AIS på nettet.
Fra : søren svendsen

Dato : 08-02-08 18:38

Hej gruppe.

Jeg ved der er nogle hjemmesider hvor man kan se AIS data fra
forskellige områder.
(f.eks. www.seamech-ais.dk, shipplotter.dk mv.)
Men jeg har netop læst i Søfart at der er blevet sat en AIS station op
på Harald platformen i nordsøen.
Er der mon nogen af jer det ved hvor kan få adgang til netop disse data
på nettet?
Jeg befinder mig 14 dage af måneden på nordsøen, og kunne godt tænke mig
at følge lidt med i hvor skibet er når jeg er hjemme.
Deror spørger jeg her i dk.FRITID.sejlads, men hvis det er forkerte
gruppe så ret mig endelig.

Mvh.

Søren Svendsen

Fra : Flemming

Dato : 08-02-08 19:38

Hej Søren
Jeg har adgang via mit arbejde og hjemmesiden http://www.aislive.com/
Du kan prøve den gratis i 14 dage. Her kan du se de områder der er dækket
hele verden. Siden specificerer ikke hvor modtageren sidder; men det er vel
også underordnet. Det er også dem der leverer data til Mols-Linien på siden:
http://www.mols-linien.dk/index.dsp?page=6&RedirectedByPURL=1
MvH
Flemming

Fra : søren svendsen

Dato : 08-02-08 20:01

Flemming skrev:
> [...]
> også underordnet. Det er også dem der leverer data til Mols-Linien på siden:

Tak for svaret, men jeg kan ikke få de 14 dage gratis som privatperson
ser det ud til.. og de holder sig da nogle hefige priser synes jeg..

Fra : Kondrup

Dato : 08-02-08 19:29

Det er også dem der leverer data til Mols-Linien på siden:

> Tak for svaret, men jeg kan ikke få de 14 dage gratis som privatperson
> ser det ud til.. og de holder sig da nogle hefige priser synes jeg..

Kære Søren
Da jeg prøvede AISlive, havde de pudsigt nok en bannerannonce for
http://www.siitech.com/index.htm - der kan man gratis få en
"professionel" version ved at registrere.
Virker tilsyneladende fint - opdateres hurtigt - jeg har fulgt
trafikken hele aftenen. Jeg ved ikke om Harald er med.
Hilsen
Jens

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-02-08 20:41

Hej Søren,

Er det muligt at du kan bruge dette link:

http://www.vesseltracker.com/en/VesselArchive.html

Mvh/Harding

Fra : søren svendsen

Dato : 09-02-08 22:22

Harding E. Larsen (slet YZA63) skrev:
> Hej Søren,
>
> Er det muligt at du kan bruge dette link:
>
> http://www.vesseltracker.com/en/VesselArchive.html
>
> Mvh/Harding

Mange tak for hjælpen alle.

Fra : Ivar Holm

Dato : 10-02-08 15:05

Der er en del muligheder. På "min" side er der følgende valgmuligheder:

http://web.comhem.se/~u22222620/sjoais.html

Bosiddende på Bornholm kikker jeg mest på:

http://www.trelle.net/ais/aisblekinge.htm

Ivar Holm