Kawa/Honda
Fra : Kai L.

Dato : 20-01-08 20:24

Hej
jeg skal til at købe mc til min kone og hun har set sig varm på 2 modeller
den ene er en Kawa vn 800 Classic og den anden er en Honda VT 750 c2 begge
2 er fra 1999 og har kørt ca. 18000 km , har i noget godt eller dårligt at
sige om disse modeller eller lidt om hvad jeg skal være opmærksom på , jeg
kører selv Goldwing 1200 så jeg hælder nok mest til Hondaen på forhånd tak

Fra : Armand

Dato : 20-01-08 20:49

Kai L. skrev:
> [...]
> kører selv Goldwing 1200 så jeg hælder nok mest til Hondaen på forhånd tak

<http://www.totalmotorcycle.com/buyersguide/Kawasaki-VN750Vulcan-VN800AVulcan-VN800BCClassic-VN800EDrifter-VN700Vulcan.htm>
<http://www.totalmotorcycle.com/buyersguide/Honda-VT750DC-ShadowSpirit-VT750C-ShadowACE.htm>
Men det er selvfølgelig ikke 99'ere Det kan måske alligevel være at
en og anden detalje skinner igennem til favør for en af dem :-/

--
Armand.

Fra : Tau

Dato : 20-01-08 23:28

> [...]
> Men det er selvfølgelig ikke 99'ere Det kan måske alligevel være at en
> og anden detalje skinner igennem til favør for en af dem :-/

Jeg kører selv Honda vf 1100 ud fra andres erfaringer.
Det har noget med priser på reservedele og muligheden for at få fat i dem,
uden at vente flere uger på varen.
Jeg har ik,ke noget negativt at sige om kawasaki da jeg ikke selv har prøvet
den

vh
Poul

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 21-01-08 02:25

> [...]
> dårligt at sige om disse modeller eller lidt om hvad jeg skal være
> opmærksom på , jeg kører selv Goldwing 1200 så jeg hælder nok mest til

Hej Kai.
Du er inde paa noget af det rigtige i din sidste kommentar der...
Her er listen over bedste motorcykler - maalt paa kvalitet/pris:

Honda
BMW
Yamaha
Kawasaki
Suzuki
Motoguzzi
Mz
Jawa
Ducati
Kinoejsere
..
Harley Davidson...

Hvis andre har lyst - er i mere end velkomne til at tilfoeje / aendre paa
listen...

God fornoejelse med dig valg...
For mig er det aabenlyst...

Mvh
Allan

TROLL ?!?! :p

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 03:01

Allan Rasmussen skrev:

> [...]
> Du er inde paa noget af det rigtige i din sidste kommentar der...
> Her er listen over bedste motorcykler - maalt paa kvalitet/pris:

??????????
Jeg er sikker på at ikke alle her på gruppen vil placere BMW på dén
andenplads !

> Harley Davidson...
>
> TROLL ?!?! :p

Jo deet!
Man kan jo næsten ikke nævne HD uden at forårsage en længere tråd

--
Armand.
(På vej i seng efter at have se Wozniacki tabe med æren i behold)

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 21-01-08 03:58

> ??????????
> Jeg er sikker på at ikke alle her på gruppen vil placere BMW på dén
> andenplads !

Nej det hoerer jeg lidt om - og det kommer meget bag paa mig?
Siden hvornaar er de begyndt at slaekke paa kvaliteten? De har da saa laenge
jeg kan huske tilbage borget for en saerdeles udemaerket kvalitet.
Hvad er det der er galt med dem? Motorene er da stadig superbe?
Kunne se der var lidt brok mht. til greb, kabler (sat fast med strips paa
stellet?) etc.

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 07:27

On Mon, 21 Jan 2008 02:57:53 GMT, Allan Rasmussen wrote:

> [...]
> jeg kan huske tilbage borget for en saerdeles udemaerket kvalitet.
> Hvad er det der er galt med dem? Motorene er da stadig superbe?

Med højest besynderlige reaktioner fra motorstyringen...

> Kunne se der var lidt brok mht. til greb, kabler (sat fast med strips paa
> stellet?) etc.

