flytte til de varme lande og bå i båd (mid~
Fra : klaus nielsen

Dato : 10-02-08 16:08

hej
jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med at forlade danmark for
længere perioder. altså op til flere år. og gerne i sejlbåd. søge et
bedre/mere spændene liv
min historie:
jeg er en fyr på 34 år der bor i nordjylland. på landet. uddannet
motorcykelmekaniker. og har ellers arbejdet i 7 år som maskinarbejder. jeg
har haft et år med en kølbåd på 24fod. og den er solgt. jeg har nu en 23fod
katamaran (hirondelle) jeg har lidt bøvl med komunen ang mit hus. fordi de
gerne vil blande sig i modernisering osv, fordi huset næsten er
nedrivningsmodent.(laaang historie) jeg har valgt at bo primitivt
(campingvogn) for at få tid og råd til alt det jeg synes er sjovt.det er
motorcykler, sejlads og flyvning (ul-fly og paragliding) men det med at bo
på den måde er nærmest umuligt at få lov til i danmark. medmindre man er
decideret vagabond og intet ejer.
det og høje skatter, kombineret med 9 mdr om året med regn og rusk det er
ved at drive mig til vandvid. ja og så 8 timer om dagen på arbejdet. så er
der ikke så meget sammenhængende fritid.
jeg har efterhånden kradset omkring 400.000kr sammen i friværdi. og med dem
burde man kunne klare sig et stykke tid i udlandet. det kan blive til en del
mere hvis jeg sælger motorcyklerne og mine ejendele (ialt 200.000kr anslået)
hvis alt det røg ud har jeg nærmest ingen udgifter mere. og båden er betalt
ved kasse et. så det er vel bare lette anker og komme afsted. men detaljerne
skal lige på plads. og om jeg skal sælge hus og ejendele eller jeg bare skal
bruge friværdien på turen. så har jeg jo også noget at vende hjem til igen.
plus gælden desværre...
jeg er en stor drengerøv der gerne vil have nogen oplevelser i livet. og
noget at tænke tilbage på når jeg bliver gammel.men der er en del svære
beslutninger der skal tages
det næste års tid går med at lave endnu flere penge og gøre båden
klar,skaffe udstyr og lære båden godt at kende.
ting jeg vil opnå med turen og det nye liv:
mere frihed
lunere vejr og masser af sol (ca som en god sommerdag i danmark. men ikke
varmere)
lavere skatter på ens arbejde og lavere bolig udgifter (og gerne bo på båden
eller i lille hytte og ikke mindst friheden til at bo som man vil )
lære at dykke.
området skal være smukt, gerne en masse små Øer hvor man kan gå på
opdagelse.
masser af smukke brune piger at kigge på.
og der må gerne være andre danskere i området så man ikke føler sig alt for
fremmed.

det lyder som et paradis, ikke ? men hvor finder man alt dette på en gang?
jeg har kig på områder som grækenland, og KRK i nærheden af bosnien.og
tyrkiet. ellers skal jeg længere væk. thailand, fillipinerne..men det er for
langt væk i første omgang

er der nogen der vil med, som selv sejler i egen båd ? gerne med katamaran
da det giver mulighed for at gå i land flere steder.

skriv endeligt hvis nogen har ideer og gode råd. eller selv har lyst til at
gøre det samme.
der kan gå op mod en uge inden jeg svarer. jeg er plaget af arbejde

mvh klaus nielsen

Fra : Per Kaaber

Dato : 10-02-08 18:36

Den 10-02-2008, skrev klaus nielsen:
> [...]
> gøre det samme.
> der kan gå op mod en uge inden jeg svarer. jeg er plaget af arbejde

Ka' du så komme afsted :D

--
Venlig hilsen

Per A lot

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-02-08 19:01

> Ka' du så komme afsted :D
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A lot

Og tag du med *gggg*, det er Hobie-vejr hele året

Læs lidt her http://www.gaiamarine.dk/ Jan bor dernede.

Mvh
Leon
---
Nu med STORT "GDS"-værksted

Fra : Per Kaaber

Dato : 10-02-08 21:32

Leon Hulstroem sendte dette med sin computer:

> Og tag du med *gggg*, det er Hobie-vejr hele året
Hø hø. Det er ik' en hobie han har. Men en cat med kahyt :)

> Læs lidt her http://www.gaiamarine.dk/ Jan bor dernede.

Øv. Den ville jeg ellers ha' givet ham med :P

--
Venlig hilsen

Per A lot

Fra : Per Toustrup

Dato : 10-02-08 19:33

Hej Klaus

Se at få det hus solgt sammen med din MC og kom af sted. Det ser
ud til du har taget din beslutning, men blot behøver et lille
skub i den rigtige retning.
Gør du ikke alvor af drømmen nu vil du med garanti sidde på
plejehjemmet og ærge dig over du ikke tog beslutningen og søgte
din drøm.
Kan du have en god vind i livet og realiser dine drømme.
Livet er squ for kort til problemer med kommunen

mvh
Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 22:11

Hej Klaus,

Det er nok en drøm, mange af os har puslet med ... Men kone og fire børn er
jo også en "drøm" ... og man kan jo ikke det hele ...

