/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fastgørelse af motorcykel under transpo
Fra : Armand


Dato : 02-03-08 01:00

Surfede rundt og faldt over et link der hed: "Bike tie down for
transport" og måtte bare checke dét ud.

Det viser sig at være vand til min mølle!
Læs på:
<http://www.mad-ducati.com/ShowPage2.php?PageName=tiedown/TieDown.html>

--
Armand.

 
 
OZ3BTO (03-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 03-03-08 09:47


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47c9edec$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Surfede rundt og faldt over et link der hed: "Bike tie down for transport"
> og måtte bare checke dét ud.
>
> Det viser sig at være vand til min mølle!
> Læs på:
> <http://www.mad-ducati.com/ShowPage2.php?PageName=tiedown/TieDown.html>
>
> --
> Armand.


Er nu ikke helt glad for måden han har fat i forgafflen på .. Men ellers
ligner det meget den metode somm jeg selv bruger på alt fra scootere til
MCer

Erik



Armand (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-03-08 21:41

OZ3BTO skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47c9edec$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Surfede rundt og faldt over et link der hed: "Bike tie down for transport"
>> og måtte bare checke dét ud.
>>
>> Det viser sig at være vand til min mølle!
>> Læs på:
>> <http://www.mad-ducati.com/ShowPage2.php?PageName=tiedown/TieDown.html>
>>
>
> Er nu ikke helt glad for måden han har fat i forgafflen på .. Men ellers
> ligner det meget den metode somm jeg selv bruger på alt fra scootere til
> MCer
>
Det ligner ellers meget de "støtteben" jeg noterede mig alment brugt
under Hamborg-messen á:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17085&m=full

--
Armand.

OZ3BTO (04-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 04-03-08 01:21


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47cc61f0$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> OZ3BTO skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47c9edec$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Surfede rundt og faldt over et link der hed: "Bike tie down for
>>> transport" og måtte bare checke dét ud.
>>>
>>> Det viser sig at være vand til min mølle!
>>> Læs på:
>>> <http://www.mad-ducati.com/ShowPage2.php?PageName=tiedown/TieDown.html>
>>>
>>
>> Er nu ikke helt glad for måden han har fat i forgafflen på .. Men ellers
>> ligner det meget den metode somm jeg selv bruger på alt fra scootere til
>> MCer
>>
> Det ligner ellers meget de "støtteben" jeg noterede mig alment brugt under
> Hamborg-messen á:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17085&m=full
>
> --
> Armand.


Tjaa det kan nok holde men jeg syntes nu at de står mere stabil når man har
fat i styret også spænde så meget at den giver sig en lille smule i
forgafflen

Erik



Torben Scheel (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-03-08 08:38

OZ3BTO wrote:
>
> Tjaa det kan nok holde men jeg syntes nu at de står mere stabil når man har
> fat i styret også spænde så meget at den giver sig en lille smule i
> forgafflen
>
Jeg bryder mig heller ikke om kraft*arm effekten af navopspændingen -
dækket skal have god kontakt med underlaget. Det er ikke altid at en
forhåndværende mørteltrailer har den store friktion.

Min TDM med fuld tank har desuden et noget højere tyngdepunkt end en
Ducati - det gør også en forskel.

På 2 hjul og med 4 højt monterede stropper der spænder den lidt ned i
fjedrene har fungeret fint for mig.

--
vh
Torben

Armand (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-03-08 16:18

OZ3BTO skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47cc61f0$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> OZ3BTO skrev:
>>>
>>>>
>>> Er nu ikke helt glad for måden han har fat i forgafflen på .. Men ellers
>>> ligner det meget den metode somm jeg selv bruger på alt fra scootere til
>>> MCer
>>>
>> Det ligner ellers meget de "støtteben" jeg noterede mig alment brugt under
>> Hamborg-messen á:
>> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17085&m=full
>>
> Tjaa det kan nok holde men jeg syntes nu at de står mere stabil når man har
> fat i styret også spænde så meget at den giver sig en lille smule i
> forgafflen
>
Læg mærke til at den står i en bøjle tilligemed - Så stroppernes job er
at holde den på plads deri!

--
Armand.

Torben Scheel (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-03-08 12:06

Armand wrote:
> OZ3BTO skrev:

>> Tjaa det kan nok holde men jeg syntes nu at de står mere stabil når
>> man har fat i styret også spænde så meget at den giver sig en lille
>> smule i forgafflen
>>
> Læg mærke til at den står i en bøjle tilligemed - Så stroppernes job er
> at holde den på plads deri!
>
Jamen hvis den benyttede trailer ofte skal transportere MC'er så kan man
da givet få det til at fungere. Os der ikke er jyder må i reglen klare
os med lånte eller lejede efterløbere, og der er det ikke altid en
mulighed at bolte særlige cykelstativer fast - og så er stroppe monteret
langt fra cyklen til et højt punkt nu engang lettest at få til at være
stabilt.

Jo lavere fixeringspunkt, jo større kræfter der prøver at trække dækket
sidelæns.

--
vh
Torben

Armand (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-08 17:58

Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>> OZ3BTO skrev:
>
>>> Tjaa det kan nok holde men jeg syntes nu at de står mere stabil når
>>> man har fat i styret også spænde så meget at den giver sig en lille
>>> smule i forgafflen
>>>
>> Læg mærke til at den står i en bøjle tilligemed - Så stroppernes job
>> er at holde den på plads deri!
>>
> Jamen hvis den benyttede trailer ofte skal transportere MC'er så kan man
> da givet få det til at fungere. Os der ikke er jyder må i reglen klare
> os med lånte eller lejede efterløbere, og der er det ikke altid en
> mulighed at bolte særlige cykelstativer fast - og så er stroppe monteret
> langt fra cyklen til et højt punkt nu engang lettest at få til at være
> stabilt.
>
> Jo lavere fixeringspunkt, jo større kræfter der prøver at trække dækket
> sidelæns.
>
Ret beset burde man fastgøre i højde med tyngdepunktet, da det er dét
der "påvirkes"!

--
Armand.

Torben Scheel (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-03-08 07:21

Armand wrote:

> Ret beset burde man fastgøre i højde med tyngdepunktet, da det er dét
> der "påvirkes"!
>
Så skulle det da være fordi man er bange for at MC'en knækker - hvis
tyngdepunktet er 50% oppe i forhold til fastspændingen er påvirkningen
af stropperne halvt så stor. Ligesom når du forlænger skraldenøglen med
et rør.

Jeg kan ikke regne på MC-dækkets sideføringskraft i de 3 eksempler på en
trailer der hopper og danser, men jo lavere fastspænding, jo mere kraft
udsættes stropperne for når MC'ens længdeakserotation igangsættes eller
stoppes efter trailerens møde med et hul i vejen.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste