Kompas til skotmontering på 33 ford sejlbå~
Fra : news.tele.dk

Dato : 21-01-08 13:36

Hej

Jeg skal til at købe 2 stk. kompassser til skotmontering nede i mit
cockpit.

Jeg kan jo se, at kompasser er forholdsvis dyre, så jeg ville høre om der
er nogen der har erfaring med kompasser, sådan gode og billige - eventuelt
nogen man kunne købe i udlandet ?

De eneste krav er, at de har en fornuftig størrelse, og at der er
indbygget lys, da jeg sejler en del natsejllads.

vh

Jesper

Fra : NewsGroups

Dato : 21-01-08 17:56

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De eneste krav er, at de har en fornuftig størrelse, og at der er
> indbygget lys, da jeg sejler en del natsejllads.

Plastimo laver nogle pris/kvalitets kompasser til skotmontage. Søg fx hos
Palby Marine eller en af de andre online shops med maritims udstyr

pkc / scanboat.com

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 09:49

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Plastimo laver nogle pris/kvalitets kompasser til skotmontage. Søg fx hos
> Palby Marine eller en af de andre online shops med maritims udstyr

Og køb dem i tyskland, om du synes de er lidt dyre her
Vær forøvrigt opmærksom på, at Plastimo laver kompasser til både lodrette og
skrå skotter.
I DK mener importøren, at dem til lodrette, er de eneste, der behøver føres.
Hvilket naturligvis er noget vrøvl.
Man laver ikke to udgaver, hvis det ikke er begrundet i reelle forskelle i
de to monteringsmåder.

MVH
Egon

Fra : news.tele.dk

Dato : 23-01-08 17:25

Hej

Har du et link til en god butik der sælger dem i Tyskland ?

vh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 21:58

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har du et link til en god butik der sælger dem i Tyskland ?
>
> vh
>
> Jesper

www.svb.de

http://www.awniemeyer.de

Prøv disse.
Jeg købte mit contest, skrå montering hos Awniemayer.

Begge giver godservice, aldrig problemer gennem flere år.
Kan du ikke tysk, kommunikerer de gerne på engelsk.

MVH
Egon

Fra : Specks6812

Dato : 24-01-08 13:41

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> said in

> [...]
>
> vh
>
> Jesper
>
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen

Jeg har gode erfaringer både hvad angår pris og service ved køb af den
slags maritimt udstyr i England.

Selv har jeg købt Contest 101 cruising version (gul/blå)
v/ MarineStore Chandlery for nogle år siden.

http://marinestore.co.uk/Merchant2/merchant.mvc?
Screen=PROD&Product_code=PL39665X-wp&Category_code=plastimo-contest-
series-compass

Fra : news.tele.dk

Dato : 24-01-08 22:40

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://marinestore.co.uk/Merchant2/merchant.mvc?
> Screen=PROD&Product_code=PL39665X-wp&Category_code=plastimo-contest-

Hej

Det ser billigt ud :) - hvad tog de for forsendelsen ?

vh

Jesper

Fra : news.tele.dk

Dato : 23-01-08 17:26

Hej Egon

Har du et link til en god butik i tyskland der sælger dem ?

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 23-01-08 21:55

hej
jeg har med held købt her udsøgt service.
http://segelladen.de/Inhalt-untergruppen3/mini-contest.htm
mvh Henrik Kolle

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 22:02

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> jeg har med held købt her udsøgt service.
> http://segelladen.de/Inhalt-untergruppen3/mini-contest.htm
> mvh Henrik Kolle

Der er flere gode tyske udstyrspushere
Der ligger også en, der hedder noget med Sørensen i Flensburg, men jeg kan
skutte finde ham mere.
Nogen der har et link?
Der er det gode ved ham, at han taler dansk.

Gad vide forøvrigt, om ikke den mere og mere udbredte handel i tyskland
efterhånden får det hjemlige kartel til at vågne op?

Egon

Fra : Specks6812

Dato : 24-01-08 22:02

> [...]

> De eneste krav er, at de har en fornuftig størrelse, og at der er
> indbygget lys, da jeg sejler en del natsejllads.

Du sparer mest ved at handle i England fremfor Tyskland.
Se mit link andetsteds i tråden.