Nogen som har handlet hos Brdr. Jensen?
Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:20

Kan se at de har en hel masse Honda CBR600F2'ere. Overvejer at købe en af
dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at
prøvekøre den før jeg køber.

Dak

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 14-02-08 17:32

On Thu, 14 Feb 2008 17:20:22 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>Kan se at de har en hel masse Honda CBR600F2'ere. Overvejer at købe en af
>dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at
>prøvekøre den før jeg køber.
>

>Dak

Se allerede der er der noget der halter, du gifter dig heller ikke med
en kvinde uden at have prøvet hende af ?

Brdr jesnen er et handelsfirma, og har et ret blakket ry.

MVH

Kim Svensson

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 300Saxon - Velorex 1993
MZ ETS 250 1972
MZ ES 150/1 1974

Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:34

> Se allerede der er der noget der halter, du gifter dig heller ikke med
> en kvinde uden at have prøvet hende af ?
>
> Brdr jesnen er et handelsfirma, og har et ret blakket ry.

nå ja.. har ikke været gift endnu men jeg hører at postordre brude er på
mode? ej det er jo fordi han ligger i jylland så regnede bare med at få
den leveret herover.

Dak

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 18:51

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> nå ja.. har ikke været gift endnu men jeg hører at postordre brude er på
> mode? ej det er jo fordi han ligger i jylland så regnede bare med at
> få den leveret herover.

Det er da godt nok det d......

Havde du tænkt dig at købe noget, ubeset/uprøvet, det er altså Danmark vi
bor i !, så langt er der sq' heller ikke .........

Køret selv til Thy (fra Dalby/Haslev) for at prøve/se min "nye" mc i
November og derop igen i December for at hente/bytte mc'erne .......
sårhhh....se du bare at komme afsted

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 14-02-08 23:41

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er da godt nok det d......
> Havde du tænkt dig at købe noget, ubeset/uprøvet,

Og så lige netop af dét firma =

--
Armand.
(snart med Barbie til salg)

Fra : Johnny Hansen

Dato : 15-02-08 17:24

> Og så lige netop af dét firma =
>
> --
> Armand.
> (snart med Barbie til salg)

Ang. Brdr Jensen
Har købt 3 maskiner nede ved Brian Jensen - og tror generelt
man får hvad man betaler for - lige som alle mulige andre steder..
Mange forventer en billig maskine som er bedre end den som de kan købe andet
steds til højere pris.
Vi hører jo altid kun om de negative oplevelser !

Jeg har ikke noget at udsætte på de maskiner jeg har købt -
regner også med at handle der i fremtiden.

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 17:38

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> wrote in message
> Kan se at de har en hel masse Honda CBR600F2'ere. Overvejer at købe en af
> dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at
> prøvekøre den før jeg køber.
>

> Dak

Don't go there!!!!

Har selv engang for mange år siden kigget på MC der, revne i topstykke, på
en "meget velholdt MC som bare lige skulle have vasket olien af motoren",
OK - det er mange år siden og meget kan have ændret sig, men jeg er sikker
på at der kommer mange svar på dit spørgsmål.

Prøv evt. at søg på Brdr. Jensen på Google, her er noget af det du kan
finde:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=2578

/HKL, ZX10R

Fra : steffena2

Dato : 14-02-08 20:01

Hej,

Når jeg har hørt brdr. jensen omtalt, er det aldrig i forbindelse med noget
positivt.

mvh Steffen

Fra : snusken

Dato : 14-02-08 20:30

> dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at
> prøvekøre den før jeg køber.
Vil du give dig selv problemer, så køb ubeset på ebay eller evt. søg her:
http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&q=brdr.+jensen

-erik

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-08 20:25

> [...]
> Kan se at de har en hel masse Honda CBR600F2'ere. Overvejer at købe en af
> dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at

Før du laver den slags handler med Brdr. Jensen, så prøv lige at google lidt
på dem først. Der er masser af anmeldelser.

Rittig

Fra : Robert Andersen

Dato : 15-02-08 06:23

Jeg købte min R1 der, fin betjening, og gratis levering
Det er det eneste sted jeg har set som giver 1 års 100% garanti på motor.
Garantien holder også i virkeligheden, har fået skiftet kobling uden
problemer.

