On 2 Feb., 04:43, "Nico" <jensen.nic...@gmail.com> wrote:
> Fik fremsendt flg mail.
>
> Læses ikke hvad der skrives? Jeg har d.d. haft møde med Lene Espersen om
> netop dette emne. Vi er enige om at der ligges låg på sagen til dette er
> undersøgt til bunds.
>
> Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle, hvilket
> også bør kunne forstås ud fra artikel.
>
> Venligst læs hele artikel før kritik.
>
> To os, vi er på motorcyklisternes side.
>
> --
> Best Regards
> Journalisterne DBA,FPN & Andre
>
> Hej
>
> Det er i grunden utroligt, at Applus+ fortsætter med at synge den der
> "synssang", når der nu ikke er nogen som helst grund til at indføre
> periodisk syn. Men der er nok en eller anden oppe i toppen, som
> absolut VIL have den der indtjeningsmulighed.
>
> De tyske forhold skal tages med et gran salt, da man i Tyskland
> eksempelvis SKAL bruge den dæktype og mærke, som importøren
> foreskriver, selv om det er et skoddæk. Der gives kun få alternativer
> og som der står i linket til den tyske hjemmeside, så kan fejl ved
> belysningen såmænd være, at der monteres en anden pære end den, der
> skal sidde som standard fra fabrikken, såeh......
>
> Meget tysk, meget grundigt, meget TüV, men meget lidt
> virkelighedsnært. Hvis danske motorcykler var så ringe, at det var
> nødvendigt med periodisk syn og ikke kun ved ejerskifte, så skulle vi
> nok selv få noget sat i værk.
>
> Den rapport fra den europæiske synsindustri, som Applus hænger sig i
> (Der er link til den i et par ældre indlæg om emnet) viser
> eksempelvis, at en anden udstødning end fabrikkens, er en
> sikkerhedsfejl og så blander man totalt ukritisk knallerter og
> motorcykler sammen.
>
> Og da den europæiske ulykkesundersøgelse MAIDS viser, hvor lidt det
> er, så er det jo nok derfor, man lukker øjnene for dens konklusioner,
> for de følger jo ikke myterne og mindsker indtægtsmulighederne. Ingen
> af de andre synsvirksomheder følger tanken, men den passer jo som fod
> i hose til Vejdirektoratets ide om en ulykkesanalyse i år.
>
> Altså en ubrugelig rapport, men sjovt nok kan den gode Hr. Rønn ikke
> finde ud af at spørge Applus om det. Men han er jo efter mine begreber
> heller ikke helt uvildig, for syn af mc vil jo give indtlægt til hans
> arbejdsgiver.....
>
> Nå, det var blot lidt journalistisk vrisseri.....
>
> Mvh
>
> Niels Hansen (Stup)
> XS1100S, der absolut ikke vil ud at køre i det her vejr....
Hej kolleger
Nu er det et noget kort svar I giver og jeg kan ikke skelne, hvem, der
skriver "Jeg" og det giver et lille problem i forbindelse med
"snakken" med Justitsministeren.
Er det et interview til en artikel? Eller er det en hyggensnak eller?
Som jeg kan læse ud af de få ord, er det lidt problematisk, at vi -
landets motorcyklister - ikke lige ved, i hvilken forbindelse Lene E
siger, at der skal låg på. Det ville vægte meget, hvis man som
minister ved, om det er en journalist eller en person ansvarlig for en
non-profit organisation og dens medlemmer.
Hvis det er til en artikel, ville jeg samle lidt viden sammen om
baggrunden for Applus ide og bruge det som ammunition og dermed få
hende til at svare på, om en ubrugelig undersøgelse fra de europæiske
synsfirmaer er god nok.
Eller er det fordi den basisviden skal søges hos DMC's formand? Og det
vil man ikke? Han har fortalt om flere gange på det seneste, hvor han
er blevet ringet op fra landsdækkende medier og svaret på spørgsmål,
men det er aldrig blevet brugt og muligheden er måske, at han
ødelægger den planlagte vinkel ved at kunne "skyde" historien ned.
Og når man læser artiklen på fpn, så synes jeg ikke, der bliver gået
til biddet over for Applus og hvorfor må deres presseansvarlige ikke
stå med navn? Det er en del af jobbet, at de enten siger noget, der
kan bruges eller også refereres der til, at de ikke vil sige noget.
Det er fint at spørge Gunnar S og hans henvisning til MAIDS, men den
skulle man da have kastet i hovedet på Applus.
Jeg ville ikke have det fjerneste imod at bruge Gunnar og MCTC som
kilde, hvis jeg vidste, at de havde noget politisk brugbart materiale,
som kunne "sparke r**", men indtil videre går jeg til de kilder, der
har noget, der kan bruges.
Det kan godt være, at jeg også er syltet ind i organisatorisk arbejde,
men når jeg beskriver noget journalistisk, så forsøger jeg efter
fattig evne at holde skæg for sig og snot for sig og bruge kilder til
at fortælle historien. Tjek venligst Infomedia, og hvis I finder noget
"snavs", står jeg gerne ret for kritik. Og for en god ordens skyld, så
får jeg ikke en krone for det, jeg skriver uden for mit civile
arbejde, for ellers ville jeg komme i klemme rent jobmæssigt i det,
der kaldes den "fjerde statsmagt". De tre andre, er den lovgivende,
udøvende og dømmende magt og er skrevet ind i Grundloven. Der kommer
vi andre nok ikke ind...
))
Og så var det lidt urovækkende, at der skulle en del henvendelser til
udefra, før der blev ændret på postulatet om at DMC's kørekurser ikke
duede. De har trods alt været mere end 25 år på markedet og er sat
sammen af de kurser, som BMF i UK har etableret ud fra det engelske
politis kurser. På god dansk foreningsvis, så virker de via frivillige
mennesker, og det er efter min mening den måde, man får det bedste
resultat. Men den del kan man jo altid diskutere.
Jeg er måske sær i hovedet, men med en vis viden om mc-politik på
herhjemme og i udlandet, så køber jeg ikke umiddelbart lynhurtige
udtalelser fra Rådet for Større Færdselssikkerhed, Vejdirektoratet,
Haverikommissionen og Rigsfærdslen om baggrunden for mc-ulykker, men
desværre har jeg ikke på jobbet alle de tidsresourcer, der skal til
for at pille dem fra hinanden. Ærgerligt nok, men jeg tager chancen,
hver gang den byder sig. Hvis I er så meget på to- og trehjulernes
side, så findes der rigtig mange ufortalte historier om de politiske
håbløsheder, så gå blot i gang.
Jeg håber, at i læser det her på nyhedsgruppen, som I siger, I følger,
og ikke tilsendt fra tredjemand....
))
Mvh
Niels Hansen (Stup)
XS1100S, der spekulerer på, om det bliver i år, at de 400 KKm skal
overskrides.