Valg af søtøj
Fra : Foto

Dato : 25-01-08 10:55

Hej

Er der nogen der har en mening om Jeantex søtøj.
Jeg har sat mig for at købe en Dover jakke (og et par Malmø bukser) som er i
Jeantexs eget åndbare materiale.

Jeantex fordi jeg bor i udlandet og det er svært at finde ordentligt
sejlertøj her men der er en forhandler af Jeantex.

Jeg skal bruge tøjet forår og efterår i DK og om vinteren i middelhavet til
kølbådssejlads.

Er det ordentligt, vandtæt, åndbart?

Alle råd vil blive læst med interesse.

MVH Foto

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-08 23:50

Man kan da få Musto over hele verdenen ....

Bjarke

Fra : Foto

Dato : 26-01-08 11:42

Ja det er rigtigt. Og jeg er ikke meget i tvivl om at det er fremragende,
formentlig det bedste. Jeg ville dog gerne bede om folks mening om de lidt
billigere mærker såsom Jeantex, Ronstan osv da jeg synes jeg måske ville
spare lidt der hvis der findes godt sejlertøj i den mellem-billige ende.

MVH Foto

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:479a6789$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-01-08 18:11

"Foto" <mkf@ontelecoms.gr> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt billigere mærker såsom Jeantex, Ronstan osv da jeg synes jeg måske
> ville spare lidt der hvis der findes godt sejlertøj i den mellem-billige

Jeg har haft forskellige 3 sæt i hver sin prisklasse de sidste 5år.
Hvis det er for-/efter-år's køligt, vådt og man skal arbejde som feks under
en kapsejlads, så er der kun Goretex og ligende typer der dur.
Det er afprøvet på egen krop.

Mvh
Leon

Fra : Foto

Dato : 27-01-08 14:48

Tak for det meget gode råd. Jeg ledte præcis efter nogens egen erfaring med
forskelligt tøj når det bliver koldt og vådt (og svedigt, et stort problem
for mig). Gore-Tex det er vel kun Musto der bruger det ? I så fald bliver
det Musto.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 17:30

Nej, der er da også andre mærker der bruger Goretex. Og noget af Musto's
tidligere modeller var heller ikke "sand" goretex men en efterligning, så de
kaldte ved deres eget navn. Jeg har en små 10 år gammel Musto MPX jakke og
den har været rigtig god. I dag ville jeg nok ofre et par tusind mere og få
en Goretex baseret Musto.

Henri Lloyd laver fx goretex modeller, men de koster næsten det samme som
Musto og så kan man jo lige så godt købe "the real thing". Eneste argument
for Henri Lloyd kommer nok fra dammerne, fordi de har valgt at lave nogle
lidt mere mode-rigtige pigemodller. Musto er meget funktionelt, på godt og
ondt.

Læs iøvrigt:
http://www.baadmagasinet.dk/online/content/v3/index.php?SectionID=20&ContentID=1073&Searchtext=&ListPage=2

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 27-01-08 18:34

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:479cb195$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> lidt mere mode-rigtige pigemodller. Musto er meget funktionelt, på godt og

Min Skipper er meget glad for sit HL goretex tøj, HL går også lidt op i
modefarver, hvor Musto ofte er "signal-farvet".

Musto MPX er også et fint sæt, jeg har jakke, spraytop & bukser og sættet
kan anbefales.
Jeg syntes HPX er for stift til mig.
Goretex støvler/sko kan også anbefales på vandet

Der er mange forskellige typer lag- & membran-teknologi og man skal næsten
prøve sættet i aktion.

Jeantex's top-modeller kan da ikke være så skidt, når Ellen Mc'noget kan
tage jorden rundt solo.

Generalt er, at det koster 10.000+ at blive klædt på til helårs kapsejlads.
(Undertøj, fleece, vindstop og yderlag, handsker, hue, sko/støvler og vest
(ikke at forglemme solbriller))

Det holder så 5-6år og bliver brugt til onsdags-match, 2-3 dags-match'er,
måske en fyn-rundt eller to og et lille optanknings tur til tyskland med
drengene
Hansker skiftes min.2 gange på en sæson. (L23 DM sidste år koste 2 par)
Tøjet kan med sikkerhed holde længere, hvis man gider at skylle det af efter
brug og ikke tørre det i fuld sol på bommen hele tiden.

Mvh
Leon

Fra : Foto

Dato : 27-01-08 20:22

Jeg takker for alle rådene og går nu på jagt.

MVH Foto _/)

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 21:34

Held og lykke. Pas på billige tilbud. Der florere en del kinesisk "Musto"
tøj på eBay og lign. Needless to say .... Det er ikke den rigtige
kvalitet.....

Bjarke