Maling skaller :-)
Fra : HC

Dato : 12-02-08 13:54

Hej! :)

Jeg er ved at klaregøre min gamle GPZ hest til salg, og overvejer hvad
jeg skal stille op med de pletter på hhv. stel og motor hvor malingen er
skallet af. Hvor (den sorte) maling på motoren er gået af der der ingen
skade, men der er en lille smule overfladisk rust på stellet hvor (sølv)
malingen er gået af. Hvordan man man behandle det? Jeg er ikke
interesseret i at "skjule" rusten, men på den anden side er jeg heller
ikke interesseret i at splitte maskinen ad i atomer for at give hele
stellet et nyt lag maling. Kan jeg "pletmale" lidt, og har I nogle tips?

Hygge,
HC

Det er iøvrigt en GPZ500S '87 (billeder FØR rengøringen:
http://neurox.dk/files/gpz500s/ )

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-02-08 14:08

HC wrote:
> stellet et nyt lag maling. Kan jeg "pletmale" lidt, og har I nogle tips?

Selvfølgelig kan du forsøge dig med at slibe, grunde og male, men ærlig
talt tror jeg ikke at du kan få noget ud af din møje hvis ikke du kan
reparere professionelt.

Der er mange ting at lappe på på maskinen - ikke noget jeg gad gå igang
med for et par tusinde ekstra på salgsprisen.

Dog man man få et hæderligt resultat ud af at afdække grundigt, slibe og
spraymale stelrør, men det er meget svært at finde den helt rigtige
nuance, så hele rør skal have turen. Så mangler du bare bremsepedal,
kåbe, udstødning, spejle .....

--
vh
Torben

Fra : HC

Dato : 12-02-08 14:37

Torben Scheel wrote:

> Der er mange ting at lappe på på maskinen - ikke noget jeg gad gå igang
> med for et par tusinde ekstra på salgsprisen.

Nej det er der noget om :)

> [...]
> spraymale stelrør, men det er meget svært at finde den helt rigtige
> nuance, så hele rør skal have turen. Så mangler du bare bremsepedal,

Du har ret, den skal ikke sælges som fejlfri men jeg ville bare ordne de
par småting jeg selv kunne uden at det blev for omfattende. Det hjalp
iøvrigt voldsomt at den fik en tur med en højtryksrejser. Jeg holder
fingrene fra malingen, og skifter et par af de rustne bolte istedet og
pudser lidt på lakken. Det pynter jo altsammen :)

Hygge,
HC

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-02-08 14:43

HC wrote:

> iøvrigt voldsomt at den fik en tur med en højtryksrejser. Jeg holder
> fingrene fra malingen, og skifter et par af de rustne bolte istedet og
> pudser lidt på lakken. Det pynter jo altsammen :)

Præcis sådan. Pluk de lave frugter og lad resten hænge.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 12-02-08 21:24

HC skrev:

> [...]
> Jeg holder fingrene fra malingen, og skifter et par af de rustne bolte
> istedet og pudser lidt på lakken. Det pynter jo altsammen :)

Man kunne godt være heldig at finde en fælgmaling met et tæt match hos
en auto-tilbehørs forretning. Skru evt. et motorbeslag af til at tage med.

Simpel afbørstning med stålbørste; spray-grunder og pågældende fælgspray
kan sagtens gøre et pænt og varigt arbejde - Men kan du ikke komme hele
vejen omkring røret bliver det alligevel kun monkey-shine :-/

Rustne bolte skæmmer rigtigt meget, men istedet for at udskifte kán
hovederne få samme tur!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-02-08 21:34

HC skrev:

> ...............Det er iøvrigt en GPZ500S '87 (billeder FØR rengøringen:
> http://neurox.dk/files/gpz500s/ )

Yrrrdkk!

First to-do thing:
Klip for pokker de græsselige lyseblå strips som selv på thumpnail'ene
skriger på opmærksomhed :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 22:45

On Tue, 12 Feb 2008 21:33:33 +0100, Armand wrote:

> Yrrrdkk!
>
> First to-do thing:
> Klip for pokker de græsselige lyseblå strips som selv på thumpnail'ene
> skriger på opmærksomhed :-|

Det er "kvalitets" lynlåse

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : HC

Dato : 12-02-08 23:37

Armand wrote:

> First to-do thing:
> Klip for pokker de græsselige lyseblå strips som selv på thumpnail'ene
> skriger på opmærksomhed :-|

I'm on it!

Hygge,
HC

Fra : Western

Dato : 12-02-08 22:24

"HC" <hc@saustrup.net> skrev

> Det er iøvrigt en GPZ500S '87 (billeder FØR rengøringen:
> http://neurox.dk/files/gpz500s/ )
>
> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!
> Honda CB1300 ABS 2005

Hvis du har ambitioner om at vise billederne frem for mulige
spekulanter, så vil du gøre de pågældende en stor tjeneste ved ikke at
bruge en opløsning på omkring 8 Mpix.

Hvis der sidder en mulig spekulant med et modem, så har cyklen
veteranstatus inden han har set alle billederne

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 12-02-08 22:43

Western skrev:
> [...]
> Hvis der sidder en mulig spekulant med et modem, så har cyklen
> veteranstatus inden han har set alle billederne

8 Mpix giver tillige kun mulighed for at forstørre/zoome unødigt(!)
i.f.t. aktuelle brug :-|

Vurdér selv behovet for nedenstående detaljerigdom:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17091&m=full

--
Armand

Fra : Western

Dato : 12-02-08 22:56

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> [...]
> i.f.t. aktuelle brug :-|
>
> Vurdér selv behovet for nedenstående detaljerigdom:

Dén detaljerigdom vil de færreste sælgere ønske at give spekulanten.

Og de pågældende bolte er nok korroderet helt væk inden
"modem-spekulanten" er kommet gennem stakken.

--

Leif Westen

Fra : HC

Dato : 12-02-08 23:39

Armand wrote:

> Vurdér selv behovet for nedenstående detaljerigdom:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17091&m=full

Jajaja skal nok!

Hygge,
HC

Fra : HC

Dato : 12-02-08 23:37

Western wrote:

> [...]
> Hvis der sidder en mulig spekulant med et modem, så har cyklen
> veteranstatus inden han har set alle billederne

Du siger noget.. de billeder er dog fra sidste salgsfremstød, og det
skulle gå lidt hurtigt

Hygge,
HC