Topdanmarks "store" forsikringsprisfald
Fra : frbi

Dato : 08-02-08 18:58

Hej

Glædede mig til min mc forsikring skulle sættes ned med 25 % plus det løse
fordi jeg er over 40 år. Min Kawa Z 750 er sat ned fra 4108 kr til 3625 kr
årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"
fra TopDK's side ?.

Vh Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-08 19:54

"frbi" <frbi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Jeg kan åbenbart heller ikke regne - fik også bev i dag: når man læser lidt
på det opdager man at det først er fra 1.03 til 1.04 at ændringen træder i
kraft.
Og ud af en ½-årlig præmie på 1.436 beregner de så ændringen ud fra 322,17
for den måned. Og det passer sådan nogenlunde.

Men fra hvornår var det de lovede præmienedsættelsen ? '

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Max Andersen

Dato : 08-02-08 20:49

frbi wrote:
> [...]
> løse fordi jeg er over 40 år. Min Kawa Z 750 er sat ned fra 4108 kr til
> 3625 kr årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende

well, enhver prisnedsættelse er jeg glad for. Især når man bor øst for
storebælt .

Min nedsættelse var ca. kr. 500,- så jeg lander på kr. 3.181,-, men har
til gengæld fået udvidet mine betingelser, så det er måske forskellen.

Max

Fra : Splejsen

Dato : 08-02-08 22:16

>Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Nogle vil få en nedsættelse på mere end 25% og andre under 25%, men
gennemsnitligt vil det blive omkring 25% fordelt på alle deres kunder.

Du er så en af dem der får en præmienedsættelse på under 25%

Matti

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-02-08 20:19

"frbi" > Hej

> [...]
> årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Jeg er glad for min:
Også +40 og en Yamaha TR1 fra 82 nedsat fra 1158 Kr. til : 678 Kr. der er
ca. 41%
så jeg er en af den der har betalt for meget i lang tid.
(Kun ansvar)

Hilsen Jens

Fra : Armand

Dato : 09-02-08 20:46

Jens Hansen skrev:
> "frbi" > Hej
>
> Jeg er glad for min:
> Også +40 og en Yamaha TR1 fra 82 nedsat fra 1158 Kr. til : 678 Kr. der er
> ca. 41% (Kun ansvar)

Min kammerat har da også fået et nedslag af behagelig størrelse på sin
Futura.

--
Armand.
(hvis ringe talhukommelse gør at det specifikke tal ikke er til at grave

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-02-08 21:24

On Fri, 8 Feb 2008 18:57:56 +0100, "frbi" <frbi@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Fik brev fra TOP i dag og har været lidt småkåd hele dagen. Om det var
forårsvejret, eller at der kun er 21 dage til 1. marts, ved jeg ikke
helt. Jeg er på trin 5 og er faldet fra 12.268,- til 8.472,-
Det er 31%. YESsss...

Fanme godt den sænkning kommer nu mens jeg er på de lave trin, hvor
procenter kan mærkes

/Jan

Fra : H. Brønd

Dato : 11-02-08 18:37

"frbi" <frbi@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Jeg fik heller ikke 25% der mangler 4kr. Så nu koster min 1000ccm 1938kr om
året for kasko.

Brønd

Fra : Michael Sandgaard

Dato : 13-02-08 16:07

H. Brønd wrote:

> "frbi" <frbi@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg fik heller ikke 25% der mangler 4kr. Så nu koster min 1000ccm 1938kr om
> året for kasko.

> Brønd

Hej

Jeg fik en stigning på ca. 400 kr. ØV ØV. min motorcykel er en fzs 600 så
det er ikke noget vildt.

Sandgaard

Fra : Michael Sandgaard

Dato : 13-02-08 16:12

Michael Sandgaard wrote:

> Hej

> Jeg fik en stigning på ca. 400 kr. ØV ØV. min motorcykel er en fzs 600 så
> det er ikke noget vildt.

> Sandgaard

lige en tilføjelse. jeg skal af med 9200 kr pr år for ansvar + kasko. det
er bare al for dyrt hvordan kan i få så billige forsikringer? jeg har 6 år
skadefri kørsel og er 24 år.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 10:47

> lige en tilføjelse. jeg skal af med 9200 kr pr år for ansvar + kasko. det
> er bare al for dyrt hvordan kan i få så billige forsikringer? jeg har 6 år
> skadefri kørsel og er 24 år.

Sikkert alder og postnummer der rykker den gale vej ...

Over 30 og bopæl langt ude hjælper ofte på det regnestykke. Jeg giver 3800
for min xtz750 hos GF. Imho rimeligt men ikke billigt - Bilen med en
dagsværdi der er 5gange højere koster 4800,- (før overskudsdelingen).

Men egenligt et grumt regnestykke - i 2007 har jeg betalt over 16000kr i
forsikringer i GF.

/A

Fra : Moller

Dato : 15-02-08 21:29

frbi wrote:
> [...]
> årligt - det er ikke 25 % !. Er der andre der oplever lignende "regnefejl"

Tjaaa.... 896 ned til 530Kr, for helårs forsikringen hos dem ;) jeg kan
sku heller ik lige få det til 25% ;)

Ku være i skulle læse det som TopDK skriver, frem for kun at se på de
25%... nemlig at de har justeret priserne efter model, type, antal skader
osv... på den enkelte maskiner, og det er i snit 25% der er skåret ned,
men for nogen mindre, andre mere.

VH
Moller
MZ ETZ 300RV, Suzuki GSF 1200S, Suzuki DR500S søger Topstykke, Yamaha
TDR125R
Citroen Saxo 1,5D, Nissan Primera 1,8 Staioncar Visia.