Headsæt
Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-08 16:11

Nogen der kan anbefale headsæt til telefon der kan være under en
styrthjelm? Mytrendphone har et hav af dem, men det er svært ud
fra billeder at vurdere størrelsen.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-02-08 18:19

Henning Lund skrev den 19 feb 2008 i

> Nogen der kan anbefale headsæt til telefon der kan være under en
> styrthjelm? Mytrendphone har et hav af dem, men det er svært ud
> fra billeder at vurdere størrelsen.

Bruger dem her:
http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc%5Eeb%5EPLUG
Det dur bare, og specielt til musik.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : John

Dato : 19-02-08 19:13

MEN kan de anvendes til telefon?
Jeg kan ikke se at de er beregnet til telefon, og i givet fald hvilket stik?
Bruger du ddem til telefon?

Mvh John

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-02-08 20:12

John skrev den 19 feb 2008 i

> MEN kan de anvendes til telefon?
> Jeg kan ikke se at de er beregnet til telefon, og i givet fald
> hvilket stik? Bruger du ddem til telefon?

Yepper, der skal evt bruges en converter til minijack hvis telefonens
stik er for lille.

(gider du svare under det du svarer på ligesom jeg og (næsten) alle
andre gør, det er såén go´latin på news)

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 20-02-08 12:58

> (gider du svare under det du svarer på ligesom jeg og (næsten) alle
> andre gør, det er såén go´latin på news)

Jeg har set at duskussionen om "den gode latin" har været oppe et par gange.
Men jeg tror du får svært ved at ændre, hvordan folk laver deres svar.
Jeg selv synes det er en lidt tåbelig måde (og sikkert et levn fra en
svunden tid) at have tråden med i svaret. Tråden kan man se ud af træet
enten på hjemmesiden eller mail-programmet. Derudover synes jeg det er
ekstrem rodet at kigge på et svar der indeholder, måske ind til flere, svar
foroven og besværligt at skulle scrolle ned for at finde det aktuelle svar
(og bedre bliver det ikke af at links til websites "overlapper" svar, så
svaret bliver svært at skille ad fra linket og linket så heller ikke virker!
(- i øvrigt, hvorfor sker det så tit???))
Så hvis du spørger mig er det langt bedre at have et svar uden forudgående
tråde eller i det mindste have dem nederst i svaret - ligesom jeg og
(næsten) alle andre gør det i almindelige mails.
Nå, bare "my two cents"

Mht. til headsetspørgsmålet: Jeg tror der bliver svært at finde et headset
der kan fungere med en telefon og en kørende mc. Mikrofonen skal jo sidde i
vindlæ (og helst have en form for elektronisk støjdæmpning), for at kunne
føre en samtale under kørsel.
Men der findes altså headsets der er udformet som propper og som har
indbygget mikrofon (fx:
http://www.ultimateears.com/_ultimateears/products/superfi/superfi4vi_description.php).
Men så skal du nok standse op for at samtale.
Ellers er der vist ikke vej uden om et decideret samtaleanlæg til mc (fx:
http://autocom.co.uk/), men så bliver det dyrt!

Vh
Søren (som normalt rebelsk laver svar foroven!

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-08 13:36

Søren Høyer Hansen skrev den 20 feb 2008 i
klip
> [...]
> forudgående tråde eller i det mindste have dem nederst i svaret -
> ligesom jeg og (næsten) alle andre gør det i almindelige mails.

Jeg spørger dig ikke.
Jeg fortæller dig bare hvad der er god latin på usenet, ren service.
http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html, hvis ellers den virker.
klip

EOD for mit vedkommende.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-08 13:53

Søren Høyer Hansen wrote:

> Søren (som normalt rebelsk laver svar foroven!

Well - der er regler for mange ting. Hvilken side af vejen synes du det
er bedst at færdes på MC i? Dem der ikke synes at den højre er bedst -
skulle de vælge venstre?

--
vh
Torben

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 20-02-08 15:14

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bedst at færdes på MC i? Dem der ikke synes at den højre er bedst - skulle

Rolig nu... det er jo på ingen måde sammenligneligt!