Fik ovenikøbet smidt et nyt bagdæk med i handlen uden beregning, selvom der
var 3000 (hurtige) km tilbage på det der sad på

De har rigtig mange forskellige cykler, og går du cyklen ordenligt efter
inden køb, kan jeg ikke se nogen problemer i at handle der.

Selvfølgelig kan du google dig frem til folk som er utilfredse, men hold det
op imod at de sælger ca. 6-7 cykler om dagen....

Fra : Susanne & Johnny Las~

Dato : 15-02-08 08:20

Jeg købte for 2 år siden en Suzuki GSX 1100 F. Hos Brdr Jensen. Jeg kiggede
og prøvede, kørte hjem og kiggede på nettet efter andre cykler, men vendte
tilbage til Brdr Jensen og det endte med en handel.
Jeg fik en fin betjening - også efter handlen. Han gav en fin brugtpris på
den gamle cykel og det ekstra tilbehør jeg købte fik jeg rabat på.
Jeg har haft kontakt til Brdr. Jensen efter handlen pga. nogle småfejl.
Prob. blev løst og jeg har ikke noget at udsætte på Brdr. Jensen.

Jeg har bemærket at mange af dem der skriver noget negativt baserer deres
skriv på rygter og noget de har læst. Den slags kan man vel næppe basere en
handel på? Spørg nogen der har erfaring med firmaet i stedet. Og ja, de
sælger rigtig mange cykler og selvfølgelig vil der være nogle der er
utilfredse. I øvrigt hører vi jo sjældent den anden side af historien.
Jeg vil ikke have problemer med at handle med Brdr. Jensen igen.

Fra : Brian Jensen

Dato : 15-02-08 10:58

> [...]
> skriv på rygter og noget de har læst. Den slags kan man vel næppe basere

Synes at kunne huske en eller anden der skrev herinde at han havde solgt sin
gamle cykel til dem med xxx km på tælleren
og da han så den ved dem senere havde den pludselig kørt mindre end da han
solgte den ?

Men igen det er bare noget jeg mener at have læst.

Men som de andre skriver kør dog ffs. over og prøv den inden du køber
det er der til gengæld ingen problemer med
en af mine kammerater ville derned og kigge på en svèr
og ja de er skal flinke og hjælpsomme i butikken.

Fra : Ralph Køster

Dato : 15-02-08 11:17

JA du kan ikke være den Brian Jensen der ejer firmaet..Haha.....
Ikke med det indlæg..

Fra : Ralph Køster

Dato : 15-02-08 11:06

Hej.

Hvad farve var den GSX 1100 F du købte og hvor langt havde den gået?

Jeg købte ligeledes sådan en 1100 men efter 3 uger var tanken gennemtæret
midt på. Intet at se udefra, bortset fra at benzinen var begyndt at pible ud
af bitte små huller.
Jeg fik transporteret cyklen tilbage til dem efter aftale med dem.
Efter 1-2 uger ringede jeg og spurgte hvad de havde fundet ud af og de havde
intet foretaget sig.
Jeg sagde at jeg forlangte at få en anden maskine, da jeg ikke stolede på at
der ikke ville komme flere lign ting meget snart.
Jeg købte en CBR 1100 XX og betalte forskellen.
Efter at min mekaniner herovre havde kigget på den sagde han at den kunne
jeg godt køre tilbage med.
Den havde været skadet og det var jeg ikke blevet oplyst om ved handlen.
Malingen var begyndt at krakelere der hvor kåben sad i spænd.
Jeg kontaktede Brdr. Jensen og de fik den over.
De tilbød at skifte alle de grå kåber og skærme til sorte (fra en anden
maskine de havde stående..nylakeret) og det accepterede jeg.

Jeg hentede den og lod min mekaniker her på sjælland igen kigge på den.

Er den malet med en forhammer....var hans første reaktion da han gik den
igennem.Ja og kåberrammen er skæv. Det er den samme som der hele tiden har
siddet på. Den buede de have skiftet da de skiftede alle kåberne, var hans
anden reaktion.
Jeg er ikke god til den slags og havde ikke bemærket det i Horsens.

