Tøj fra IXS ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-02-08 01:04

Nogen der kender mærket ?

Jeg skal ud og investere i en ny jakke og nogle bukser - nogen der kender
noget til IXS ?

Jeg kan se, at de laver tøj i herrestørrelser og ikke kun tøj til kinesere.

mvh
Bendt

Fra : Armand

Dato : 10-02-08 01:17

Bendt Rasmussen skrev:
> Nogen der kender mærket ?
>
> Jeg skal ud og investere i en ny jakke og nogle bukser - nogen der kender
> noget til IXS ?

Solidt tyskt kram.
Køb det syd for grænsen frem for til yamaha-imports overpris herhjemme :-|

> Jeg kan se, at de laver tøj i herrestørrelser og ikke kun tøj til kinesere.

Min frue på lidt over 160cm fandt da også noget hun kunne passe!

--
Armand.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-02-08 01:23

> [...]
> Køb det syd for grænsen frem for til yamaha-imports overpris herhjemme :-|

> Min frue på lidt over 160cm fandt da også noget hun kunne passe!

Kører til Hamborg til lørdag og har fundet en biks dernede
http://www.bfa-hamburg.de/index.php?id=1

Satser på, at deres udvalg dernede er noget større end herhjemme - er lidt
træt af, at få stukket et katalog i hånden og en besked om, at de kan
bestille det hele hjem.
Vil gerne ha' hænderne i det - og har ikke tålmodighed til at vente på, at
de får bestilt det hjem.

mvh
Bendt

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 10-02-08 11:23

> Solidt tyskt kram.
> Køb det syd for grænsen frem for til yamaha-imports overpris herhjemme :-|
> Armand.

Jeg mener nu altså det er schweizisk - Men det gør vel kun sagen bedre
Og jo, det er højkvalitetsprodukter de laver, som rigtig nok er AAALT for
højt prissat herhjemme! (Ligesom så mange andre mærker/produkter er - jeg
købte fx selv Frank Thomas i England til halv pris - incl. forsendelse!!)
Vh
Søren

Fra : Armand

Dato : 10-02-08 12:33

Armand skrev:

> Min frue på lidt over 160cm fandt da også noget hun kunne passe!

Hun impuls-købte forøvrigt sit på Hamborg-messen forrige år fordi de
satte en god pris - Men dén mulighed er jo skredet nu

--
Armand.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-02-08 16:54

> Hun impuls-købte forøvrigt sit på Hamborg-messen forrige år fordi de satte
> en god pris - Men dén mulighed er jo skredet nu
>
> --

Tja - man kan altid være bagklog.
Det sæt som jeg købte hos jaguar-mc beklædning på søborg hovedgade for lidt
over 2 år siden er jeg bare træt af, og det skal udskiftes inden sæsonen for
alvor går igang. Jeg sidder og koger i jakken, uanset om det er varmt eller
koldt.

mvh
Bendt

Fra : CBR-DK

Dato : 10-02-08 11:44

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget til IXS ?
>
> Jeg kan se, at de laver tøj i herrestørrelser og ikke kun tøj til

Kan kun anbefale IXS.

Købte mit IXS Gore-Tex sæt (også i herrestørrelse - 4XL) i 97 - det var dyrt
den gang - lige knap 6000 kr. for sættet men jeg har på intet tidspunkt
fortrudt købet !
Her godt 10 år efter købet er sættet stadig flot i farverne - det er slet
ikke famlet samtidigt med at det stadig holder mig tørt selv når der åbnes
for sluserne fra oven (har
aldrig haft problemer med vandigennemtrægning)
Jeg har selv løbende i årerne vedligeholdt sættet bl.a. ved at vaske/rense
det i vaske-/rensemiddel specielt til Gore-Tex tøj og efterflg. imprægnere
det men sidste forår fik
jeg vasket/renset det hos et vaskeri/renseri der kunne håndtere Gore-Tex
tøj. Det kunne godt svare sig - både prismæssigt og så det at jeg slap for
besværet.

Skal sættet skiftes vil jeg helt sikkert igen hælde til at købe IXS med den
erfaring jeg har med mærket.

mvh. Kim - Tårnby MC 78
CBR1000F

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-02-08 16:54

"CBR-DK" <kim.chr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> besværet.
>
> Skal sættet skiftes vil jeg helt sikkert igen hælde til at købe IXS med

Det lyder jo herligt - jeg skal nok op i samme størrelse, måske et enkelt
nummer mere.

tak for meldingen !

mvh
Bendt

Fra : Richard

Dato : 10-02-08 17:42

Bendt Rasmussen wrote:

> [...]
snip
> Det lyder jo herligt - jeg skal nok op i samme størrelse, måske et enkelt
> nummer mere.

Håber så for dig, at IXS har bedre styr på finish af syninger og ikke
mindst lynlåse, end i det Daytona-sæt, jeg købte for 10 år siden.
Syningerner i det tynde foer skred, lynlås-skyderne var slemme til at bide
i stoffet og de små stoflapper med id-mærker, der sad i stort set hver
stofsamling med lynlås. Det var møgirriterende, når en lynlås går fast og
handskerne skal af for at vride dem fri

Gør dig den tjeneste, at checke disse små, men irriterende detaljer inden
evt. køb

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-02-08 08:00

> Jeg skal ud og investere i en ny jakke og nogle bukser - nogen der kender
> noget til IXS ?
>
> Jeg kan se, at de laver tøj i herrestørrelser og ikke kun tøj til
> kinesere.

ved godt du spørger til IXS, men da du nævnte det med herrestørrelser, synes
jeg du bør kigge på Rukka også.
Jeg købte et sæt for 5500,- for 2 år siden, og det holder bare. Dog gik en
syning op i den ene lomme, men blev lavet på garanti.
Men de havde netop størrelser som kunne passe os voksne mænd

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-02-08 08:46

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> syning op i den ene lomme, men blev lavet på garanti.
> Men de havde netop størrelser som kunne passe os voksne mænd

Jeg har ikke lagt mig fast på noget bestemt mærke, så tak for din oplysning.

mvh
Bendt