/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Uens forbrænding på 4 cyl.
Fra : peterbechm


Dato : 06-02-08 03:37

Hej derude

Jeg har taget udstødning af min Kawasaki Zephyr 550, for at få det
rengjordt/poleret.
Kan så se at det ene afgangsrør er helt lysegråt indvendigt, hvor de
andre er mere ens og koksgrå.
Det samme kan jeg se på tændrørene, for mig ser det ud som om den får
forkert blanding på det pågældende cyl.
Kan en karburator synkronisering hjælpe på det eller skal karburatorer
efterses/renses. Syntes ikke jeg har kunnet mærke ujævn motorgang
sidste sæson, ventilspillerum er også ok.
Er der nogle der har prøvet noget lignende eller ved hvor jeg starter.
Kan ikke selv synkronisere så der skal den ud af huset.

Mvh. Peter

 
 
Harald Blaatand (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 06-02-08 14:13


"peterbechm" <peterbechm@webspeed.dk> wrote in message
news:91f3e121-3c38-4447-99c9-b00de90b37e3@d21g2000prf.googlegroups.com...
Hej derude

Jeg har taget udstødning af min Kawasaki Zephyr 550, for at få det
rengjordt/poleret.
Kan så se at det ene afgangsrør er helt lysegråt indvendigt, hvor de
andre er mere ens og koksgrå.
Det samme kan jeg se på tændrørene, for mig ser det ud som om den får
forkert blanding på det pågældende cyl.
Kan en karburator synkronisering hjælpe på det eller skal karburatorer
efterses/renses. Syntes ikke jeg har kunnet mærke ujævn motorgang
sidste sæson, ventilspillerum er også ok.
Er der nogle der har prøvet noget lignende eller ved hvor jeg starter.
Kan ikke selv synkronisere så der skal den ud af huset.

Mvh. Peter

Har du overvejet om der kan suges falsk luft et sted ?
Koksgrå kunne også være den forkerte blanding og lysegrå den rigtige.

"Svært at sige ud fra dine billeder"
- -

>Steen



John de Summer-Braso~ (06-02-2008)
Kommentar
Fra : John de Summer-Braso~


Dato : 06-02-08 15:30


>
> Har du overvejet om der kan suges falsk luft et sted ?
> Koksgrå kunne også være den forkerte blanding og lysegrå den rigtige.
>
Jeg vil også sige: kig grundigt efter 'falsk luft' i indsugningsstudser,
luftfilterkasses påspænding etc. Vær opmærksom på at gummi, der år ud og år
ind udsættes for benzin/luft-blanding og rystelser kan producere revner.
Undersøg om tændrørerne slutter tæt til topstykket, uden at overspænde
tændrørerne. Da sværtningen af tændrørerne er forskellig afhængig af hvilken
del af karburatoren der træder i aktion - spjæld, nål, dyse,
tomgangssystem - får du det mest nøjagtige billede, hvis du afbryder motoren
ved den hastighed, hvor du evt. føler uregelmæssigheder, lader motoren køle
ned, for derefter at inspicere tændrørerne. Arbejd aldrig med varme tændrør,
da du kan ødelægge gevindet.
>
>



Armand (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-08 20:49

John de Summer-Brason skrev:
>> Har du overvejet om der kan suges falsk luft et sted ?
>> Koksgrå kunne også være den forkerte blanding og lysegrå den rigtige.
>>
> Jeg vil også sige: kig grundigt efter 'falsk luft' i indsugningsstudser,
> luftfilterkasses påspænding etc.
>
Hvilket gøres effektivt ved små præcise pift af startgas omkring stutse
og karbunader mens motoren går i tomgang: hvis tomgangs-omdrejningerne
stiger er det fordi den har sniffet gas gennem en utæthed!

> Undersøg om tændrørerne slutter tæt til topstykket, uden at overspænde
> tændrørerne.
>
En utæthed dér kan også skyldes decideret revnet topstykke =
Hvis man sprøjter sæbevand på topstykket umiddelbart efter opstart (hvor
vandet ikke vil dampes af på forrørene) vil man kunne se om der presses
luft ud og derved blæser sæbebobler!

Prøv det - Prøv det!

--
Armand.

peterbechm (06-02-2008)
Kommentar
Fra : peterbechm


Dato : 06-02-08 13:02

Hej

Er sikker på den lysegrå er den "falske" farve, ser ud som om
udstødningsgasserne har været meget varme, men som sagt har der slet
ikke været noget mærkbart ujævn motorgang. Har altid tomt
svømmerhusene om vinteren. Hvad med det karburator rens man kan købe
til at blande i benzinen, det lokale mc værksted foreslog det, har det
nogen virkning. Kunne prøve med det og efterse alle slanger og
studser..

Mvh. Peter

John de Summer-Braso~ (07-02-2008)
Kommentar
Fra : John de Summer-Braso~


Dato : 07-02-08 11:15


"peterbechm" <peterbechm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:f7c6c596-f0c5-4188-ab16-3de3a8508626@l16g2000hsh.googlegroups.com...
Hej

Er sikker på den lysegrå er den "falske" farve, ser ud som om
udstødningsgasserne har været meget varme, men som sagt har der slet
ikke været noget mærkbart ujævn motorgang. Har altid tomt
svømmerhusene om vinteren. Hvad med det karburator rens man kan købe
til at blande i benzinen, det lokale mc værksted foreslog det, har det
nogen virkning. Kunne prøve med det og efterse alle slanger og
studser..

Mvh. Peter

Det tricky ved vinteropbevaring er de aflejringer som fordampet benzin kan
efterlade i karburatorernes fine gange. Et probat middel mod dette problem
er, at blande lidt Redex (specialolie) i benzinen før vinteropbevaringen.
Redex kan tilsvarende med begrænset effekt bruges til karburatorrens.
Tilsvarende gælder Bardahls. De syntetiske midler virker. Men forvent ikke
den store afgørende effekt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste