til folk der spørger om kinesisk MC kvalit~
Fra : Per

Dato : 28-01-08 23:15

Hej Ng !

Ja - den popper jo op med jævne mellemrum, den med "hvor holdbar er en
kinesisk motorcykel"

Der har været flere eksempler fra Tyskland, hvor stellet knækkede og nu har
vi sørme også fået en herhjemme.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47927

Jeg har nu aldrig hørt om en japaner eller andre, der går så hurtigt i
stykker.

Kinersere = ringe kvalitet - så er den vist ikke så meget længere.

mvh. Per

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-01-08 23:34

> [...]
> stykker.
>
> Kinersere = ringe kvalitet - så er den vist ikke så meget længere.

Godt nok ellers en sej maskine at se på - men se lidt på billed 2: er det
normalt at fæstne bagskærmen med strips ?
Det har de da ikke engang gjort på min Suzuki

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Armand

Dato : 28-01-08 23:56

Jesper Hedegaard skrev:
> ........... men se lidt på billed 2: er det
> normalt at fæstne bagskærmen med strips ?
> Det har de da ikke engang gjort på min Suzuki

Eller Orla's BMW :-/

Godt set!
Kan det ikke tænkes at det er en bevidst flex-bespænding der kan give
sig når svingeren knækker?!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-01-08 00:03

> [...]
>
> Godt set!
> Kan det ikke tænkes at det er en bevidst flex-bespænding der kan give sig

Åh jo - altså sårn kinesisk safety-feature ?
De er godt nok ved at komme foran dernede

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-01-08 09:02

Per wrote:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47927

Er det ikke en børne-mc? Den ser da mægtig klejn ud.
Måske er den beregnet til kinesere på 1½ m og 45 kg, og ikke til en nordisk
smed der er 2 meter over skuldrene.

Står der noget i manualen om max vægt?

Jeg kan da huske jeg blev lidt overrasket over at finde ud af at man ikke
kunne køre 2 mand og oppakning på MZ'en hvis man ville holde sig indenfor
den angivne max-vægt.

/jim

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-01-08 09:39

> Jeg kan da huske jeg blev lidt overrasket over at finde ud af at man
> ikke kunne køre 2 mand og oppakning på MZ'en hvis man ville holde sig
> indenfor den angivne max-vægt.

Min CBR er godkendt til 180kg lastvægt. Det når man da hurtigt!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 29-01-08 10:37

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne køre 2 mand og oppakning på MZ'en hvis man ville holde sig indenfor

Er det din vægt, eller MZ'erens lasteevne der er et problem?

Michael D
(Der nu vejer ca. 2x det jeg vejede, da jeg kørte MZ for 34 år siden)

Fra : Moller

Dato : 29-01-08 20:09

Jim Andersen wrote:
> Jeg kan da huske jeg blev lidt overrasket over at finde ud af at man ikke
> kunne køre 2 mand og oppakning på MZ'en hvis man ville holde sig indenfor
> den angivne max-vægt.

Det kan man heller ikke med de fleste japanere, og hverken MZ eller
japanerne er kendt for at knække bagsvingere, tværtimod.

---
VH
Moller
MZ ETZ 300RV, Suzuki GSF1200S, Suzuki DR500S, Yamaha TDR125R
Citroen Saxo 1,5D

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-01-08 17:02

> [...]
> stykker.
>
> Kinersere = ringe kvalitet - så er den vist ikke så meget længere.

Det er sku da ikke en mc - nærmere en tunet pocket-bike.!!
Jeg kører selv kinesisk MC, vel og mærke en der er bygget som en MC, med
normale propertioner.
Den rundede da 9000 km i dag på vej hjem fra arbejde, og de er forløbet
ganske uden problemer og til stor fornøjelse.
www.kinojserklubben.dk har rundet 600 medlemmer, og det er meget få, der
skriver at de har fortrudt købet.
Prøv at se hvad man f.eks. får for kr. 9999,- www.mc4you.dk.
Forvent ikke kvalitet for kr. 100.000 hvis maskinen kun koster kr. 10.000,-,
men det kan jo være at behovet ikke er en mc til kr. 100.000,-

Kim
www.kims.pahn.dk

Fra : MORTEN VIND

Dato : 29-01-08 23:02

> [...]
> stykker.
>
> Kinersere = ringe kvalitet - så er den vist ikke så meget længere.

Ja - der er jo ik' første gang, den er gal med Shineray. Der var tidligere
problemer med et eksemplar under en test i Tyskland. Og der var det STELLET,
der knækkede ...

Utroligt, at den i det hele taget kan godkendes.
Så ringe er de andre gængse Kina-mærker i Danmark dog trods alt ikke ...

/
Morten
Geely Grand Puma 150 2005 - kørt 24.000 km
Haojin HJ125 2007 - kørt 10.000 km
(og de er endnu ikke knækket nogen steder...)