Forsikring af GSX600F '98
Fra : Anders Winther

Dato : 16-07-01 18:20

Hej,
Jeg går som sagt og overvejer at købe en GSX600F.. Jeg var ved at blive ret
sikker i min sag.. Hmm.. Men nu har jeg fået svar fra TopDK.. De tilbyder at
forsikre en sådan MC for 26.513 kr.. Av! Jeg spurgte om hun havde taget fejl
af R-modellen.. Men det havde hun ikke..
Jeg spurgte også på den uden kasko.. Så var det ca. 5.500 kr.. Det er sgu
meget.. Min XJ600S '92 koster 1.800 kr. uden kasko pr. år..

Er det meget dumt at køre rundt uden kasko på en så ny (og eftertragtet?)
MC..?

Jeg har undersøgt prisen på Runa.dk.. Der koster det 10.394 kr med Kasko..
Og 3088 kr uden kasko..
Jeg tror bare ikke at jeg passer ind i nogle af de grupper, der er krævet
for at man kan blive forsikret hos dem..

Findes der andre alternativer indenfor forsikringsselskaber?

Det er også noget øv.. Jeg er jo "kun" 22 år.. Har haft MC i ét år til
September..

Jeg fik af vide at Suzukis MC'er generelt er dyrere at forsikre.. Det samme
gælder Honda m.fl..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S (nogle år endnu?)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 16-07-01 19:43

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> meget.. Min XJ600S '92 koster 1.800 kr. uden kasko pr. år..
>
> Er det meget dumt at køre rundt uden kasko på en så ny (og eftertragtet?)

Dumt? Måske. Men hvis den ikke bliver stjålet eller smadret kan du jo købe
en helt ny efter 4 år for de penge du sparer i kasko! Så er spørgsmålet bare
om du kan låne pengene til den (hvis det altså er nødvendigt) uden at kasko
forsikre den.

Henrik
GSX750F (uden kasko men med dårlige nerver når der vælter fulde unger forbi
om aftenen)

Fra : Anders Vinther

Dato : 16-07-01 19:43

> [...]
> Jeg tror bare ikke at jeg passer ind i nogle af de grupper, der er krævet
> for at man kan blive forsikret hos dem..

Er der ikke noget med at man kan blive forsikret hos Runa hvis man har konto
hos Lån&Spar?

Det er måske bare noget jeg har hørt??? Forkert???

> Mvh.
> Anders Winther
> XJ600S (nogle år endnu?)

Mvh.
Anders V(!)inther
Forhåbentlig snart CB500 ell. ER5 til 3k/år kasko hos Fair pga.
bilforsikring

Fra : Frederik

Dato : 16-07-01 20:21

> Er der ikke noget med at man kan blive forsikret hos Runa hvis man har
konto
> hos Lån&Spar?

Ikke længere.

> Det er måske bare noget jeg har hørt??? Forkert???
Ja. Ja. Men man kunne engang :).
Der er en liste over forskellige fagforeninger o.l. der giver adgang til
forsikring i runa. Og de er altså billigere med det meste. 3000 i forskel
i forhold til topDK for min CB500 '97 f.eks.

Frederik

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-07-01 19:46

Hmmmm, jeg fik selv en forsikring hos TopDK til 8800. Med sure miner
accepterede jeg den så efter at have hørt de fleste andre steder. De fleste
grinte bare når jeg sagde at jeg var 24 og skulle købe mc for første gang.

Et par dage efter, læste jeg her i NG at Runa var billigere, efter en
forespørgsel der kunne jeg få kasko til 3300,-

Afbestilte fluks den fra TopDK og sparede samtidigt 5500.

Cyklen er en GSX600FY fra 00 købt her i foråret.

Hos Top DK står cyklen som Racer, i høj risiko feltet?? mystisk...prøvede
flere gange at overbevise konsulenten om at det var en Touring maskine, men
uden held.

Well, anywayz.. GL

Rune

Fra : Albert

Dato : 16-07-01 19:51

> Er det meget dumt at køre rundt uden kasko på en så ny (og eftertragtet?)
> MC..?

Hvem siger at den er eftertragtet

> Findes der andre alternativer indenfor forsikringsselskaber?