Hvis jeg kunne leve mit liv om, ville jeg gøre det ... Nu og fremover bliver
det blot til længere ferieture i sommersæsonen i båden ...

En idé kunne være at melde dig ind i FTLF - Foreningen til Langturssejlernes
Fremme. De udsender et dejligt, inspirerende medlemsblad "TRÆFPUNKT" og deri
er der masser af inspiration, rejsebeskrivelser, information om
foredragsaftener, kontaktadresser på hjælpsomme personer, stort set over det
meste af kloden, en gastebørs og positioner på sejlere, der ønsker eller
tilbyder gastetjanser osv. Og de sekretariatet hjælpe med masser af
praktiske detaljer. Papirer, forsikring, regler osv.

Af bladet kan jeg også se, at der er en aktivitetsgruppe for Nordjylland.
Jeg vil ikke opgive e-mailadresse eller navn eller telefonnummer her i en
åben nyhedsgruppe, du kan i stedet se mere på www.ftlf.dk.

Dette var - ifølge Carsten Jensen - en reklame for FTLF. Jeg får ikke
provision eller returkommision, men er bare medlem og betaler med glæde mit
årlige kontingent på kr. 450,-. I min optik er det et velment råd, som jeg
tror du vil have glæde af, og som ligger helt inden for nyhedsgruppens
fundats ...

Går du lidt tilbage i denne gruppe - til den 28/1-08 - har Per Svendsen et
'indlæg': "Alene på Havet", som indeholder nogle meget inspirerende
lydoptagelser med sejlere, der har realiseret drømmen om at komme ud i den
store verden til søs. Jeg tror, du vil hygge dig med at sidde og lytte til
dem og deres erfaringer - og drømme videre ...

Misundelig ? - joda ...
Held og lykke og go' vind ...

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : TOSB

Dato : 10-02-08 22:34

Flemming Torp wrote:
> Hej Klaus,

Klip

> [...]
> Nordjylland. Jeg vil ikke opgive e-mailadresse eller navn eller
> telefonnummer her i en åben nyhedsgruppe, du kan i stedet se mere på
Klip en hel masse

Et navn kan du nok hente her
http://www.nk-s.dk/default.asp?id=197&mnu=197

Han bor i Nordjylland (Sæby) og er kontaktperson i FTLF. Han afholdt et
foredrag i vores sejlklub i januar, og jeg er næsten sikker på, at du kan
hente en masse informationer fra ham vedr. langturssejlads.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : claus b.p.

Dato : 11-02-08 01:52

> [...]
> lavere skatter på ens arbejde og lavere bolig udgifter (og gerne bo på
> båden eller i lille hytte og ikke mindst friheden til at bo som man vil )
Hvis du ønsker at bo og arbejde i udlandet, så gør du nok klogt i at
undersøge forholdene i de lande du kunne have interesse i.
EU lande er selvfølgelig nemme at få arbejds- og opholdstilladelse i som EU
borger, men der er en lang række udfordringer alligevel, afhængig bl.a. af
hvilken branche du arbejder i.
Lønningerne er heller ikke nødvendigvis som i Danmark, og bolig- og
leveudgifter er i Middelhavslandene heller ikke nødvendigvis så attraktive.
Men det skal da ikke afskrække dig fra at prøve en alternativ tilværelse
fyldt med anderledes oplevelser. Du har jo startkapitalen, og hvis ikke der
er familiære bindinger, så er det nu det skal gøres.

/Claus

Fra : kenneth andersen

Dato : 11-02-08 08:40

Hejsa...

Vi mødes jo nok i middelahvet 2009, jeg er godt på vej og alt er sat til
salg
Familie er ikke problemet hos mig, dem tager jeg med.

god vind
kenneth

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-02-08 09:21

Hej Klaus,

Som Flemming ovenfor skriver så er det en god ide at melde dig
ind i Langtursejlernes forening. Det giver dig et godt
holdepunkt når du bevæger dig rundt.
Langturssejlerne udgiver bladet TRÆFPUNKT med mange oplysninger.
Bladet sendes ud til medlemmerne og til landets sejlklubber.
Langturssejlerne har bedt klubberne om at formidle deres
budskaber til sejlerne.
Derfor har vi i B-31 Klubben, der jo er international, opsat de
informationer som kan have interesse for de B-31 sejlere, der
som dig, er ude på længerevarende ture.
Du kan se de mange oplysninger kategoriseret under:

http://groups.msn.com/danskb31klub/hrtogset.msnw

Og så har jeg hermed reklameret lidt for B-31 Klubben.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen