Køb af Eger til gn 250+udskiftning??
Fra : Frank og Gerdur

Dato : 20-02-08 12:23

Hej jeg er lige ved at gøre kærestens mc klar til den nye sæson. og der er
en 3-4 eger der er bukket, i baghjulet, da den forrige ejer forsøgte at køre
med bøjlelåsen på....2 gange jeg ringer derfor til Brunn larsen for at
høre om det er noget de har, og får at vide at man ikke kan købe løse eger
men kun et helt sæt til 480+moms. det syntes jeg var lige voldsomt nok. så
nu håbede jeg på at kunne trække lidt på vidensbanken herinde.
er der nogen der kan hjælpe mig?
Hjulet er 16" egerne ser ud til at være 150mm lange og 3-3,2mm tykke. er der
nogen her der ved hvor jeg kan skaffe sådan 4 eger og nipler og evt. få dem
monteret? jeg bor lige udenfor odense, og kører gerne efter det??

Frank T

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 12:27

Frank og Gerdur wrote:
> Hjulet er 16" egerne ser ud til at være 150mm lange og 3-3,2mm tykke. er der
> nogen her der ved hvor jeg kan skaffe sådan 4 eger og nipler og evt. få dem
> monteret? jeg bor lige udenfor odense, og kører gerne efter det??

http://www.veteranimporten.dk/show.php?from=20&load=20&lang=1&selected=eg

Enhver MC-mekaniker burde kunne klare opgaven, men sådan er
virkeligheden nok ikke. Et off-roaderværksted burde have erfaringen med
at lave stærke egerhjul. De kan nok også skaffe enkeltstyk.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-08 20:10

> [...]
> nok ikke. Et off-roaderværksted burde have erfaringen med at lave stærke
> egerhjul. De kan nok også skaffe enkeltstyk.

Frank, har du fået løst opgaven ?

Jeg har lige ladet Gorm (Veteranimporten) om at egre et hjul op til mig. Jeg
havde skaffet originale eger, men han vil kunne lave dem til næsten samme
pris. Så jeg ved godt hvor jeg tager hen næste gang jeg står i en lignende
situation. Btw han kan også lave rustfri eger.

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-08 13:33

> jeg ringer derfor til Brunn larsen for at høre om det er noget de har, og
> får at vide at man ikke kan købe løse eger men kun et helt sæt til
> 480+moms.

Prøv at holde øje med ebay.de - Mange har været i samme situation som dig og
købte et helt sæt eger. Resterne sælger de så gerne videre stykvis ... Men
nu er der nok ikke så manger der smadrer eger på deres gn'er som på diverse
offroadere ...