dba / fdm / Tommy Rønn laver undersøgelse
Fra : Allan

Dato : 05-03-08 10:40

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=48590

Skriver de bla:
"En motorcykel analyse skal kortlægge danske motorcyklister anno 2008. Vi
har alle en masse formodninger om hvorledes gruppen af motorcyklister er
sammensat, men alt er gisninger og gæt. Nu skal en analyse, udformet af et
professionelt analyseinstitut, hjælpe os alle.
For at resultatet skal blive brugbart, og ramme rigtigt, er det instituttets
opfattelse at minimum 5% af danske motorcyklister skal besvare spørgerammen.
I tal er dette 6.850 der deltager, hvilket bør være muligt."

Jeg har besvaret og håber på at vinde den Ducati Dianese læderdragt som bla.
er lagt ud som præmie

Med løftet venstre

Allan o'<o
MCInternet.dk

Fra : tp

Dato : 05-03-08 10:56

> [...]
> instituttets opfattelse at minimum 5% af danske motorcyklister skal
> besvare spørgerammen. I tal er dette 6.850 der deltager, hvilket bør være

Også mig, men jeg er da temmelig skuffet over spørgsmålene. Det ligner mere
"DBA skal have større MC læsestof andel og dermed på en eller anden måde øge
indtjeningen" end det ligner noget om at vide noget om motorcyklister.
Så gerne at en sådan analyse blev lavet af et uvildigt institut...

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 05-03-08 13:21

> [...]
> motorcyklister.
> Så gerne at en sådan analyse blev lavet af et uvildigt institut...

- det er tydeligt at undersøgelsen er lavet med tanke på kommercielle
interesser. Undersøgelsen skal ikke forveksles med problematikken
omkring "Voksne mænd er livsfarlige på motorcykler"!
/niels

Fra : Carsten

Dato : 05-03-08 11:17

"Allan" <ingen@spam.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> instituttets opfattelse at minimum 5% af danske motorcyklister skal
> besvare spørgerammen. I tal er dette 6.850 der deltager, hvilket bør være

Argh noget crap. Vil gerne bidrage til tallene, men ønsker ikke at opgive
navn mv. (ligeglad med præmie)... Det kan man dog ikke idet alle
navne/tlf/mail felter er obligatoriske. De blev så udfyldt med diverse stof
fra Anders And bladene, men en simpel "Jeg ønsker at være anonym" kunne nu
have været på sin plads.

Carsten

Fra : m0rt3n

Dato : 05-03-08 11:54

"Det vil give danske medier mulighed for at tilpasse kommunikationen til
læsernes behov (...) dine persondata kan benyttes af branchen."

altså; deltag og bliv druknet i spam og reklamer. Jeg vil citere min
postkasse: "nej tak".
-m0rt3n zrx1100

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 12:04

> "Det vil give danske medier mulighed for at tilpasse kommunikationen til
> læsernes behov (...) dine persondata kan benyttes af branchen."

Den præcise ordlyd er:
Venligst acceptér følgende:

Persondata må videregives til relevante personer indenfor
motorcykelbranchen *).

*) Med relevante personer menes dem, der udfører lodtrækningen,
journalister (hvis uddybende information ønskes) samt som dokumentation for
analysens rigtighed til Rådet For Større Færdelssikkerhed og
Færdelsstyrelsen.

Som jeg læser det er det ikke en tilladelse til at sende mig
reklamemateriale / spam ...

/A

Fra : m0rt3n

Dato : 05-03-08 12:16

> Som jeg læser det er det ikke en tilladelse til at sende mig
> reklamemateriale / spam ...

Så langt nåede jeg ikke. Jeg stoppede ved nedenstående ordlyd, hvor der
står, at de "danske medier" (altså ikke kun MC-relaterede) skal bruge
undersøgelsen til at sende spam / directmail-reklamer ("tilpasse
kommunikationen til læsernes behov"), hvilket man skal acceptere. Det lyder
mærkeligt, hvis der står noget andet senere. Det står altså ikke klart, hvad
de skal bruge navn og adresse til.

"Denne analyse udføres for at kortlægge de nye danske motorcykeltrends. Det
vil give danske medier mulighed for at tilpasse kommunikationen til læsernes
behov. For at deltage i konkurrencen om de mange fine præmier, skal alle
spørgsmål udfyldes, og på sidste side skal accepteres, at dine persondata
kan benyttes af branchen."

-m0rt3n zrx1100

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 13:42

> "Denne analyse udføres for at kortlægge de nye danske motorcykeltrends.
> Det vil give danske medier mulighed for at tilpasse kommunikationen til
> læsernes behov.

Det læser jeg som om at de vil lave noget statistik så de kan "forbedre"
deres produkter så de sælger bedre

> For at deltage i konkurrencen om de mange fine præmier, skal alle
> spørgsmål udfyldes, og på sidste side skal accepteres, at dine persondata
> kan benyttes af branchen."

Og det er så det de preciserer på sidste side.

Men jeg synes nu ikke der var mange relevante spørgsmål i det skema ...

/A

Fra : SB

Dato : 05-03-08 22:29

> [...]
>
> Og det er så det de preciserer på sidste side.
>
> Men jeg synes nu ikke der var mange relevante spørgsmål i det skema ...

Gør som mange andre - opret en sekundær mailadresse som man kan bruge i
situationer som den her
hotmail, forum.dk osv, der er mange muligheder for at få en gratis mail til
spam

Søren

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 06-03-08 11:14

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote in

> Gør som mange andre - opret en sekundær mailadresse som man kan bruge

eller brug mailinator.com

--
vh, Erik BH

Fra : Bo Christensen

Dato : 05-03-08 12:38

Det er da en underlig undersøgelse,
den er vist kun møntet på at gøre blås avis's mc sektion bedre,
hvor er spørgsmålene om kørestil, uheld forsikring ?
/bo

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 13:27

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
> Det er da en underlig undersøgelse,
> den er vist kun møntet på at gøre blås avis's mc sektion bedre,
> hvor er spørgsmålene om kørestil, uheld forsikring ?

Jeg så det også sådan fra begyndelsen og ved svar, nævnte for hjemmesider og
blade: DMC, DucatiExpredsen, http://dfmc.dk/, http://dfmc.dk/, som de
første steder jeg fik info

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : vmx

Dato : 07-03-08 00:49

"Allan" <ingen@spam.her> skrev i en meddelelse
> På http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=48590

Det kan da ikke være seriøst ment ?

Citat:
[...]

Spørgsmål:
Danske motorcyklister, er det danskere der kører på motorcykel,
eller er det danskere der interesserer sig for motorcykler? Hvaba?

Att: "Professionelt analyseinstitut": Jeg håber der er taget højde for
alle de fejl der kan forekomme når der skal foretages statistiske
kørsler på inddata; F.eks synes jeg det er svært komisk,
at man kan svare: Jeg er 30 år, har haft kørekort 31 år,
og kørt i 32 år......

og meget mere af samme kaliber.

Fra : Ole

Dato : 08-03-08 15:14

Allan wrote:
> [...]
> være muligt."
>
> Jeg har besvaret og håber på at vinde den Ducati Dianese læderdragt som

Latterligt.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/