Og det skete i de dage opgørelse
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-02-08 09:46

Så kan vi vist godt afslutte årets optælling af skribenter og læsere der
ønsker at give sig til kende.

Min optælling lander på 161, et ikke volsomt imponerende resultet.

Skulle optællingen have afstedkommet nye skribenter er det jo dejligt,
og det forekommer mig at der faktisk er en del nye biddragydere gennem
januar.

Tak til de der *pingede*

God skrive og læselyst, og ikke mindst god sæsson når den for alvor
stunder til om et par måneder.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Perminator

Dato : 03-02-08 22:22

> [...]
>
> Skulle optællingen have afstedkommet nye skribenter er det jo dejligt, og
> det forekommer mig at der faktisk er en del nye biddragydere gennem

Hej Kløve
Jeg kunne jo selv kigge efter, hvormange pings der var de forrige år, men
har ikke lige fundet ud af, hvordan jeg finder de gamle indlæg.
Jeg tænkte på, at det kunne være sjovt at sammenholde antallet af
indlægsholdere gennem årene med antallet af registrerede MC-er, som iflg.
MCTC er steget til over 130.000 i 2007
Desuden med medlemstallet i MCTC, som åbenbart ike stiger helt så hurtigt.

Er dem, som skriver i dette forum repræsentativt, eller er det ved at blive
eksklusivt?

venlig hilsen
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-02-08 23:52

Perminator skrev:
> Hej Kløve
> Jeg kunne jo selv kigge efter, hvormange pings der var de forrige år, men
> har ikke lige fundet ud af, hvordan jeg finder de gamle indlæg.
Sikke en opgave
> [...]
> MCTC er steget til over 130.000 i 2007

> Desuden med medlemstallet i MCTC, som åbenbart ike stiger helt så hurtigt.

nej det ser lidt trægt ud

> Er dem, som skriver i dette forum repræsentativt, eller er det ved at blive
> eksklusivt?
Here goes...

2007 NG 161 *ping* (MCTC NIL)(Bestand 118.752 stk)
2006 NG 250 *ping* (MCTC 34.993 medlemmer) (Bestand 105.264 stk)
2005 NG 289 *ping* (MCTC 32.451 medlemmer) (Bestand 94.815 stk)
2004 NG NIL *ping* (MCTC NIL) (Bestand 87.779 stk)
2003 NG 91 *ping* (underlig tråd tal usikker)(MCTC NIL) (MC 82.731 stk)
2002 NG 287 *ping* (MC 78.390 stk)
2001 NG 107 *ping* (MC 73.695 stk)
2000 NIL *ping* (MCTC NIL)(MC 69.231 stk)
1999 NIL *ping* (MCTC NIL)(MC 64.013 stk)
1990 NIL *ping* (MCTC NIL)(MC 43.300 stk)

Det bliver mere og mere eksklusivt, hvis vi ser det i lyset af %-andel
af motorcykler.

Fra : Perminator

Dato : 04-02-08 00:33

Hej Kløve
Tak for statistikken. Den bekymrer mig lidt-

Hvis den ikke skal ende i vennesnak alene, burde vi måske til en start
præsentere gruppen i Touring Nyt - igen? Er der andre medier, der når
andre MC-cyklister?

Forhandlerene?

Venlig hilsen
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 11:46

> Hvis den ikke skal ende i vennesnak alene, burde vi måske til en start
> præsentere gruppen i Touring Nyt - igen? Er der andre medier, der når
> andre MC-cyklister?

Desværre er usenet ved at gå af mode - "de unge" vil have online forums med
mulighed for billede og lyd ....

Motorcykelgalleri.dk og tenere.dk er eksemper på sites der tiltrækker mange
brugere

/A

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-02-08 12:03

Anders Majland skrev:

> Desværre er usenet ved at gå af mode - "de unge" vil have online forums med
> mulighed for billede og lyd ....

jup

> Motorcykelgalleri.dk og tenere.dk er eksemper på sites der tiltrækker mange
> brugere

....det er vel for så vidt også ok, som jeg ser det, en "terskel" der
skal overvindes for at deltage, luser givet de fleste Troll's og andre
tolle-hoveder fra (uden en moderator!), og specielt DFMC er nærmest en
eksemplarisk NG.
Jeg følger da flere forum's og fælles for dem er, at de ikke i
ekspertice, indsigt, faglig viden og intregritet når denne NG til
sokkeholderne!!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-02-08 20:17

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> Jeg følger da flere forum's og fælles for dem er, at de ikke i
> ekspertice, indsigt, faglig viden og intregritet når denne NG til

Nej her får man svar, og ikke kun folks egne teorier og vistnok meninger.
Og dette lille forum er heldigvis blottet for userøsitet.
Jeg håber da at jeg skal bæres ud, hvis nogen skulle finde på at lukke
USENET.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : 2

Dato : 05-02-08 12:36

>Jeg følger da flere forum's og fælles for dem er, at de ikke i
>ekspertice, indsigt, faglig viden og intregritet når denne NG til
>sokkeholderne!!

Ja det er en god nyhedsgruppe det her, med stor viden, erfaring og
saglighed! Kun få gange må man trække lidt fra hvis en persons
holdning er lidt for præget til en bestemt MC type, men nuancer er der
jo altid.

Med antal ping i 2007, hvorfor står der på google, grupper at
gruppen har 376 abonnenter?
Er det for alle år den har eksisteret?

Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-02-08 13:44

2 skrev:
> Med antal ping i 2007, hvorfor står der på google, grupper at
> gruppen har 376 abonnenter?
> Er det for alle år den har eksisteret?