Rust, plastdele, der gnaver maling af hverandre, middelmådig maling.
Underlig blød fornemmelse at "sætte knæet i tanken" i sving, hele lortet
giver sig faretruende. Fører + evt. passager pladres til i vejsnavs ved
kørsel i regnvejr.

Men den har da også sine gode sider, ellers var "makita" såmænd allerede
sat på porten.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-01-08 12:38

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> .
> Harley Davidson...
>

> Hvis andre har lyst - er i mere end velkomne til at tilfoeje / aendre

klip

> TROLL ?!?! :p

Det er godt med dig Troll !

Kvalitet i forhold til pris må da være Kinoejsere på en klar førsteplads

En seriøs liste ville da være interessant,og måske en top 20 over hvilke
10 år gamle MC der holder prisen bedst,og en liste over højeste /laveste
vedligeholdelses omkostninger over en årrække.

Mvh

Steen

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 16:30

Harald Blaatand skrev:

> ......En seriøs liste ville da være interessant,og måske en top 20 over hvilke
> 10 år gamle MC der holder prisen bedst,og en liste over højeste /laveste
> vedligeholdelses omkostninger over en årrække.

MOTORRAD forsøger ihærdigt at niveau-lægge testede motorcykler i forhold
til hinanden v.h.a. et 1000-point's system hvoriblandt driftsudgifter er
iblandt kriterierne, så deres liste kan man til en vis grad godt læne
sig op ad - Dog med flere undtagelser hvoraf bl.a. Suzuki'ers nypris der
herhjemme er væsentlig lavere herhjemme end syd for grænsen, ja for den
sags skyld hele Europa!
Åh ja: Og så er det med sådan en liste jo umuligt at foregribe folks
mærkefanatisme, ligesom at MOTORRAD tydeligvis ikke er helt neutrale i
deres bedømmelser, derved at adskillige BMW'er ligger meget højt på
listen :-|

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-01-08 17:24

> [...]
> mærkefanatisme, ligesom at MOTORRAD tydeligvis ikke er helt neutrale i
> deres bedømmelser, derved at adskillige BMW'er ligger meget højt på

Hvis man så bare kunne få Motorrad på et sprog man kan læse uden
ordbog....
Den med at være mærke neutral havde jeg overvejet,det kræver vist at dem
der laver listen intet kender til MC men kun behandler tallene! )

Mvh

Steen

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 17:51

Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Hvis man så bare kunne få Motorrad på et sprog man kan læse uden
> ordbog....

Tjaeh :-/
Eller gøre som mig: Jeg gik ud af skolen med et heldigt 6-tal i tysk. 3
år senere byttede jeg Puch'en ud med en Yamaha XS360 og året efter
meldte jeg mig ind i den lokale motorcykelklub hvor MOTORRAD altid lå
fremme på bardisken. I 1996, ca 12 år efter at jeg var gået ud af
skolen, tog vi på motorcykelferie i England, hvorunder jeg pludselig tog
migselv i at engelsk var rykket ned som mit 2.-fremmedsprog - Skubbet
til side af det tyske jeg havde tillært mig selv ved at læse MOTORRAD
med en bajer i hånden :_o

> Den med at være mærke neutral havde jeg overvejet,det kræver vist at dem
> der laver listen intet kender til MC men kun behandler tallene! )

Det starter nødvendigvis allerede ved den der sidder på motorcyklen :-|
Men kan man sortere slig form for nationalisme fra er man godt hjulpet!
Ville du f.eks. købe Avon-dæk blot fordi et engelsk mc-magazin roste dem
til skyerne??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 18:14

On Mon, 21 Jan 2008 17:50:35 +0100, Armand wrote:

> [...]
> Men kan man sortere slig form for nationalisme fra er man godt hjulpet!
> Ville du f.eks. købe Avon-dæk blot fordi et engelsk mc-magazin roste dem

Eller Metzler fordi...... Nøeh, livet har lært mig at stole på egne
erfaringer.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-01-08 18:13

> [...]
> Men kan man sortere slig form for nationalisme fra er man godt hjulpet!
> Ville du f.eks. købe Avon-dæk blot fordi et engelsk mc-magazin roste dem

Ja der har vi så problemet!
Jeg købte også Motorrad ,men gik hurtigt over til
Easyriders,Ironhorse,Backstreet Heroes,Classic Bike,Big Bike,Motorcycle
Mechanic,Cycles, med mange flere alle på engelsk og så lige MCM på svensk.

