sejle fra grækenland til DK, hvor lang tid~
Fra : kenneth andersen

Dato : 28-01-08 11:04

Hejsa...

Jeg overvejer at købe en dansk båd, som desværre er beliggende i Grækenland.
Hvor lang tid skal jeg regne med at det tager at sejle den hjem til Fyn..?
Jeg kan sagtens regne mig frem til det, men hvad er den faktiske sejltid..?
Nogen der har taget turen..?
Den er nød til at sejle udenom, tror ikke den kan gå igennem kanalerne.!

kenneth

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 28-01-08 12:00

Hvor stor er båden ?

M-V-H

Carlo Gabelgaard

Fra : kenneth andersen

Dato : 28-01-08 14:12

Det er en bavaria 49.

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 28-01-08 10:03

Såvidt jeg har forstået, så kan selv ret store både selve op igennem
Europas kanaler - alt afhængigt af hvilken rute der vælges. Jeg har i
hvert fald læst beretninger om sejladser igennem med ret store både.

Hvor dybt stikker den?

Fra : kenneth andersen

Dato : 29-01-08 08:39

Den stikker 2,1 m og har fået af vide at alt over 1,6 ikke er for godt
ned(op) igennem floderne.

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 28-01-08 10:04

On 28 Jan., 18:02, elqu...@ofir.dk wrote:
> [...]
> Europas kanaler - alt afhængigt af hvilken rute der vælges. Jeg har i
> hvert fald læst beretninger om sejladser igennem med ret store både.

"selve" = "sejle"

Fra : Rose

Dato : 28-01-08 21:11

Hej.
Jeg var med til at sejle en 46 motorsejler hjem fra Gibraltar i 2004. Båden
blev hentet på Cypern, hvorfra den blev sejlet til Gibraltar af den første
besætning, det tog vist mellem 14 dage til tre uger. Fra Gibraltar tog vi
resten af turen på 17 dage, men vejret var også med os det meste af turen,
det var kun ud for Portugals kyst vi måtte gå i "nødhavn" et døgns tid.
Ellers er det en oplevelse der kan anbefales.
Mvh Claus

Fra : kenneth andersen

Dato : 29-01-08 11:28

Det var faktisk ikke så galt...! Men i må have været en ordentlig besætning
som har sejlet igennem..!?

Meningen er faktisk at vi vilsejle rundt i Midelhavet 3-4 mdr., men har
desværre ikke tid før næste år og ville derfor gerne have båden hjem og have
den gået grundigt igennem, inden jeg skal have familien med på større ture.

kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-08 13:49

> [...]
> have den gået grundigt igennem, inden jeg skal have familien med på større

Kan man nå at blive adopteret

/karsten

Fra : kenneth andersen

Dato : 29-01-08 20:43

Naturligvis carsten, men du er måske lige nød til at gå lidt ned i knæ, når
vi skal på amtet og hvave ordnet papir

Skal i den forbindelse lige sige, at vi får helt sikkert brug for gaster på
turen, og børn er mere end alm. velkommen, da vi selv har en enkelt med. Han
vil helt sikkert elske selskab.!

kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-08 21:00

> [...]
> på turen, og børn er mere end alm. velkommen, da vi selv har en enkelt
> med. Han vil helt sikkert elske selskab.!

..... og trække maven ind. Jeg er god til at bøffe

Det ærger mig at min kone ikke gider flerdagssejllads. OK jeg forstår i
hobien, men ikke engang i en 27-30 fods...

/karsten

Fra : Rose

Dato : 29-01-08 15:55

Turen var ren "transportsejllads" - ialt 4 mand med 2 på vagt døgnet rundt.

Fra : Carl Dragert

Dato : 29-01-08 07:03

On 29 Jan., 11:28, "kenneth andersen" <postmas...@sejlerdiscount.dk>
wrote:

> [...]
> den gået grundigt igennem, inden jeg skal have familien med på større ture.

Større ture.
Det lyder interessant, hvor skal de gå hen?
/Carl

Fra : kenneth andersen

Dato : 29-01-08 20:24

Når båden ligger fra land i DK skal den ned langs europa´s og afrika´s
vestkyst og videre over atlanten ned mod det caribiske hav, om familien er
med på turen over atlanten er endnu uvist, men ellers vil jeg gøre brug af
gaster. Så skal vi ligge og fjolle rundt nede på de "dødsyge" øer og om vi
så tager over stillehavet eller retur over atlanten ved jeg ikke endnu, men
meningen er at vi vil ende i middelhavet og blive der til lysten ikke
længere er til stede. For så at tulle stille og roligt hjem til DK igen og
starte op på vores trivielle hverdag

Et er hvad planen er og et andet er hvad familien føler for når vi kommer
afsted. Men huset er sat til salg og vi for venter at sejle fra DK foråret
2009, medmindre huset bliver revet ud af hænderne på os inden for de næste
14 dage.! Nogen der vil købe et hus på østfyn, med plads i Nyborg
lystbådehavn..???

kenneth