Reglen om at køre i højre vejbane er opstået gennem mange års erfaring af,
at det er smart at blive enig om en side (hvad tror du briterne vil svare på
dit spørgsmål?). At der så er lovgivet omkring det, er selvfølgelig, som
alle andre fornuftige love, fordi vi er så mange der bruger vejene at det
sikkerhedsmæssigt ikke vil være forsvarligt at have "rebeller" på vejene.
(Siden du nu spørger: jeg holder mig overvejende til venstre i højre vejbane
når jeg kører mc - det synes jeg er bedst - sjovt nok falder det sammen med
hvad reglerne foreskriver)

Selv om usenets har eksisteret i mange år, mener jeg stadig at disse
kommunikationsformer (og for så vidt internettet) er i deres barnesko (eller
måske pubertet), og er derfor stadig under udvikling. Noget af det smukke
ved internettet, synes jeg, er at det er anarkistisk, altså at det, på samme
måde som sprog, ikke lader sig diktere af et øvre
organ/ministerium/diktator. Derfor vil det udvikle sig på den måde som
brugerne bruger det - hvilket også gør det lidt futilt at prøve at rette
folk ind. Men derfor kan man jo godt have sine kæpheste og forsøge at
overbevise andre om at de måder man gør tingene på er de rigtige.

Vh
Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-02-08 08:25

Søren Høyer Hansen wrote:

*snip*

Diskussionen hører ikke hjemme her, medmindre man er emneanarkist. EOD.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-08 15:10

> Mht. til headsetspørgsmålet: Jeg tror der bliver svært at finde et headset
> der kan fungere med en telefon og en kørende mc.

Jeg er lige begyndt at eksperiementere med et par sony med aktiv
støjdæmpning. Det er også rene højttalere og er egenligt udviklet til brug i
fly eller andet med konstant høj susen. Jeg er så ved at gøre mine
erfaringer med at høre radio på mc med dem.

På min nokia telefon har jeg så et lille adapter kabel med mikronfon og std
3,5mm jack stik.

Det er nok uanvendligt til at snakke i telefonen under kørsel, men kan måske
godt bruge til at tage telefonen, råbe et eller andet og finde et sted at
holde for derefter at føre samtalen inden man fortsætter kørslen. Mit mål er
ved bykørsel at kunne høre radio ved passende lavt niveau. (Btw har jeg et
sæt koss the plug som jeg ikke bruger - hvis nogen skulle være interesseret)

Skulle jeg have behov for at tale under kørslen vil jeg se på 2 ting.
1) Hjelme med indbygget bluettoth mikrofon/højttaler. Bla Nolan har nogle
2) Se på den type kombinerede ind-ear mikrofoner og højttalere som bla
sikkerhedsfolk og politiet anvender. Der tager mikrofonen lyden i øret og
kan derfor anvendes i meget støjfyldte miljøer. Nogle af dem der laver
støbte øreproppper laver også den slags. Søg evt på "in-ear microphone"

Fra : Henning Lund

Dato : 21-02-08 06:50

Anders Majland tastede:

> [...]
> Nogle
> af dem der laver støbte øreproppper laver også den slags. Søg

Jeg prøver, tak.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-02-08 06:48

Søren Høyer Hansen tastede:

> [...]
> Men så skal du nok standse op for at samtale.
> Ellers er der vist ikke vej uden om et decideret samtaleanlæg

Ok jeg gad vide om støjreduktionen der er indbygget i min telefon
virker på tilkoblet udstyr? Hvis jeg befinder mig i en gammel
russisk lastbil der slæber afsted med fuld læs, så høres der ikke
det mindste motorstøj ved samtale med anden part.

Fra : M.L.

Dato : 20-02-08 01:24

On Feb 19, 8:12 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> Yepper, der skal evt bruges en converter til minijack hvis telefonens
> stik er for lille.

Det fatter jeg sg* ikke helt, må jeg sige.. For mig at se ligner det
bare et par alm høretelefoner. Er der en mikrofon og en "løft røret"
knap et sted som jeg bare ikke kan se?

/M.L.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-08 13:26

M.L. skrev den 20 feb 2008 i
m:
> Det fatter jeg sg* ikke helt, må jeg sige.. For mig at se ligner
> det bare et par alm høretelefoner. Er der en mikrofon og en "løft
> røret" knap et sted som jeg bare ikke kan se?

My bad: Så ikke der blev spurgt til headsæt. Ja det er "høretelefoner"
og ingen mik. Men de lyder altså godt

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Studo

Dato : 20-02-08 15:43

jamen, fint så. Det ligner da noget der skal ses nærmere på...