorcykler fra årgang 1974 til og med
> årgang 1983
> Prisen eks. 50.000 i værdi Kasko 1522 kr. pr. år - kun Ansvar 416 kr.
> Skal den gælde hele året er det plus 25%

Det ser ud til man ikke må køre hele året. I f.eks. marts må¨man kun køre
med speciel tilladelse og den udløses kun i tilfælde af stumpemarked =
eller lignende. Så det er ikke noget for mig (Sukien), den kører hele året.

mvh Jens
Sydals
>
> Jack
>
>



Ukendt (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-08 18:01

On Sun, 9 Mar 2008 20:08:14 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> Er det altid 36 år? Synes at kunne huske,
> at det på et tidspunkt "kun" var 30 år??

Det var i hvert fald samme regel, der gældte for BM33'eren, så det har
været sådan i mange år.......

25, 30, 0g alle andre forslag kommer af forsikringsselskabernes forskellige
opfattelse af "veteran".

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Jens Meldgaard (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 11-03-08 00:24


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:th3vwydew266$.17cd5f9jbu51h.dlg@40tude.net...
> On Sun, 9 Mar 2008 20:08:14 +0100, Jens Meldgaard wrote:
>
>> Er det altid 36 år? Synes at kunne huske,
>> at det på et tidspunkt "kun" var 30 år??
>
> Det var i hvert fald samme regel, der gældte for BM33'eren, så det har
> været sådan i mange år.......
>
> 25, 30, 0g alle andre forslag kommer af forsikringsselskabernes
> forskellige
> opfattelse af "veteran".

Ja, så er det nok derfra jeg har det.

mvh Jens
Sydals

>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-1-2008



Torben Scheel (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-03-08 08:48

Orla Pedersen wrote:

> 25, 30, 0g alle andre forslag kommer af forsikringsselskabernes forskellige
> opfattelse af "veteran".
>
Hum. FJ1100 '84. 2008-1984=24 - mon jeg skal have en snak med Tryg næste år?

--
vh
Torben

Ukendt (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-08 09:54

On Tue, 18 Mar 2008 08:47:55 +0100, Torben Scheel wrote:

> Orla Pedersen wrote:
>
>> 25, 30, 0g alle andre forslag kommer af forsikringsselskabernes forskellige
>> opfattelse af "veteran".
>>
> Hum. FJ1100 '84. 2008-1984=24 - mon jeg skal have en snak med Tryg næste år?

Kunne nemt være, men pas på alt det med småt, skulle jo nødigt ende op med
at være "søndagskøretøj".

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Torben Scheel (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-03-08 10:26

Orla Pedersen wrote:

>> Hum. FJ1100 '84. 2008-1984=24 - mon jeg skal have en snak med Tryg næste år?
>
> Kunne nemt være, men pas på alt det med småt, skulle jo nødigt ende op med
> at være "søndagskøretøj".
>
Nåh, deet. De sidste par år har det været et ligeårstalskøretøj, så det
går nok endda

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste