Skjul hul i nr. plade
Fra : mb

Dato : 05-03-08 14:55

Hej Gruppe

Mål 2 gange og bor 1 gang ....... var hvad jeg burde have gjort.

I min iver for at få monteret min nye nummerplade borede jeg hurtigt 3
huller. Efterfølgende viste det sig at de ikke passer til holderen. Nu
skal jeg have dækket/skjult hullerne og boret nogle nye huller. Der kan
ikke bores i nr. holderen.

Nogen fif til at skjule sådanne huller? Dupper eller lignende? Hullerne
er i det hvide på pladen og ca. 6 mm brede.

mvh
michael

(doh)

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 15:34

> Nogen fif til at skjule sådanne huller? Dupper eller lignende? Hullerne er
> i det hvide på pladen og ca. 6 mm brede.

Skal der være pænt - køb ene ny nummerplade på motorkontoret.

Eller så set et stykke hvid isolerbånd over hullerne - Eller hvis du har
lidt plads bag nummerpladen så en "officiel" bolt/møtrik og en hvid hætte
over hovedet.

/A

Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-03-08 17:12

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Eller så set et stykke hvid isolerbånd over hullerne - Eller hvis du har
> lidt plads bag nummerpladen så en "officiel" bolt/møtrik og en hvid

Nu spurgte Michael vist ikke om gode råd til at fylde hullerne i
statskassen

Hvad med en klat lim og et stykke hvidt plastik på bagsiden?

En tynd aluplade bag nummerpladen evt malet hvid de rigtige steder ?

- -

Steen

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 17:45

> har
> hætte

> Nu spurgte Michael vist ikke om gode råd til at fylde hullerne i
> statskassen

Korrekt - et af de 3 forslag koster lidt ... Men når man ser hvilke summer
nogen ofre på gejl til deres mc'er så er 590,- et relativt beskedent beløb
der skal til at få en pæn ny nummerplade.

Dernæst er problemet med at man ikke må "ødelægge" den på nogen måde
og/eller klistre noget på. Er snupper jensen i dårligt humør står man til en
bøde ...

Det er en overtrædelse af Registrerings Bekendtgørelsens § 59 og koster en
bøde på 500kr for "Kørsel med ulæselig/tildækket/bøjet nummerplade"

Jeg har fået en "advarsel" i paragraf et-eller-andet eftersyn. Min
nummerplade på XT'en var moonteret med 2 skruer. Det ene sad midt i det
øverste hul i et 8'tal. Hele hullet var så knækket ud pga vibrationer, og
jeg havde bare brugt det løse stykke som en spændeskive og så spændt
nummerpladen fast igen i kanten. Desuden er det ene hjørne af nummerplade
temmeligt sortsværtet af varm udstødning.

Mit forslag med skruerne er vel også ok - medmindre altså at der også er en
grænse for hvor mange skruer med korrekt dækfarve der må være igennem en
nummerplade

/A

Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-03-08 18:26

> [...]
en
> grænse for hvor mange skruer med korrekt dækfarve der må være igennem en

Ja,det kan der være noget om,men det er sgu en dyr alu. plade !

Min nr.plader er fra 1987,det meste af den røde kant er væk,den har siddet
i 2 forskellige nr.pladeholdere de ekstra huller plus en vibrationskade er
fyldt ud med et par store aluskiver og de officielle bolte .
Jjeg har en beskidt hvid plastdims siddende i en åbning på et C så nogen
betjente har ledt efter et O,nogen har
troet at jeg var Norsk på grund af den minimale røde kant(nr, pladen var
for stor til holderen,så klip..klip),et par stykker har spurgt om jeg havde
overvejet at skifte den ,og bortset fra ulempen ved at en betjent kørte
utroligt tæt på for at læse pladen i mørke i sin civile bil , har jeg ikke
oplevet noget specielt på grund af den

Betjenten og "hans ven" blev noget overrasket da jeg bremsede og "lettere"
irriteret spurgte hvad fanden de havde gang i

- -
Steen

Fra : Armand

Dato : 05-03-08 22:49

Anders Majland skrev:

> [...]
> lidt plads bag nummerpladen så en "officiel" bolt/møtrik og en hvid hætte

En af motorkontorets egne hvide hætter, monteret over hullet med
sekund-lim, skulle vel kunne gøre det :-/

--
Armand.

Fra : John

Dato : 05-03-08 17:22

Kunne også være en lille klat af det hvide emalje, som bruges til at
reparere komfur, vaske m.m. (købes i Hårde hvidevare-forhandlere)
Held og lykke med operationen.
Mvh John

Fra : Bomer

Dato : 05-03-08 21:17

Har en kammerat der er betjent.

Når de ser en gammel kending, der gir finger eller nedstirrer dem, så
stopper de dem.
De kan næsten altid bruge dip-pe-dut reglen, som går ud på at bilens eller
MC´ens nummerplade, næsten altid mangler en dip-pe-dut som er den hætte der
skjuler nummerpladens huller.

Når de først har fundet denne mangel, må de heller gå resten efter, og er
fyren genstridig, så får han en bøde.
Pisse surt for den gamle kending som simpelthen ikke kan lade være med at
hade samfundet og genere alt og alle.
Rigtig synd - men sådan kan man jo selv bede om at blive behandlet.

Så på med dip-pe-dutten.

Fik iøvrigt selv en bagetel p-bøde, den anden dag i Århus, fordi min 10 år
gamle p-skive ikke opfyldte p-skivebekendgørelsens §1 om størrelse, mål og
udseende
Holdt lovligt og havde betalt p-afgift, men jeg havde ikke p-skiven i orden.
Den er i alle mulige farver, og med for tykke pile - fik jeg oplyst ved at
ringe til p-kontrollen.

har ellers virket fint i hele europa i 10 år.

Surt, men så blev jeg da så klog.
Århus ønsker ikke gæster udefra.

Bomer