|
| Køb fa CBR 600 f2 derhar stået stille.. Fra : Theis |
Dato : 05-03-08 12:12 |
|
Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken står
kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.
Kan der være problemer ved den ikke har kørt mere gennem årene og stået
meget stille?
Dækkede som også kunne være kritiske, bliver skiftet. Jeg kigger slanger,
dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte motoren ser ud
som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud fra fabrikken.
Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg skal
være opmærksom på?
| |
Ukendt (05-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-03-08 12:31 |
|
"Theis" <theisxxxaarup@hotail.com> skrev i en meddelelse
news:47ce8015$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken står
> kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.
>
> Kan der være problemer ved den ikke har kørt mere gennem årene og stået
> meget stille?
>
> Dækkede som også kunne være kritiske, bliver skiftet. Jeg kigger slanger,
> dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte motoren ser
> ud som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud fra fabrikken.
>
> Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg skal
> være opmærksom på?
Kan ikke se det skulle være et problem, giv den nye dæk, olie,oliefilter,
tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og
vær så glad for din "nye" cykel
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Dr. Enduro (05-03-2008)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 05-03-08 13:41 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Theis" <theisxxxaarup@hotail.com> skrev i en meddelelse
> news:47ce8015$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken står
>> kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.
>>
>> Kan der være problemer ved den ikke har kørt mere gennem årene og stået
>> meget stille?
>>
>> Dækkede som også kunne være kritiske, bliver skiftet. Jeg kigger slanger,
>> dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte motoren ser
>> ud som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud fra fabrikken.
>>
>> Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg skal
>> være opmærksom på?
>
>
> Kan ikke se det skulle være et problem, giv den nye dæk, olie,oliefilter,
> tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og
> vær så glad for din "nye" cykel
>
>
>
>
Der kunne evt. være noget med møre pakninger, rust i
tanken/karburatoren, rust mellem kædeleddene og lignende, men det findes
der jo også løsninger for.
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Anders Majland (05-03-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 05-03-08 13:45 |
|
> Kan ikke se det skulle være et problem, giv den nye dæk, olie,oliefilter,
> tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og
> vær så glad for din "nye" cykel
Og efterse andet gammelt gummi - f.eks Indsugningsgummi. De revner ofte pga
alder. og kan være dyre. Ligeledes kan membranerne i karbunaderne også
trænge til udskiftning. Som minimm bør de adskilles rengøres og
kontrolleres.
| |
"J.C.Kløve" (05-03-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 05-03-08 20:05 |
|
Theis skrev:
> Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken
> står kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.
>
> Kan der være problemer ved den ikke har kørt mere gennem årene og stået
> meget stille?
>
> Dækkede som også kunne være kritiske, bliver skiftet. Jeg kigger
> slanger, dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte
> motoren ser ud som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud
> fra fabrikken.
>
ned til cafeen tilbage igen - ned til cafeen tilbage igen - ned til
cafeen tilbage igen - ned til kirken tilbage igen - ned til cafeen
tilbage igen - ned til bageren tilbage igen - ned til luderen tilbage
igen - ned til cafeen tilbage igen - ned til cafeen tilbage igen - ......
10.000 kan slide lige så meget på motoren som 50.000....
men vent blot til Orla ser tråden, så vil han "synge" for dig
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (06-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-03-08 23:37 |
|
On Wed, 05 Mar 2008 20:04:35 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
> men vent blot til Orla ser tråden, så vil han "synge" for dig
Jeg må si' dig, jeg må si' dig, jeg må si' dig, NEJ
En anden gang, et andet sted, en anden tid.....
--
mvh
Orla Pedersen, med RENT i ørerne. Kig ind på det Hem'li, og få en
musikoplevelse.
www.musicaliber.dk
| |
Torben Scheel (05-03-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 05-03-08 20:16 |
|
Theis wrote:
> Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg
> skal være opmærksom på?
Orla har vist haft uheldige erfaringer. Måske kan lejer have en slags
"flat spots", og den konstante oliestand (med lidt surt vand ovenpå) kan
måske give tæringer på motordele.
Jeg har købt en NTV fra 1993 med 10000km på tælleren - den er fin i
gummiet rundt omkring, og karburatormembranerne er også fine. Dækkene
var stive (de var fra 2000 og ubrugte). Indtil videre opfører den sig
som en ny cykel. Jeg har skiftet alle væsker og bremseslanger foran for
at gøre den så "ny" som muligt.
--
vh
Torben
| |
Senius (05-03-2008)
| Kommentar Fra : Senius |
Dato : 05-03-08 20:43 |
|
Hej
Jeg har købt en CBR 1000 fra 1992 med 12000 km på uret
Skulle skifte dæk, olie i forgafler (bare for en sikkerheds skyld) og
selvfølgelig alm. olie- og filterskift.
Kører og ser ud som ny - Lyder sgu også godt
Mvh John
"Theis" <theisxxxaarup@hotail.com> skrev i en meddelelse
news:47ce8015$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken står
> kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.
| |
|
|