Jeg vil gerne købe Avon fordi jeg har været tilfreds med dem før,og hvis
flere engelske mc-magasiner anbefaler dem,1 er ikke nok ;:)

Mvh

Steen

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 18:22

> [...]
> Men kan man sortere slig form for nationalisme fra er man godt hjulpet!
> Ville du f.eks. købe Avon-dæk blot fordi et engelsk mc-magazin roste dem

Nu er du ikke fair.
En af kammeraterne har sidste forår sat Avon på alle 3 hjul , og det er det
bedste han har gjort for den der sovjetiske BMW-klon, han morer sig
gevaldigt med.

Michael D

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 18:56

Michael Dahlberg skrev:

> Nu er du ikke fair.
> En af kammeraterne har sidste forår sat Avon på alle 3 hjul , og det er det
> bedste han har gjort for den der sovjetiske BMW-klon, han morer sig
> gevaldigt med.

Og det er det forbandede ved vores i andres øjen ensrettede hobby: Den
er ganske anderledes for mange, og JEG ville ihvertfald ikke køre med
Avon på mit jern (som hverken har tre hjul eller 45° V-twin) :-|

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-01-08 19:17

> [...]
> er ganske anderledes for mange, og JEG ville ihvertfald ikke køre med
> Avon på mit jern (som hverken har tre hjul eller 45° V-twin) :-|

Og hvorfor ikke ?

Hvad skjuler du,hvilken hvis ikke alle typer Avon er i følge dig noget
lort ?

Er det ikke lidt som at sige "Jeg har engang kørt med Michelin,sikke noget
lort aldrig igen".

Men hvis du nu en dag fik dig en trehjuler med 45graders V-Twin,hvad ville
du så vælge af dæk ?

Mvh

Steen

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 21:01

Harald Blaatand skrev:
> [...]
> det

> Og hvorfor ikke ?
>
> Hvad skjuler du,hvilken hvis ikke alle typer Avon er i følge dig noget

Jeg tror at det er i indestående år at Avon senest har været punket her
på gruppen, så det skulle være til at spole tilbage til. Men ellers er
bebrejdelserne som jeg umiddelbart kan erindre; Elendigt kold hhv. våd
-grip samt hurtig nedslidning, hvilket i grunden er paradoksalt omkring
grip-problemerne!

> Men hvis du nu en dag fik dig en trehjuler med 45graders V-Twin,hvad ville
> du så vælge af dæk ?

Ikke hvis, men når(!) jeg får sådan en, så er der håndtag på ydersiden
af hjulene og kommunens hjælpemiddelcentral leverer gummiet ved behov!

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 21-01-08 21:05

In news:4794f9d5$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> typed:
> af hjulene og kommunens hjælpemiddelcentral leverer gummiet ved
> behov!

GRILL
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 22:30

On Mon, 21 Jan 2008 21:01:13 +0100, Armand wrote:

> [...]
> bebrejdelserne som jeg umiddelbart kan erindre; Elendigt kold hhv. våd
> -grip samt hurtig nedslidning, hvilket i grunden er paradoksalt omkring

Men har Du selv prøvet ? Jeg har ! Jeg har også prøvet Metzler M1, jeg er
ikke imponeret, de skøjter jo rundt hele tiden. :-|

Men Metzler er "det gode selskab", så det gør ikke så meget.

Fra : Armand

Dato : 22-01-08 22:34

Orla Pedersen skrev:

> Men har Du selv prøvet ? Jeg har ! Jeg har også prøvet Metzler M1, jeg er
> ikke imponeret, de skøjter jo rundt hele tiden. :-|
>
> Men Metzler er "det gode selskab", så det gør ikke så meget.