Jeg kontaktede igen Brdr Jensen og de var som sædvanligt ret ligeglade med
telefoniske henvendelser, men jeg fik da kontakt.
De ville have maskinen over i mindst 10 dage for at omlakere de dele der
skulle males. 10 dage????
Kan man ikke bestille tid til den slags?? Nej de ville tage den når de havde
tid....NO WAY.
Send mig kåberammen så gider jeg ikke have mere med jer at gøre og
vurs...næste dag stod der en fragtmand med det.
De må være glade for at slippe for yderligere problemer, så hurtigt den
ramme var her.
Men jeg er også glad for at slippe for yderligere med dem.

Vil abefale deres udstilling, men ikke handel med dem.
Meget imporneredne showroom, men så stopper det også der.

Ralph.

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-02-08 21:18

"Susanne & Johnny Lassen" <tommerup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bemærket at mange af dem der skriver noget negativt baserer deres
> skriv på rygter og noget de har læst. Den slags kan man vel næppe basere
> en handel på?

Tjah, mine erfaringer er førstehånds, og jeg har flere konkrete eksempler på
ret dårlig forretningsmoral. Jeg kunne godt finde på at handle der, men købe
noget ubeset der? Aldrig!

/Rittig

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-02-08 09:26

> Tjah, mine erfaringer er førstehånds, og jeg har flere konkrete eksempler
> på ret dårlig forretningsmoral. Jeg kunne godt finde på at handle der, men
> købe noget ubeset der? Aldrig!

Jeg har selv handlet der - tøj og des lige - men aaaaldrig maskine...
Garanti tror jeg ikke du skal regne med fra deres side...

En rigtig god kammerat handlede en Honda CB 400 N for snart 10 år siden hos
dem - den blev købt for aaalt for meget og den dødede ret hurtigt...
Jeg smuttede forbi stort set hver gang jeg var i Horsens for at se på
cykler - ikke for at købe...
Hold kæft en masse skrammel...

Men det kan da være de har fået en samvittighed siden dengang (det er vel 5
år siden jeg sidst har haft kontakt med dem)...

Mvh
Allan

Fra : Johnny Hansen

Dato : 16-02-08 10:20

> [...]
>
> Men det kan da være de har fået en samvittighed siden dengang (det er vel
> 5 år siden jeg sidst har haft kontakt med dem)...

Jeg undrer mig - mange skriver om firmaet hvor der henvises til flere år
tilbage ??
Ved godt der bliver skrevet meget negativt og mange får maske ikke det de
selv forventede.
men der bliver ikke skjult noget i butikken, man må gerne køre ture på alle
maskiner og ved selvsyn gå maskinerne efter.
Kender en del der bruger Brdr. Jensen som testbænk når de påtænker at skifte
model...hvor mange steder kan man teste ubegrænset ?

Brdr Jensen sælger trods alt også ca. 1400 - 1500 maskiner om året, alle
kunder er jo nok ikke utilfredse.
Det tror jeg heller vil være anderledes ved andre Mc-firmaer som sælger lige
så stort et antal mc'er

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 10:40

On Sat, 16 Feb 2008 10:19:43 +0100, Johnny Hansen wrote:

> Ved godt der bliver skrevet meget negativt og mange får maske ikke det de
> selv forventede.

Nej, det er da klart når der gentagne gange fuskes med Km. tal. Hvordan
gennemskuer den almindelige køber det ?

> men der bliver ikke skjult noget i butikken,

Det er jo netop dét der gør

Og det hjemmefuskede stelnummer, Rittig ? Var det dig der afslørede det ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-08 21:58

meddelelse news:1514npbns855v.1axi6hldq26dy.dlg@40tude.net...

> Og det hjemmefuskede stelnummer, Rittig ? Var det dig der afslørede det ?

Ja, det var mig. Det var på en motorcykel som ikke umiddelbart kunne
indregistreres. Så havde den åbenbart bare fået et stelnummer fra en som var
typegodkendt.
At indehaver Brian Jensen kunne stå og holde salgstale om den omgang
registrerings-fusk foran en flok garvede off-rødder, hvoraf ihvertfald
halvdelen godt kunne gennemskue, at der var tale om en Yamaha YZ125 med
stelnummer fra en Yamaha DT125R, det rystede mig.

Men jeg har kendskab til flere episoder.

