Vibrationer i styr VF750F
Fra : Martin Skogstad

Dato : 16-07-01 15:52

Hej Gruppe
Jeg har i år fået skiftet alt undtagen stel ud på min gamle Honda Vf750F
fra ´86 ved at købe en "ny" i Holland. Alt er org. dele og potter,
men jeg har alt for store vibrationer i styret til at kunne køre på ferie.
Jeg har sikret mig at potterne sidder ordentligt i gummiophænget, hvor
der før var store rystelser i både højre og venstre side at styret, nu er
det kun i højre side.....
Er der nogen der har nogle råd om hvordan jeg kan fjerne dem,
så det er muligt for mig at køre syd på, på mandag.

Mvh
Martin

Fra : Janus

Dato : 16-07-01 16:12

prop blyhagl eller noget andet tungt i styret og se om det hjælper, det
hjalp lidt på min

mvh Janus

Martin Skogstad <martinskogstad@hotmail.com> skrev i en

Fra : Armand

Dato : 17-07-01 00:40

> men jeg har alt for store vibrationer i styret til at kunne køre på
> ferie.
> Er der nogen der har nogle råd om hvordan jeg kan fjerne dem,
> så det er muligt for mig at køre syd på, på mandag.

Jeg kan ikke huske:
Har VFR'eren clip-on styr (=ét for hver side!), eller traditionelt styr
(= ét langt forkromet rør!) der befæstiges på den øvre gaffelbro?

I tilfælde af sidstnævnte, ligger jeg inde med et originalt styr til
CB450'eren:
Det er en solid massivt smedet sag, der netop skulle fange de
vibrationer som 450'erens 360° twin kunne have, og det kunne være en
løsning på dit problem!

Iøvrigt har jeg ellers aldrig hørt om, endsige oplevet vibrationer af
betydning på VFR :-/

--
Armand.

Fra : Flemming Sørensen

Dato : 17-07-01 06:12

Skulle du ikke være gået i seng lidt tidligere Armand.
Hvor får du det R fra?
Mvh. Flemming

Fra : Armand

Dato : 17-07-01 11:48

Flemming Sørensen <flemsus@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Skulle du ikke være gået i seng lidt tidligere Armand.
> Hvor får du det R fra?

Huh?

Du er sågu' da også så morgenfrisk!

Nevertheless, så er der, i kraft af større alder, større sandsynlighed
for at det drejer sig om et "traditionelt" styr på en VF'er :-/

--
Armand.
(Der er ferierende, og derfor forbeholder sig ret til natte-ravneri)

Fra : Martin Skogstad

Dato : 17-07-01 15:18

Det er det du kalder clip-on styr, ie. et for hver side...
noget tyder på at vibrationerne kommer fra potterne er der noget jeg evt.
kunne gøre der ?
Mvh
Martin

Fra : Armand

Dato : 17-07-01 21:38

> Det er det du kalder clip-on styr, ie. et for hver side...
> noget tyder på at vibrationerne kommer fra potterne er der noget jeg
evt.
> kunne gøre der ?

OK!

Vibrationer:
ALT skal være solidt fastspændt for ikke at få lejlighed til at svinge
med!
Gå alle motorophæng samt udstødningen efter en ekstra gang!

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 18-07-01 09:11

Så vidt jeg husker er udstødningerne (1 eler 2?) ophængt i fodhviler
konsollerne, den bolt der holder udstødningerne går vist i gennem en bøsning
der er lejret i en gummibøsning som igen er lejret i selve fodkonsollen,
denne gummibøssning kan være blevet hård som en sten med årene og vil derfor
ikke dæmpe vibs. Yderligere kan den være blevet sat ud af funktion hvis der
er benyttet skiver der spænder direkte på konsollen!!
Det var bare mine 2 cent!

mvh
Henry

Fra : Martin Skogstad

Dato : 18-07-01 10:34

ok jeg vil lige gå alle ophæng efter , og checke gummibøsningen's kvalitet
foreløbig tak for hjælpen
Mvh
Martin