Med kun to hjul under mig, føler jeg på ingen måde at det er værd at
tage chancer og suger derfor til mig af alle negative historier omkring dæk!
Metzelers hidtidige dæk er også deriblandt, og sjovt/tragisk nok væltede
en kammerat i en byge under hans ferie med de Z4 som jeg anfægtede ved
købet, men som hán (som godtvejrskører og MOTORRAD-læser) forsvarede
ihærdigt - og forøvrigt har gjort siden ("Vejen var dårlig lige dér") -
Sært, når nu hán vitterligt har kunnet gøre sin egen dyrtkøbte erfaring. :-|

På den måde er mit dækvalg igrunden meget konservativt og de få
bevægelser i min dækmontering har været:
- Da jeg som DMC-instruktør blev sponset et sportsdæk til GPZ900'eren,
hvilket skulle vise sig at have forskrækkende pludseligt slip i vådt
føre (= single experience!) =
- Da jeg MÅTTE prøve de dengang nye radial-dæk og fik Bridgestone's
(BT46?) på GPZ'eren - Og sidenhen holdt mig til dém.
- Efter at have haft BT50'ere på RGV'en da jeg racede dén, opbyggede jeg
en god portion tillid til dém, hvorved jeg ikke lod mig forskrække af
de BT20 der sad på Lillefrøen ved anskaffelsen af dén.
- Barbie's såler står for udskiftning inden foråret og i kraft af
(indtil videre) fraværende tilbud på BT 10/20 kigger jeg derfor også
lidt på Dunlop D207/208 som jeg husker for positiv omtale her på gruppen!

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 23-01-08 00:59

> [...]
> videre) fraværende tilbud på BT 10/20 kigger jeg derfor også lidt på
> Dunlop D207/208 som jeg husker for positiv omtale her på gruppen!

Hej Armand
Nu ved jeg ikke hvad "tilbud" indebærer, men du ku´ jo prøve at se her
http://wilhelmsen.ebootis.de/application/wilhelmsen_app000000?APPL=WILHELMSEN&FRAMEPAGE=wilhelmsen.htm&DIR=wilhelmsen&ACTIONxSESSxSHOW(index.htm)=X
Der er både BT 10 og 20 f.eks. BT20 120/70*17 ?115,35
det er vel ikke så slemt?

mvh Jens
Sydals

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 23-01-08 01:06

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er både BT 10 og 20 f.eks. BT20 120/70*17 ?115,35

Der skulle stå ?115,35. Hvis det kikser igen så er det "Øvro"

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 01:36

Jens Meldgaard skrev:

> Der skulle stå ?115,35. Hvis det kikser igen så er det "Øvro"

Jeg har snart vænnet mig til at et foranstående spørgsmålstegn betyder
€. Men jeg lagde mærke til at i en af Gruby's seneste indlæg fremstår
Euro-tegnet ganske tydeligt - Billy-boy's veje ér uransagelige :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 01:57

Armand skrev:

> Jeg har snart vænnet mig til at et foranstående spørgsmålstegn betyder
> €. Men jeg lagde mærke til at i en af Gruby's seneste indlæg fremstår
> Euro-tegnet ganske tydeligt - Billy-boy's veje ér uransagelige :-|

Hæ!
I det stille blev det så en test af mit eget Euro-tegns virkning, og hér
på min skærm fremtræder dét ganske nydeligt, som ved afsendelsen

--
Armand.
(der tilsyneladende bruger "vestligt (ISO-8859-1)"-standard tegnsæt)

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-01-08 08:27

Armand wrote:

> I det stille blev det så en test af mit eget Euro-tegns virkning, og
> hér på min skærm fremtræder dét ganske nydeligt, som ved afsendelsen

Også her.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 16:48

On Wed, 23 Jan 2008 01:57:19 +0100, Armand wrote:

> Armand.
> (der tilsyneladende bruger "vestligt (ISO-8859-1)"-standard tegnsæt)

Nøh, Du bruger:

Hvor øvro-tegnet ikke vises her :-/

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-01-08 19:13

On Wed, 23 Jan 2008 01:35:30 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Orakulix.

>Jeg har snart vænnet mig til at et foranstående spørgsmålstegn betyder
>€. Men jeg lagde mærke til at i en af Gruby's seneste indlæg fremstår
>Euro-tegnet ganske tydeligt - Billy-boy's veje ér uransagelige :-|

Hvis du benytter ALT GR tasten og 5 tallet skriver den sørme €.
Det er en af Hr. Gates skjulte features

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 20:15

Steen Gruby skrev:
> [...]
> wrote:
>
> Hej Orakulix.

