tilsluning af vhf
Fra : lars

Dato : 09-02-08 17:55

Hej med jer

Er der en der ved hvordan navman 7100 vhf tilsluttes garmin gps 128.der 2
ledninger fra vhfén en gul hvor der står gps på.en grøn hvor der står
gps+.Men hvilken ledninger skal de tilsluttes på gps,en

Lars Andersen
Østergade 4
6640 Lunderskov

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-02-08 13:44

Den Sat, 09 Feb 2008 17:54:53 +0100 skrev lars:

> [...]
> 2 ledninger fra vhfén en gul hvor der står gps på.en grøn hvor der står
> gps+.Men hvilken ledninger skal de tilsluttes på gps,en

Jeg har en Navman 7200 og en Garmin gps 152, men mon ikke tilslutningerne
er ens.
På gps'en er den blå ledning (pin 3) nmea out. Den føres til den grønne
på VHF'en (gps+). Den gule lægges sammen med den sorte (pin 2, power and
data 0) på gps'en.
Dette fungerer på min opsætning, men du bør checke især din gps 128's
ledninger - har du ingen brugermanual?

Jeg fik for øvrigt en veninde i New York til at sende Navman'en til mig -
pris i USA $199. På pakken skrev hun "containing toys" - er det ikke
typisk kvinder?

MVH.
Karl Erik.

Fra : Ole Pagh

Dato : 10-02-08 15:26

Karl Erik Christensen formulerede spørgsmålet:
> Den Sat, 09 Feb 2008 17:54:53 +0100 skrev lars:

> Dette fungerer på min opsætning, men du bør checke især din gps 128's
> ledninger - har du ingen brugermanual?
Garmins manualer kan alle downloades fra Garmins hjemmeside.
GPS 128 er en rigtig lille arbejdshest. Jeg havde en siddende i båden
lige fra Decca blev sukket og til sidste år, hvor jeg flottede mig med
en kortplotter. Aldrig har 128'eren svigtet.

> Jeg fik for øvrigt en veninde i New York til at sende Navman'en til mig -
> pris i USA $199. På pakken skrev hun "containing toys" - er det ikke
> typisk kvinder?

Tjaa... Lidt ret har hun da, for selv om VHF radioen er et stykke
sikkerhedsudstyr, er sejlads vores hobby og dermed lidt legetøj

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-02-08 17:29

Den Sun, 10 Feb 2008 15:25:31 +0100 skrev Ole Pagh:

> Garmins manualer kan alle downloades fra Garmins hjemmeside. GPS 128 er
> en rigtig lille arbejdshest.

Hej Ole. Jeg checkede ganske kort Garmins hjemmeside, men det ser ud som
om 128'eren er udgået, manualen var der ikke. Men den kan helt sikkert
skaffes et eller andet sted fra - måske deres support side.

MVH.
Karl Erik.

Fra : Ole Pagh

Dato : 10-02-08 17:38

Karl Erik Christensen kom med denne ide:

> Hej Ole. Jeg checkede ganske kort Garmins hjemmeside, men det ser ud som
> om 128'eren er udgået, manualen var der ikke. Men den kan helt sikkert
> skaffes et eller andet sted fra - måske deres support side.

Ja, den er ganske rigtigt udgået for flere år siden, men manualen kan
stadig downloades:
http://www8.garmin.com/manuals/82_OwnersManual.pdf

Fandt den under: Products > Marine > Discontinued > GPS128 > Manuals

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-02-08 18:05

Den Sun, 10 Feb 2008 17:38:28 +0100 skrev Ole Pagh:

> http://www8.garmin.com/manuals/82_OwnersManual.pdf
>
> Fandt den under: Products > Marine > Discontinued > GPS128 > Manuals

Fint Ole - jeg kan hermed se at min beskrivelse af lednings
forbindelserne holder.

MVH.
Karl Erik.