Hvordan kan dette lade sig gøre...
Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:32

Hvis i kigger på http://mc-forum.com/ og klikker vider til honda og kigger
på cykel nr. H - 312: Honda CBR 600 F3.

Så står den har kørt 11.000km. Og der er kilometergaranti. Har den så fået
skiftet motor eller hvad?

Dak

Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:47

> Så står den har kørt 11.000km. Og der er kilometergaranti. Har den så fået
> skiftet motor eller hvad?

Overvejer at købe den hvis jeg kan få prisen lidt længere ned.

Dak

Fra : Ivan, Århus

Dato : 14-02-08 18:16

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på cykel nr. H - 312: Honda CBR 600 F3.
>
> Så står den har kørt 11.000km. Og der er kilometergaranti. Har den så fået

Næh, den har sikkert ikke kørt mere !
Når det nu er en godtvejrs cykel.
Hvor meget skal du have trykket prisen ?
Det ser RIGTIG godt ud.
Er det på den rigtige side broen for dig ?

Hilsen
Ivan, Århus

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 17:11

> Hvor meget skal du have trykket prisen ?

tjaa... hvis den viser sig at holde stik så skal vi vel bare ende på de
65-70k

> Det ser RIGTIG godt ud.

Ja det er også mine ord.

> Er det på den rigtige side broen for dig ?

Ja det er det. Er amagerkaner.

Dak

Fra : Harald Blaatand

Dato : 14-02-08 18:27

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kigger
> på cykel nr. H - 312: Honda CBR 600 F3.
>
> Så står den har kørt 11.000km. Og der er kilometergaranti. Har den så

Kun brugt af ældre dame til og fra kirken hver søndag !

Meget underholdende firma !

De vil sælge en Suzuki VS 1400 Intruder og se hvad de lokker med )

Hvad Pressen skrev:
Alle japaner mærker har deres bud på en Harley Davidson killer - her ser
du Suzuki´s. Modellen med det vildsomme moment på 113 Nm ved 2600 o/m er
som skabt til strandvejs crusing, og du har allerede efterladt de gode
manerer derhjemme: Med motorens 2x3 kæmpestore ventiler pludrende nær
tomgang ,tøffer du op på siden af donnaén i en ældre, rød Porsche Carrera
(som hendes fiance har hjemtaget i stumper fra tyske bilkirkegårde). Nu
løfter du Ray-Banérne, smiler skævt og kradser lidt på de trimmede
skægstubbe. Showtime! Præcis 30 graders vriden af gasrullen er nok til en -
skal vi sige - myndig acceleration, som skønheden ikke havde ventet. Derfor
er der bid! Resten klares ved isboden, hvor strisseren står med en
kompromitterende video og griner over hele ægget. Hvad pokker; pigen er jo
faldet - for din motorcykel. Og solen går langsomt ned bag Karen Blixens
hus. The End.
KILDE: MC-REVYEN 1996.

- -

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-02-08 09:32

Harald Blaatand wrote:
> De vil sælge en Suzuki VS 1400 Intruder og se hvad de lokker med )

Hvad med den her:
HONDA CB 450 DX
"....envidere er cyklen nøjsom mht. brændstoføkonomi..."

og når du klikker på databladet står der 16,5 km/l. Det er sørme ikke særlig
langt på literen. For en 450'er.
Men okay... de skriver ikke den er nøjsom med brændstoffet. Men med
økonomien.

/jim (der selv overvejede sådan én, men fravalgte den pga det høje
benzinforbrug)

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 09:39

Jim Andersen wrote:

> /jim (der selv overvejede sådan én, men fravalgte den pga det høje
> benzinforbrug)

Fruens ex. CB450S (samme motor borset fra ophæng) kørte over 20 km/l.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 08:16

Dak wrote:
> [...]
> på cykel nr. H - 312: Honda CBR 600 F3.
>
> Så står den har kørt 11.000km. Og der er kilometergaranti. Har den så fået

De forsøger allerede i annoncen at fraskrive sig alm.
garantibestemmelser - de vil give 3 mdr. garanti - på motor dog 100% -
gad vide af hvad? Hvor mange procent garanterer de af resten? Hmm.

Ellers er det et flot billede af en MC - ud at se og prøve - hjem og
gruble - se på en anden - gruble. Derefter ved du mere. Overvej at hente
en tysk selv, så sparer du MC-forums avance.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 11:00

> De forsøger allerede i annoncen at fraskrive sig alm.
> garantibestemmelser - de vil give 3 mdr. garanti - på motor dog 100% - gad
> vide af hvad? Hvor mange procent garanterer de af resten? Hmm.

Når forhandlere forsøger at fraskive private deres almindelige
reklamationsret bør man blive mistænkelig ...

Som forbruger har man 24 måneder og den kan forhandleren ikke aftale sig ud
af ! De første 6 måneders er der desuden en formodningsregel - altså at fejl
der opstår de første 6 måneder formodes at have været tilstede på
købstidspunktet. Så hvis forhandleren skal undslå sig der skal han bevise at
fejlen ikke var til stede...