> Hvis du benytter ALT GR tasten og 5 tallet skriver den sørme €.

På mit Logitech keyboard er det ALT GR og E, men det er vel som tasterne
er udlagt til at "skrive" Alt og #### -koderne :-/

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 25-01-08 21:16

> På mit Logitech keyboard er det ALT GR og E, men det er vel som tasterne
> er udlagt til at "skrive" Alt og #### -koderne :-/

Også Logitech her, det er med euro-tegn på E-tasten,
men ALT GR -E giver € selvom det viser euro-tegn her hos mig.

Så må jeg lige prøve Steen´s: ALT GR 5, det giver €

mvh Jens
Sydals
der siger tak

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 25-01-08 21:18

> [...]
> men ALT GR -E giver ? selvom det viser euro-tegn her hos mig.
>
> Så må jeg lige prøve Steen´s: ALT GR 5, det giver ?

ØV

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 25-01-08 23:02

Jens Meldgaard skrev:
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> ØV

Hvad fanden blev der af den "IBM-kompabilitet" som Billy-boy blev så
forfærdelig stor på?? :-|

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-01-08 21:47

Jens Meldgaard skrev:

> [...]
> men ALT GR -E giver € selvom det viser euro-tegn her hos mig.
>
> Så må jeg lige prøve Steen´s: ALT GR 5, det giver €

Dit [ALT Gr 5] € vises godtnok som [ALT Gr e]€ (Øvro) her hos mig

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Armand

Dato : 25-01-08 23:04

J.C.Kløve skrev:

> Dit [ALT Gr 5] € vises godtnok som [ALT Gr e]€ (Øvro) her hos mig

Og hér hos mig ses kun Øvro-tegn i dit og Jens' indlæg!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-01-08 23:20

On Fri, 25 Jan 2008 21:47:08 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Gutter.

>Dit [ALT Gr 5] € vises godtnok som [ALT Gr e]€ (Øvro) her hos mig

Om man anvender ALT GR e € eller ALT GR 5 € ser ud til at være det
samme.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-01-08 23:26

On Fri, 25 Jan 2008 23:19:30 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Disclimer.

>Om man anvender ALT GR e € eller ALT GR 5 € ser ud til at være det
>samme.

Jeg tror sørme jeg vedbliver at anvende min gamle betegnelse for €.
Øvro - Det passer til mit temperament

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 26-01-08 00:18

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Dit [ALT Gr 5] € vises godtnok som [ALT Gr e]€ (Øvro) her hos mig

Fint nok, men det gør den altså ikke her ved mig ????

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 01:52

Jens Meldgaard skrev:

> [...]
> Der er både BT 10 og 20 f.eks. BT20 120/70*17 ?115,35

Wilhelmsen vil have 1921,-kr for et sæt (som, for mig, er billigst at
hente á 100,-kr i diesel)
Min reference er sædvanligvis M&P's dækpriser, og lige nu kan jeg få et
sæt D208 ind af døren for ca. 1350,-kr!
Ved dette opslag opdagede jeg så til gengæld at BT020 også er kommet på
M&P's liste, og det til ca. 1650,-kr ind af døren! - M&P vedbliver min
reference!
Nu er spørgsmålet så blot om jeg hár indstillet mig så meget på et D208
at prisforskellen kommer dém tilgode :-/

--
Armand.
(der i trods mod spam ignorerer de priser som andre fra klubben skaffer

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 10:47

> [...]
> reference!
> Nu er spørgsmålet så blot om jeg hár indstillet mig så meget på et D208 at

Hej.

Har du kikket hvad de skal have her http://www.mynetmoto.com/index.cfm ,
har handlet hos dem et par gange, og har i går smidt en ordre af sted på et
sæt Metzeler Tourance til 1486.- kr. inkl. levering

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 17:00

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Har du kikket hvad de skal have her http://www.mynetmoto.com/index.cfm ,
> har handlet hos dem et par gange, og har i går smidt en ordre af sted på et
> sæt Metzeler Tourance til 1486.- kr. inkl. levering

Tak for tippet!
BT020 ved Mynetmoto: 1725,-kr ind af døren!
Og D208'erne forøvrigt 1886,-!

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-01-08 15:55

klip

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der i trods mod spam ignorerer de priser som andre fra klubben skaffer

Har du også undersøgt om de er til at få til din 3 hjulede drømmecykel med
45graders V-Twin og håndtag på ydersiden af hjulene ?

Det er jo nok ikke værd at satse på at kommunens hjælpemiddelcentral
bliver ved med at "forære" dem væk !

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 26-01-08 00:30

> [...]
> reference!
> Nu er spørgsmålet så blot om jeg hár indstillet mig så meget på et D208 at

Ja, det er jo op til dig. Jeg har aldrig prøvet D 208, så dem kan jeg ikke
udtale mig om. Jeg har prøvet D 207 GP tror jeg det hed, som fordæk
det var en udpræget fornøjelse, let "indstyring", holder linien, super
"grip"
og så indgyder det tillid. Er du vandt til BT 020, er det måske vær at
holde ved?
Prisforskellen er da så lille, at jeg ikke ville lade det være afgørende.

mvh Jens
Sydals

Fra : Harald Blaatand

Dato : 22-01-08 14:02

> [...]
>>
> Ikke hvis, men når(!) jeg får sådan en, så er der håndtag på ydersiden
> af hjulene og kommunens hjælpemiddelcentral leverer gummiet ved behov!

Jeg har lidt svært ved at forestille ,mig en trehjuler med 45graders
V-Twin og håndtag på ydersiden af hjulene der er påmonteret dæk leveret af
kommunens hjælpemiddelcentral ,på den anden side er spørgsmålet hvad
håndtagene er til nok mere på sin plads!

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 19:46

On Mon, 21 Jan 2008 18:56:10 +0100, Armand wrote:

> JEG ville ihvertfald ikke køre med
> Avon på mit jern

Mærkesnob !

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 21:01

> Og det er det forbandede ved vores i andres øjen ensrettede hobby: Den er
> ganske anderledes for mange, og JEG ville ihvertfald ikke køre med Avon på
> mit jern (som hverken har tre hjul eller 45° V-twin) :-|

Spøg til side!
Har du nogensinde prøvet sådan en fætter? Jeg mener en Ural med sidevogn?
Den er bestemt med til at minde en om den bredde, som du selv nævner, at
vores fælles interesse har.
(Avon har i øvrigt et godt ry hos en del sidevogns-kørere)

Michael D

Fra : CL

Dato : 21-01-08 21:11

In news:4794f9ee$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Michael Dahlberg <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> typed:

> (Avon har i øvrigt et godt ry hos en del sidevogns-kørere)

Mener du helt seriøst at en 2 hjulet MC´ist kan bruge det
til noget ?
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 22-01-08 08:13

"CL" <PP@PP.PP> skrev i en meddelelse
> [...]
> Michael Dahlberg <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> typed:

> Mener du helt seriøst at en 2 hjulet MC´ist kan bruge det
Du kan da bruge det til det du vil! F.eks.
-Opfat det som en kuriøs oplysning.
-Husk det hvis en kammerat spørger.
-Sæt en sidevogn på, hvis du har købt for mange Avon'er.
-Blæs på oplysningen, og gå videre.
-Prøv et sæt Avon, og se om det duer!
Det var i øvrigt ikke ringe på den gamle A65'er!

Hvis du ikke kan lide sidebemærkninger, behøver du ikke læse mine indlæg

Michael D

Fra : CL

Dato : 22-01-08 19:33

In news:47959763$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> Det var i øvrigt ikke ringe på den gamle A65'er!
>
> Hvis du ikke kan lide sidebemærkninger, behøver du ikke læse mine

Fortjent jeg glemte en
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 07:38

On Mon, 21 Jan 2008 16:29:53 +0100, Armand wrote:

> [...]
> mærkefanatisme, ligesom at MOTORRAD tydeligvis ikke er helt neutrale i
> deres bedømmelser, derved at adskillige BMW'er ligger meget højt på

Måske har Motorrad ret i deres placering :-/ Meget af det jeg har nævnt, er
jo mere "tåbeligt/billigt design", end defekter som sådan. Selve
mekanikken, á motor, gear, stel, bremser, fungerer jo fejlfrit som sådan.

