suzuki GSF400 Bandit
Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 24-02-08 13:13

Har overvejet at købe en 400 Bandit. Har brug for en stabil
begyndercykel, (som ikke er en lidt for kedelig GS 500) hvis der er
nogen der har gjort sig nogle erfaringer som de har lyst til at
dele... vil især gerne vide hva jeg ska være opmærksom på og om der er
nogle typiske problemer med denne maskine.

Fra : Armand

Dato : 24-02-08 18:04

Anders Bjerregaard skrev:
> [...]
> dele... vil især gerne vide hva jeg ska være opmærksom på og om der er
> nogle typiske problemer med denne maskine.

Det er ikk en ordinært importeret maskine, hvorfor du skal regne med at
den danske importør slet og ret vil ignorere dig - Akkurat som de få
nuværended ejere af Suzuki's spændende turbo-650'er, som heller ikke
blev solgt fra ny i DK

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 24-02-08 18:23

Armand wrote:

> [...]
> at den danske importør slet og ret vil ignorere dig - Akkurat som de
> få nuværended ejere af Suzuki's spændende turbo-650'er, som heller

Hvad mener du med "ordinært importeret maskine" - at det er en
hjemmemarkedsmodel ?

De blev faktisk solgt på samme tid som de hedengange GXS400R med 1 sæde.

Banditten kostede dengang 54.900 ,- ligesom R modellen. Den "danske" bandit
model kan kendes på, at den har 2 skiver foran - hvorimod de
parallelimporterede næsten alle kun har 1.
Jeg kan da huske at jeg stod og så på en i en mc forretning i starten af
90´erne.

Jeg har selv kørt på en Suzuki Gsx400x Impulse, der er næsten magen til i
motoren. Og den kører rigtig rigtig godt. Jeg havde ingen problemer med
den - udover at det kunne være svært at finde reservedele til den pga.
hjemmemarkedsmodel.

/ Per

Fra : Armand

Dato : 24-02-08 22:29

Per skrev:

> [...]
> De blev faktisk solgt på samme tid som de hedengange GXS400R med 1 sæde.
> Den "danske" bandit model kan kendes på, at den har 2 skiver foran ...

Shit - Du har ret!
Dét er fuldstændigt gledet forbi min opmærksomhed, selvom jeg fint
husker både GSXR 400 og 250 der lanceredes omkring samme tid

> [...]
> i motoren. Og den kører rigtig rigtig godt. Jeg havde ingen problemer
> med den - udover at det kunne være svært at finde reservedele til den

Hvor længe solgte GSF'en?
Måske at den alligevel lider samme sørgelige reservedels-dækning som du
forklarer Impulse'n til at have og som, her på gruppen, jævnligt lyder
til også at være et problem for GSXR250'erne, som endda kom til landet i
flere bølger :-/
En af de store problemer for 250'eren er karburator-membranerne: Den
deler karburator-type (á to stk dobbelte CV-karburatorer - hver med
fælles oval vacuum-membran) med Impulsen og når de mørner er man i
importørens vold, derved at der ikke er et uoriginalt marked at læne sig
op ad omkring sådanne særegne sager

Til GSXR250'eren er det også svært at finde bremse-skiver og gad vide om
GSF400'eren er den makker hvormed at 250'eren alene deler skivestørrelse :-/
Ifald er dét også et problem for GSF'en

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 24-02-08 23:03

Armand wrote:

> Shit - Du har ret!
> Dét er fuldstændigt gledet forbi min opmærksomhed, selvom jeg fint
> husker både GSXR 400 og 250 der lanceredes omkring samme tid

> Hvor længe solgte GSF'en?

Jeg mener at det højst var et par år !

> [...]
> om GSF400'eren er den makker hvormed at 250'eren alene deler
> skivestørrelse :-/ Ifald er dét også et problem for GSF'en

Jeg kan ikke huske om der sidder 2 dobbelte kabuer på GSF´en - på R modellen
sidder der 4.

Men du har evigt ret mht. membranerne - det er noget l... når de står af.

Da jeg havde impulsen var det faktisk ikke svært at få skiver til denne
heller ikke calipre osv. Max import havde den slags dele dengang - men fx. i
England er der stadig mange der kører på gamle RG500 og RG250 og der passer
mange af bremsedelene sammen.

Så til spørgeren - problemet er som du nok kan læse reservedele.

mvh. PEr

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 28-02-08 15:14

> [...]
>
> Til GSXR250'eren er det også svært at finde bremse-skiver og gad vide om
> GSF400'eren er den makker hvormed at 250'eren alene deler skivestørrelse

xxxxxxxxxxxxxx

Som en anden skriver så er membranerne skod på GSXR 250'eren, men det
afhænger meget af hvor trætte karbs'ne er.
På det første sæt karbs, oplevede jeg aldrig at membranerne røg hedengang,
mens de på det andet sæt ( fik det første sæt stjålet hos mekkeren ) røg de
nærmest 2 gange om året. Udover det var der problemer med nylonophænget til
gasspjældet.

Bremseskiverne er ikke svære at skaffe, men de koster en bondegård, derfor
tydede jeg til UK som havde passende skiver for ca. ½ pris af herhjemme.

--
Jon Søgaard & Ann-Rikka Mia Søgaard.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Søger prøvetur på GS500 i Slagelse og omegn ..

Fra : awesomespunk@hotmail~

Dato : 25-02-08 02:51

On 24 Feb., 13:12, Anders Bjerregaard <dennez...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> dele... vil især gerne vide hva jeg ska være opmærksom på og om der er
> nogle typiske problemer med denne maskine.

Det er¨godt nok ikke en imopteret maskine i danmark, men den er meget
populær i Tyskland og England, hvilket gør at der er massere af
reservedele at finde på fx ebay.
Jeg har selv 2 stk B4 den ene er nyrenoveret, og den anden bruges til
reservedele.
Begge maskiner er til salg, så hvis du er interesset?
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15086

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 25-02-08 15:43

Kunne meget vel værre interreseret, men ska se på en i dag som
jeg er ret forelsket i. Men såfremt jeg ikke kan få en handel i
stand skal jeg jo kigge mig om efter noget andet. Hva ligger vi
omkring i pris, er studerende, så min SU løn kan ik holde til
hva som helst...

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 28-02-08 13:32

Jeg endte med at købe den MC jeg var nede og kigge på, så du må
gøre en anden glad med din.. Men den er helt sikkert lækker, ser
ud til at du virkelig har lagt meget arbejde i den.
Held og lykke med salget...
Vh Anders

Fra : awesomespunk@hotmail~

Dato : 25-02-08 11:45

On 25 Feb., 15:43, Anders Bjerregaard <dennez...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> stand skal jeg jo kigge mig om efter noget andet. Hva ligger vi
> omkring i pris, er studerende, så min SU løn kan ik holde til

haha nej er selv på SU og er helt enig i at den ikke er for høj..
jamen for begge maskiner 50.000,- det er to komplette cykler. Den ene
er som sagt helt nyrenoveret og står som et suttede bolche, og den
anden står lettere adskilt da jeg har brugt lidt reservedele fra den.