Nu er det sådan, at jeg har fået et indgående indblik i hvad man kan skrive
om forretningsdrivende på offentlige fora. Først gennem hvad jeg opfattede
som trusler fra A.T. MC Tenik, som jeg engang har handlet med, og følt mig
snydt af. Senere af et ikke-mc-relateret firma, som fandt det passende at
sagsøge mig for injurier. Derfor pladrer jeg ikke bare ud med eksemplerne
mere - jeg skal rent faktisk kunne bevise at mine klagepunkter er korrekte,
og det er ikke altid ligetil. Den med YZ'en var der dog adskillige
ekspertvidner der overværede, så den tør jeg godt omtale.

Generelt skal man ikke købe brugt mekanik uden en grundig gennemgang. Det er
simpelthen at lægge op til at blive snydt. Hvis en forhandler sælger 1500
cykler om året, og kun få klager over noget, så er der sikkert mange
tilfredse købere. Men der kan også være rigtig mange der føler sig snydt,
nogle lidt, andre meget. Nogle brokker sig til forhandleren, andre ikke.
Nogle får medhold og en eller anden kompensation, andre måske ikke. Og nogle
brokker sig offentligt.
Dem der brokker sig offentligt, kan forhandleren ofte true til tavshed med
et sagsanlæg efter injurielovgivningen og et erstatningskrav (som en bestemt
københavnsk virksomhed gjorde ved mig), det giver kun bagslag hvis den
utilfredse kunder er helt sikker på at han har ret, og gider investere det
det koster, at tage kampen op. Jeg vandt.

Generelt kan man dog sige:
Har en forhandler EN dårlig omtale herinde, er det ikke sikkert det betyder
så meget. Det vil være svært at undgå konflikter i handler med brugte
køretøjer, og nolge gange går klagesager altså i hårknude.
Har en forhandler adskillige dårlige omtaler herinde, bør det få én til at
overveje situationen.

/Rittig

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 08:05

Dak wrote:
> Kan se at de har en hel masse Honda CBR600F2'ere. Overvejer at købe en af
> dem hvis forhandleren har gode anmeldelser. Vil ikke få mulighed for at
> prøvekøre den før jeg køber.

Newbie alert!

Du lider af akut købekløe - det er ikke ligemeget hvilken CBR600 du
køber - de er ikke ens efter 10+ år! Og selvom pengene er til
disposition er det _ikke_ smart at brænde dem af på en cykel i dårlig
stand - de skal betales tilbage uanset hvor længe cyklen holder.

Læs om forhandlere : http://www.dmcn.dk/Forhandler/forh_anm_oversigt.asp
Om købekløe :
http://www.tenere.dk/Artikler/k%C3%B8bsvejledning/k%C3%B8bsvejledning.htm

Ro på, og få et skrald f*sse - du skal nok nå at få MC'en i hus før
saltet er af vejene.

--
vh
Torben

Fra : Susie og Steen

Dato : 16-02-08 11:30

Vi handlede GoldWing med sidevogn hos brdr.Jensen i august, og fik en udsøgt
behandling! Cyklen blev leveret med de rep. som var aftalt, og endda før
tid.
Ydermere fik vi en rigtig god pris for vores 2 choppercykler, som Brian kun
havde set på kedelige papirbilleder.
Selvfølgelig havde vi også hørt om deres blakkede ry, men eftersom der ikke
er voldsomt mange sidevognscykler til salg i dk. tog vi chancen. Og det har
vi ikke fortrudt. Dog kunne jeg aldrig finde på at købe en cykel
ubeset/uprøvet uanset hvem der har den til salg.

Fra : Ralph Køster

Dato : 16-02-08 13:21

Det er jo klart at jo nyere maskiner man køber hos Brdr. Jensen, jo færre
fejl er der på dem.
Sådan er det jo alle steder.
De store problemer kommer når man køber 10+ år gamle maskiner som de IKKE
har klargjorte og vitale dele ikke er blevet skiftet.

Eller som i mit tilfælde hvor de henter en skadet mc hjem fra Holland og
laver den så man lige akkurat ikke kan se at den har været skadet og IKKE
oplyser om det ved handlen.
Det kræver loven vist at man skal.

Så jeg ville da ikke være nervøs for at købe en 3 år gammel maskine af dem.
Men jeg vil IKKE handle med dem mere.....og det ændrer sig aldrig.

Ralph.