Dog ved jeg, at der har været brækkede/lækkende bremserør på adskillige
R1200R, som garantirepareres.

Motorstyringen lander imellem, men kan faktisk være et bevist, (øko), valg
fra BMW,s side.

Statistik ér svært :-|

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 16:40

Orla Pedersen skrev:

> Måske har Motorrad ret i deres placering :-/ Meget af det jeg har nævnt, er
> jo mere "tåbeligt/billigt design", end defekter som sådan. Selve
> mekanikken, á motor, gear, stel, bremser, fungerer jo fejlfrit som sådan.

Jeg synes nu at det lugter lidt alligevel!
F.eks. vægter de ABS noget tungt :-/

> Statistik ér svært :-|

Jup!
Paradoksalt nok er det faktisk fra samme magazin at jeg har noteret mig
udtrykket: "Al sammenligning er uretfærdig"!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 17:02

On Wed, 23 Jan 2008 16:40:06 +0100, Armand wrote:

> Jeg synes nu at det lugter lidt alligevel!
> F.eks. vægter de ABS noget tungt :-/

Det må man sige, specielt da det er "forkert" opspændte bremserør, der
vibreres i stykker, OG, at BMW ikke finder det nødvendig at hjemkalde
modellen, (R1200R). :-/ Heldigvis har S'en en anden type ABS, og
rørføringen er helt anderledes ukritisk på den.

> "Al sammenligning er uretfærdig"!

Ohh

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-01-08 17:16

Orla Pedersen skrev:

> Ohh

Hvis alle var så åbne og "uprætentiøse" når det kom til deres kæreste
eje som du Orla, så havde vi givet en bedre fornemmelse af hvad der var
"op og ned" på de forskellige mærker og modeller

--
Dun@nt der har svært ved offentligt at smæde Sv'eren mere end nødvendigt

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 17:23

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> eje som du Orla, så havde vi givet en bedre fornemmelse af hvad der var
> "op og ned" på de forskellige mærker og modeller

Er det nu at jeg så skal bore i hvorledes dit forhold til din
hedengangne XJ600 er/var?

Jeg fik en balle så stor, at jeg stadig husker den, fordi jeg kom til at
hagle lidt på dén model imens at dén var dit kæreste eje!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-01-08 18:34

Armand skrev:

> [...]
>
> Jeg fik en balle så stor, at jeg stadig husker den, fordi jeg kom til at
> hagle lidt på dén model imens at dén var dit kæreste eje!

ahem.. jooo ser du ... tager du en undskyldning?

Nå bortset fra det _var_ det nu en glimrende cykel, men modellen den er
nok ved at være så gammel at hvis nogen seriøst spurgte til den vil jeg
anbefale at finde noget nyrere, medmindre de ville have den for
renovering, eller venneration - hvilket jeg da selv kunne finde på, hvis
finanserne var til det.

Jo den har bestemt mange kvaliteter for sin tid - det vil jeg nu
fastholde, men verdens bedste det kandiderer den nok ikke til for andre
end mig

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 26-01-08 17:34

> Er det nu at jeg så skal bore i hvorledes dit forhold til din hedengangne
> XJ600 er/var?

Hej Armand

Bemærk at Kløve skriver: "Hvis _alle_ var så............".
Han hævder jo ikke selv at være det )

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 20:39

On Wed, 23 Jan 2008 17:15:44 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvis alle var så åbne og "uprætentiøse" når det kom til deres kæreste
> eje som du Orla, så havde vi givet en bedre fornemmelse af hvad der var
> "op og ned" på de forskellige mærker og modeller

Jeg synes at ret skal være ret, derfor forsvarer jeg hvad jég har fundet
godt, og klandrer de mindre gode ting. Det har da været interessant at se
folks forbløffelse, når at jeg har sagt, at VTR'en på mange måder er bedre
end BMW'en, det er som om at det slet ikke må være rigtigt. Nu startede det
i grunden også på værste vis med "makita", med de mildest talt underlige
sutter, der sad på den, og at vænne sig til den "bemærkelsesværdige"
motorstyring. Blot skiftet af bagdækket gav et helt nyt syn på de i grunden
fremragende køreegenskaber, dem skal jeg nok lære at sætte pris på.
Motorkarakteristikken har jeg vænnet mig til, jeg skulle blot tænke i
TZ-baner, og holde gas på.

