Camping i tyskland/Berlin ?
Fra : Martin Skogstad

Dato : 16-07-01 15:32

Hej Gruppe

Jeg skal afsted på min første MC-ferie som i første omgang går til Berlin.
Ideen er at campere men jeg har ikke kunnet finde nogle lister
over campingpladser o.lign -----er der nogen der kan hjælpe ???

Mvh
Martin

Fra : Armand

Dato : 17-07-01 00:46

Martin Skogstad <martinskogstad@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Berlin.
> Ideen er at campere men jeg har ikke kunnet finde nogle lister

I det sydlige Berlin øst for Potsdam, ligger der en plads hvor den gamle
transit-toldstation for E15 (fra Hannover) befandt sig indtil engang i
70'erne.
Stedet hedder Drei Linden og jeg kan fint henvise til området hvis du
har et kort hvor "muren" er indtegnet:
Hvor E15 krydser muren lige øst for Potsdam, er der vest for motorvejen
en "blindtarm" i forløbet af muren (følger bl.a. motorvejen et stykke)
og i bunden af denne blindtarm befinder Drei Linden sig!
Derved at det er et stykke efterkrigstidshistorie i sig selv og at man
stadig kan genkende den tidligere transitstations forløb forbi pladsen,
er pladsen alene derfor et besøg værd.
Jeg lægger et foto på .Binær (ikke: .motor!) under: "Drei Linden -
Berlin", af min frue endsamt Ninja, ved siden af et par birketræer der
siden nedlægningen af transit-stationen, er vokset lige lukt op imellem
to af
autobahn'ens betonplader!

Derudover tror jeg ikke at der er vældigt mange campingpladser i den
gamle Vestzone, hvorimod der kan være opstået flere i det der var
østzonen (p.g.a. plads og behov for udvikling/turist-$$)

--
Armand.
(der var i Berlin for første gang til "The Wall" -koncert i '90, hvor

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 17-07-01 09:53

Prøv at gå ind på www.findacamping.com
mvh Bodil