Man kan i dag "tilmelde sig" google grupper, og ændrer man ikke ved
tilmeldingerne består de stadig, uanset man er aktiv
(læsende/skrivende)eller ej. Yderligere er der givet nogen der er
oprettet flere gange, så det tal er yderst tvivlsomt - *ping*'et må
anses for det der over en given tid (her 1 måned+) giver det bedste
grundlag, selv om det ikke er sikkert at alle har *ping*'et.

Søger man specifikt på tråden i google-grupper får man svaret 169 indlæg
af 161 forfattere (hvilket stemmer overens med min newsreaders optælling)...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-02-08 00:35

J.C.Kløve skrev:
> Sikke en opgave

> nej det ser lidt trægt ud

> Here goes...

RETTELSE (sorry)

2007 NG 161 ping(MCTC 36647 medl)(MC 133400 stk) NG 1,2 o/oo MCTC 27,5%
2006 NG 250 ping(MCTC 34993 medl)(MC 118752 stk) NG 2,1 o/oo MCTC 29,5%
2005 NG 289 ping(MCTC 32451 medl)(MC 105264 stk) NG 2,7 o/oo MCTC 30,8%
2004 NG NIL ping(MCTC 30481 medl)(MC 94815 stk) NIL MCTC 32,1%
2003 NG?91? ping(MCTC 29356 medl)(MC 87779 stk) Ikke Valid MCTC 33,5%
2002 NG 287 ping(MCTC 28175 medl)(MC 82731 stk) NG 3,4 o/oo MCTC 34,1%
2001 NG 107 ping(MCTC 26420 medl)(MC 78390 stk) NG 1,4 o/oo MCTC 33,7%
2000 NG NIL ping(MCTC 24857 medl)(MC 73711 stk) NG ej målt MCTC 33,7%
1999 NG NIL ping(MCTC NIL medl)(MC 64013 stk) NG ej målt MCTC NIL
1990 NG NIL ping(MCTC NIL medl)(MC 43300 stk) NG ej målt MCTC NIL

Så sklle data være opdateret med NG promiller (o/oo) og MCTC procenter
(%) af samlet bestand

--
Dun@nt der undskylder ulejligheden

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-08 18:21

> MCTC procenter (%) af samlet bestand

Det kunne være interessant med hvor mange af MCTC's kunder der er forsikret
hos TopDanmark - Det er nok den rabataftale der rykker mest

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-08 08:25

Anders Majland wrote:

> Det kunne være interessant med hvor mange af MCTC's kunder der er forsikret
> hos TopDanmark - Det er nok den rabataftale der rykker mest

Jeg er ikke. De var ikke konkurrencedygtige - á 20% rabat på 40% dyrere
forsikring.

De 190,- kr er givet godt ud for bladene og MC-guiden - rabatordninger
har jeg vist brugt 1 gang på en færge (på 20 år).

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-02-08 10:46

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> De 190,- kr er givet godt ud for bladene og MC-guiden - rabatordninger
> har jeg vist brugt 1 gang på en færge (på 20 år).

- do -
og så bruger jeg også campen - jeg har simpelthen ikke råd til TopDK

Fra : Anders Majland

Dato : 07-02-08 13:54

> - do -
> og så bruger jeg også campen - jeg har simpelthen ikke råd til TopDK

Okay - i stand corrected. Jeg har vist aldrig rigtigt fået kigget nærmere på
bladene ...

/A - medlem af dmc og tenere.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-08 14:11

Anders Majland wrote:

> Okay - i stand corrected. Jeg har vist aldrig rigtigt fået kigget nærmere på
> bladene ...

En af de gode ting er at man kender testniveauet/stilen, så indkøb af en
ældre XTZ eller NTV kan primes med en gennemlæsning af de prøvekørsler
og test der har været. Motorrad kan sikkert næsten det samme hvis man
har en gammel stak af dem liggende.

Turberetningerne kan også hjælpe en igennem en lang vinter, og den evige
mudderkastning i læserbrevene står også for en del af underholdningen

--
vh
Torben

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 08-02-08 01:22

> Anders Majland wrote:

> og den evige mudderkastning i læserbrevene står også for en del af
> underholdningen

Det har der desværre ikke været meget af de sidste år.
En skam, det er jo altid underholdende )

mvh Jens
Sydals

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-08 09:45

Jens Meldgaard wrote:

> Det har der desværre ikke været meget af de sidste år.
> En skam, det er jo altid underholdende )

Vi kan jo puste lidt ved at lægge op til en sammenlægning med DMC,
foreslå at aktiverne bruges til trafiksikkerhedstiltag og i øvrigt svine
formanden og bestyrelsen til

--
vh
Torben

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 08-02-08 20:48

> Vi kan jo puste lidt ved at lægge op til en sammenlægning med DMC, foreslå
> at aktiverne bruges til trafiksikkerhedstiltag og i øvrigt svine formanden
> og bestyrelsen til

Jooo deeet, men en ting der virkelig rykker, er et indlæg
(emnet ligegyldigt) med et billede
af et par bare pa.. bryster, det er noget der kan få folk
til at fare i blækhuset og det kan strække sig over flere numre

mvh Jens
Sydals

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-02-08 19:13

Jens Meldgaard wrote:

> Jooo deeet, men en ting der virkelig rykker, er et indlæg
> (emnet ligegyldigt) med et billede
> af et par bare pa.. bryster, det er noget der kan få folk
> til at fare i blækhuset og det kan strække sig over flere numre

Et nyt tiltag kunne være en hverveannonce fra en rockerklub - bare for
afvekslingens skyld.

"Er du til kammeratskab, rigtige kværne og solide havelåger? Så bliv
medlem af dit lokale chapter, og sæt skik på lokalområdet."

--
vh
Torben