Nogen der har Quick-Lock-Kofferträgersyste~
Fra : Thomas Makro

Dato : 15-07-01 20:32

Jeg har i M&P's katalog, på side G1, set et ret smart _aftageligt_
wing-rack-lignende system. Man kan se det uddybet på producentens
hjemmesie: http://www.mo-tech.de/koffertraeger/koffertraeger.htm.

Det synes jeg ser ret smart ud, men det fås kun til nyere MCere
Er der nogen her fra NGen der har dette system (eller som nu køber
et)? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se det, for at finde ud af om
det er muligt at fuske nogle beslag, så også jeg kan få sådan et
system monteret på min MC.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Henry

Dato : 16-07-01 08:31

> [...]
> et)? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se det, for at finde ud af om
> det er muligt at fuske nogle beslag, så også jeg kan få sådan et

Hej Thomas

Prøv at spørge ham her claus.hensing@mail.dk han er agent (måske
selvbestaltet) for mo-tech. Læs også den artikel der ligger på www.vfr.dk
produktet. Det er godt nok på en VFR800 men det indikere jo kvaliteten. Jeg
har også en artikel fra tysk Motorrad hvis du er interesseret? Jeg kan lægge
dem på min FTP senere.

mvh
Henry (der var til VFR træf i weekenden )

Fra : Thomas Makro

Dato : 16-07-01 15:42

On Mon, 16 Jul 2001 09:31:25 +0200, "Henry" <no@mail.com> wrotE:

>Prøv at spørge ham her claus.hensing@mail.dk han er agent (måske
>selvbestaltet) for mo-tech.
Jeg har sendt ham en mail.

>Læs også den artikel der ligger på www.vfr.dk
>produktet. Det er godt nok på en VFR800 men det indikere jo kvaliteten.
Er gjort.

>Jeg
>har også en artikel fra tysk Motorrad hvis du er interesseret? Jeg kan lægge
>dem på min FTP senere.
Meget interesseret! Send artiklen, eller endnu bedre, bruger/pass til
din FTP (du ku' jo ha' andet af interesse), til mig på
makro@cyberjunkie.dk

>Henry (der var til VFR træf i weekenden )
Det var jeg jo også. Havde jeg bare vidst at du havde
Quick-Lock-Kofferträgersystem, så havde jeg undersøgt din MC grundigt.
(Det var måske derfor du ikke sagde noget om det?

Fra : hmmmm !

Dato : 16-07-01 14:08

> [...]
>et)? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se det, for at finde ud af om
>det er muligt at fuske nogle beslag, så også jeg kan få sådan et

Jeps!

Har købt et sæt til min SV650 hos tyske SW-motech. Passer perfekt,
omend brugsvejledningen kunne være bedre (lille, gnidret tegning).

Det tog ca. 1 times tid at sætte de 3 monteringsbøjler fast på MC'en.
De er næsten ikke til at se - så det er helt på toppen.

Det tager ca. 30 sekunder at montere de medfølgende "pladder" hvorpå
du monterer kufferterne. Supernemt. Det er muligt at købe et pas små
låse til "pladderne" så man ikke kan afmontere disse på MC'en.

Om det er muligt at lave selv? Det tror jeg såmen nok. Men om det er
umagen værd? I don't know....

Prøv om du kan finde en som har købt et sæt til en MC magen til din.

Venlig hilsen Jan

Fra : Thomas Makro

Dato : 16-07-01 15:13

On Mon, 16 Jul 2001 15:07:39 +0200, hmmmm ! <underlig@hemmelig.dk>
wrotE:

>Om det er muligt at lave selv? Det tror jeg såmen nok. Men om det er
>umagen værd? I don't know....
>
>Prøv om du kan finde en som har købt et sæt til en MC magen til din.

Det bliver svært, da sættet ikke laves til VFR 750 F. For at vurdere
om det er noget man kan fuske-montere selv, vil jeg gerne se andre
motorcykler der har det monteret. Hmmm... du skulle vel ikke bo i
nærheden af Storkøbenhavn, så "en kigger" kan arrangeres?

Fra : Henry

Dato : 17-07-01 14:06

"Thomas Makro" <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorcykler der har det monteret. Hmmm... du skulle vel ikke bo i
> nærheden af Storkøbenhavn, så "en kigger" kan arrangeres?

Thomas, det kan du nok ikke bruge til en sk.. disse, SV650 og VFR750 er jo
noget forskellige. Kan du ikke maile til mo-tech og stille den spørgsmålet
eller eventuelt skrive til claus claus.hensing@mail.dk og spørge ham.

mvh
Henry

Fra : Thomas Makro

Dato : 17-07-01 15:33

On Tue, 17 Jul 2001 15:06:16 +0200, "Henry" <no@mail.com> wrotE:

>Thomas, det kan du nok ikke bruge til en sk.. disse, SV650 og VFR750 er jo
>noget forskellige.
Korrekt, det er også kun for at se systemet på tæt hold.

>Kan du ikke maile til mo-tech og stille den spørgsmålet
Det prøver jeg lige.

>eller eventuelt skrive til claus claus.hensing@mail.dk og spørge ham.
Det er gjort, se min besvarelse højere oppe i denne tråd.

Hvis du skulle ligge inde med et digitalt kamera, og en helt vild lyst
til at fotografere din Viffer (især med Quick-Lock-Kofferträgersystem
monteret), må du gerne maile mig en bunke billeder...
Ellers venter jeg med at købe til jeg har fundet en der har det
monteret på sin MC, så jeg kan "udforske" systemet.

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-07-01 14:00

On Tue, 17 Jul 2001 16:32:47 +0200, Thomas Makro
<Makro@CyberFJERNjunkie.dk> wrote:

>Det prøver jeg lige.
Og nu har jeg så fået svar. De skriver kort og godt:
Sorry, it doesn't fit

De er ikke meget engelsk de tyskere kaster sig ud i (min mail til dem
var på engelsk). Jeg havde ellers spurgt om hvad de foreslår af
alternativer, hvilken model der passer _bedst_ til min MC, mv. Men
sikke et kort og kedeligt svar jeg fik...

>Det er gjort, se min besvarelse højere oppe i denne tråd.
Han har ikke svaret endnu, så han kan ikke, med god samvittighed,
kalde sig selv for en sælger.