Det lyder så flot med 3 måneders garanti - men han må kun kalde noget en
garanti hvis det stiller køber bedre end købeloven. OG ifølge købeloven har
man nærmest en 100% garanti de første 6 måneder ....

Og skulle man få brug for sin reklamationsret er det nok temmeligt meget op
ad bakke når forhandleren allerede inden handlen er indgået har fortalt at
han ikke vil leve op til købeloven .... Så kan man lige så godt handle
privat hvor der er større aftalefrihed ...

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 17:14

Ja men i teksten står der: Vi yder selvfølgelig en km. garanti, samt en 12
mdr.100% garanti på motor & gearkasse.?

Så bordet fanger vel der?

Dak

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-08 12:19

Dak wrote:

> Ja men i teksten står der: Vi yder selvfølgelig en km. garanti, samt en 12
> mdr.100% garanti på motor & gearkasse.?
>
> Så bordet fanger vel der?

Ikke hvis bremseskiver, kronrørslejer, kædekit og monodæmper er nedslidt
og ensretteren brændt af. Motoren er ikke det eneste der koster knaster
at reparere.

Læs lige Bagers artikel om MC-køb (igen?)

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 16-02-08 13:14

> Ikke hvis bremseskiver, kronrørslejer, kædekit og monodæmper er nedslidt
> og ensretteren brændt af. Motoren er ikke det eneste der koster knaster at
> reparere.

Tror du har misforstået mig. Mente nu kun at hvis de skriver at man får 12
måneder så får man vel 12 måneder. Det er jo ikke en fejl da de har skrevet
det ved næsten samtlige. Ja det er næsten en del af deres slogan.

De andre ting kan jeg tjekke efter ved gennemsynet. pånær ensretteren
selvfølgelig.

Dak

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-08 14:08

Dak wrote:

> Tror du har misforstået mig. Mente nu kun at hvis de skriver at man får 12
> måneder så får man vel 12 måneder.

Jah - måske. Medmindre deres politik er at kalde alle fejl efter 14 dage
for normalt slid - det aner jeg ingenting om. Jeg bliver bare mistænksom
når en forhandler vil underbyde købeloven på nogen områder - det tyder
ikke på en sund forretningsmoral.

> De andre ting kan jeg tjekke efter ved gennemsynet. pånær ensretteren
> selvfølgelig.

Jamen så er alt jo godt. Sålænge prisen afspejler at de kun giver O.K.
garanti

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-08 08:36

Torben Scheel wrote:
> Jah - måske. Medmindre deres politik er at kalde alle fejl efter 14
> dage for normalt slid - det aner jeg ingenting om.

Hvis deres 100% garanti også dækker slid, så er der vel ikke noget galt med
deres betingelser?

På en mc der er 15-20 år gammel er der vel pr definition ikke nogen
fabrikationsfejl tilbage, men kun slid?

/jim

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 17:15

> De forsøger allerede i annoncen at fraskrive sig alm.
> garantibestemmelser - de vil give 3 mdr. garanti - på motor dog 100% - gad
> vide af hvad? Hvor mange procent garanterer de af resten? Hmm.

kan være en fejl. i teksten står der jo: Vi yder selvfølgelig en km.

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 18:06

> kan være en fejl. i teksten står der jo: Vi yder selvfølgelig en km.
> garanti, samt en 12 mdr.100% garanti på motor & gearkasse.

Jeg tror at det Torben mener er at de prøver at undslå sig den alm. købeløv.
Den siger nemlig 2 års fuld reklamationsret, de første 6 mdr. med "omvendt
bevisbyrde". Deres 12 mdr. 100% garanti kan man så måske nok tolke som "lidt
bedre" end normalt, idet de så i princippet har sagt at hvis der overhovedet
bliver noget med gearkasse indenfor de første 12 mdr så skal du ikke på
nogen måde bevise at det ikke er dig som har gjort noget galt.

Købelov:
Første 6 mdr = forhandler skal udbedre *alle* skader (ud over alm.
slidtage), idet man antager at skaden må have været der allerede da du
købte.
Næste 18 mdr = forhandler skal udbedre *alle* skader hvis du kan "bevise" at
skaden må have været der (i et eller andet omfang) ved købet - eller hvis
det skadede ikke kunne forventes at gå i stykker indenfor de 2 år.

Carsten

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-02-08 20:53

Carsten skrev:
> [...]
> skaden må have været der (i et eller andet omfang) ved købet - eller hvis
> det skadede ikke kunne forventes at gå i stykker indenfor de 2 år.

Og ham skal du så holde dig langt væk fra.
Min gamle Kawa havde "pludselig" kun kørt en 1/3 af de næsten 95000 Km
den havde da han fik den i indbytte.
Og garantien ja den måtte jeg selv betale da knastakselen var slidt op
efter 2000 Km på den Dr-big jeg købte...samt batteriet faldt sammen
næsten med det samme, den er Tung at løbe igang alene sådan een.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....