Nu skal jeg blot have ændret de små designsparebøffer, så bliver jeg såmænd
nok glad for "makita"

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-01-08 20:45

On Wed, 23 Jan 2008 20:39:15 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Nu skal jeg blot have ændret de små designsparebøffer, så bliver jeg såmænd
>nok glad for "makita"

Rødderne her har fundet den mest åbenbare designbøf:
http://www.triumph-kbh.com/JoeBar/JoeBar-bmw-guzzi.htm
Ka' du rette den )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 21:04

Steen Gruby skrev:
> [...]
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.
>
> Rødderne her har fundet den mest åbenbare designbøf:

GRILL

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 21:32

On Wed, 23 Jan 2008 20:44:55 +0100, Steen Gruby wrote:

> Ka' du rette den )

Ahemm, æhh, bæh, jeg måtte afmontere ventildækslerne for at få "makita" i
vinterhi ~:-$

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 21:35

Orla Pedersen skrev:

> Ahemm, æhh, bæh, jeg måtte afmontere ventildækslerne for at få "makita" i
> vinterhi ~:-$

Hæ!
Og jeg kender en der slet og ret skar ca 20 cm af karmen på begge sider
af hans fyr-rums døråbning.

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-01-08 21:42

On Wed, 23 Jan 2008 21:34:32 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej.

>Og jeg kender en der slet og ret skar ca 20 cm af karmen på begge sider
>af hans fyr-rums døråbning.

Tilløbet skal vist bare være lidt længere, så ordner den sag sig selv.
Det blødeste må give efter )

(Gad vide om man kan få en babseholder "Makita style")

Undskyld Orla.
Jeg kunne ikke lade den Joe's Bar ligge ubrugt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-01-08 21:52

Steen Gruby skrev:
> [...]
> wrote:
>
> Hej.

> Tilløbet skal vist bare være lidt længere, så ordner den sag sig selv.

det kunne give en helt ny mening til begrebet "planede topstykker"

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 22:49

On Wed, 23 Jan 2008 21:42:06 +0100, Steen Gruby wrote:

> Jeg kunne ikke lade den Joe's Bar ligge ubrugt

De'goe er de http://www.triumph-kbh.com/JoeBar/JoeBar-speed-ticket.htm
Sikken skuffelse

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-08 01:13

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.

> Rødderne her har fundet den mest åbenbare designbøf:

LOL

Den var sq' go'

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-01-08 21:25

Orla Pedersen skrev:
> On Wed, 23 Jan 2008 17:15:44 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
>
> Nu skal jeg blot have ændret de små designsparebøffer, så bliver jeg såmænd
> nok glad for "makita"

...Og det er vel egentlig pointen - selv de antageligt bedste MC'er er
ikke perfekte, men der ligger jo alligevel en verden at udforske, lære
at kende, og en chame man kan falde for og blive glad for. (...lidt lige
som kvinder, selv om en dremmel, en hammer og lidt bøjet alminium ikke
kan rette op på det hos dem - der er det vist sugninger cilikone og
større blinklys foran der ser ud til at være populært i visse kredse )
Og der går jo netop ikke skår af nogen ved at påpege hvad men gerne så
anderledes på modellen (altså motorcyklen - de andre kan man komme
grumme galt af sted med at påpege designforbedringer på)for at den kunne
opleves bedre af køberne.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-01-08 20:31

Harald Blaatand skrev:

> En seriøs liste ville da være interessant,og måske en top 20 over hvilke
> 10 år gamle MC der holder prisen bedst,og en liste over højeste /laveste
> vedligeholdelses omkostninger over en årrække.

Mon ikke Nimbussen ville ligge fint der?. Over 1/3 stadig på plader 47
år efter fabrikken lukkede.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 22-01-08 13:57

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Mon ikke Nimbussen ville ligge fint der?. Over 1/3 stadig på plader 47
> år efter fabrikken lukkede.
>

> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen

Nimbus er helt sikkert et hit på top 20 listen over 10 år > MC !

Mvh

Steen