Runa duer ikke siger du. De har jo en søster der hedder www.bauta.dk
Jeg har selv tegnet via provinziel, der var meget attraktive via DMC klub
ordning (Kasko CBR 1000 = 5700)

> Det er også noget øv.. Jeg er jo "kun" 22 år.. Har haft MC i ét år til
> September..

se DET er jo problemet, 1år er ikke for meget Hvis du kan vente, så
giver Tryg som regel 1 års ancinitet, så hvad med at flytte hen til dem et
år,
og så købe f'eren næste år . Så har du pludseligt 3 års ancinitet, og det
hele
ser meget nemmere ud !!!

> Jeg fik af vide at Suzukis MC'er generelt er dyrere at forsikre.. Det
samme
> gælder Honda m.fl..

Og Yamaha, og Kawasaki, og Ducati.....

mvh Albert

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-07-01 20:59

"Anders Winther" skrev
> [...]
fejl
> af R-modellen.. Men det havde hun ikke..
*****************
Ja, de ved nok hvad de vil have for den. Jeg fik næsten samme chok - og jeg
kører på elitetrin. En mulighed for dig er naturligvis at købe en billigere
(og mindre sjov ?) maskine og køre på den nogle år, alene med ansvar.
Alternativt kan du vist flytte sammen med en pige kører på elitetrin, og så
gå ind på samme trin som hende. Hvor længe I skal blive boende sammen ved
jeg ikke

> [...]
> meget.. Min XJ600S '92 koster 1.800 kr. uden kasko pr. år..
>
> Er det meget dumt at køre rundt uden kasko på en så ny (og eftertragtet?)
**********************
Du skal gøre op med dig selv om du kan "tåle" at miste de ca. 50.000 kr. du
vil få hvis den bliver hugget (Topdk har 20% selvrisk. ved tyveri) eller
hvis den bliver totalskadet. Jeg kan ikke !!
Hvis du bliver kørt over af andre, går din kasko også ind og hjælper med at
kradse penge fra det andet forsikringsselskab. Har du kun ansvar, må du selv
stå for det. Surt hvis man bliver kørt ned i udlandet !

> [...]
> Jeg tror bare ikke at jeg passer ind i nogle af de grupper, der er krævet
> for at man kan blive forsikret hos dem..
*******************'
Lidt surt (misundelse er en grim ting) at nogle grupper kan få en billigere
forsikring, og andre ikke. Vi burde faktisk alle BOYKOTTE Runa

> Findes der andre alternativer indenfor forsikringsselskaber?
*****************
Grib telefonen og ring rundt til GF, Codan, Tryg og og og ...

> Det er også noget øv.. Jeg er jo "kun" 22 år.. Har haft MC i ét år til
> September..
******************
Så må prisen da falde lidt til september - se nu lyst på fremtiden

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Adam Christensen

Dato : 17-07-01 08:16

> [...]

fejl
> af R-modellen.. Men det havde hun ikke..

Og så er vi tilbage ved mit råd om at køre et par år mere på din XJ600 og
optjene lidt anciennitet. Så er du sikkert også i mellemtiden blevet klogere
på hvilke behov du ønsker din mc skal opfylde, hvilket alt andet lige giver
et bedre beslutningsgrundlag for det næste køb

Jeg havde selv en GSXF som første mc, men rent forsikringsmæssigt var det
kun muligt fordi jeg lavede en god (=12.500 pr. år!) deal med arbejdets
forsikringsselskab :-/

--
Adam
SV650S

Fra : hmmmm !

Dato : 18-07-01 12:26

Provenzial kan anbefales

Jeg er 25 år, var førstegangs køber af splinterny MC her i foråret
(SV650S).

Pris pr. år inkl. kasko: 5700,- (1. april - 30. november)

Dertil skal siges at vi har alle forsikringer i Provenzial og lidt
ancinitet fra bilen......

VH Jan

On Mon, 16 Jul 2001 19:20:09 +0200, "Anders Winther"

Fra : Adam Christensen

Dato : 18-07-01 12:53

"hmmmm !" <underlig@hemmelig.dk> wrote in message

> Dertil skal siges at vi har alle forsikringer i Provenzial og lidt
> ancinitet fra bilen......

.... hvilket forklarer den lave præmie

--
Adam