Transport af egendele og mc til Irland
Fra : Lasse Christensen

Dato : 20-01-08 17:00

Nogen som har prøvet noget lignende?

Jeg har været så heldig og få job i Dublin som, hvis alt går efter
planen, jeg skal starte på d.18 Dec.

Vil helst ik være uden min mc derovre.

Køreturen er egentlig kun 600km for mig (Bor i Esbjerg, færge til
Harwich, så til Holyhead og så Dublun)

Men jeg tænker mere på alle de ting jeg skal have med.

Forslag?

Mvh. Lasse

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-01-08 19:26

"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så til Holyhead og så Dublun)
>
> Men jeg tænker mere på alle de ting jeg skal have med.

Tandbørste..?
Iøvrigt så tror jeg at du nok kommer lidt for sent hvis du skal starte 18
dec.
Så du skal nok også medbringe en god undskyldning..

Michael

Fra : KentBM

Dato : 20-01-08 20:43

Michael Kirkegaard skrev:
> Iøvrigt så tror jeg at du nok kommer lidt for sent hvis du skal starte 18
> dec.
> Så du skal nok også medbringe en god undskyldning..

Hvad mener du? Der er vel 11 måneder.

--

Kent

Fra : Lasse Christensen

Dato : 21-01-08 09:11

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
> dec.
> Så du skal nok også medbringe en god undskyldning..

Der skulle så have stået feb. men det er vel egentlig også ligemeget?
Problemet er det samme.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-01-08 15:47

> Der skulle så have stået feb. men det er vel egentlig også ligemeget?
> Problemet er det samme.

Tager DFDS mod stykgods ?
Så pakke ejendelene på et par paller. I harwich leje en varevogn, fise de
2x600km med skramlet og så tage mc'en igen ?

Men der er flyttefirmaer der lever af at flytte for folk - Men lav en
søgning på uheldige oplevelser inden du vælger da der er nogle brodne kar i
branchen (også i den branche)

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-08 07:50

Anders Majland wrote:

> Tager DFDS mod stykgods ?
> Så pakke ejendelene på et par paller. I harwich leje en varevogn, fise de
> 2x600km med skramlet og så tage mc'en igen ?

DFDS Tor Line gør, men de tager sig sandeligt betalt. Jeg fik et tilbud
på at flytte en personbil fra kajen i Harwich til kajen i Esbjerg. Ingen
persontransport inkluderet.

Seafreight 2.600,00
BAF 514,80
SECA 42,38
DK HARBOUR DUES 10,50
VAT 791,92
I alt 3.959,60

--
vh
Torben

Fra : Lasse Christensen

Dato : 25-01-08 21:21

Torben Scheel wrote:

> DFDS Tor Line gør, men de tager sig sandeligt betalt. Jeg fik et tilbud
> på at flytte en personbil fra kajen i Harwich til kajen i Esbjerg. Ingen
> [...]
Av for den!

Jeg kikkede lige på hvad jeg skulle give for en kahyt, det var omkring
2000,- og 320,- for motorcyklen.

MEN, heldigvis er der ikke noget som hedder registreringsafgift for min
i Irland, og der er ikke rigtigt nogle gebyrer forbundet med at
registrere den ellers.

Fra : Armand

Dato : 25-01-08 23:13

Lasse Christensen skrev:

> MEN, heldigvis er der ikke noget som hedder registreringsafgift for min
> i Irland, og der er ikke rigtigt nogle gebyrer forbundet med at
> registrere den ellers.

Er det i grunden ikke mest enkelt at sælge herhjemme til fuldfed dansk
pris og købe tilsvarende igen derovre?
Det kunne være at der ligefrem var en upgrade der kunne friste istedet
til dén pris :-/

--
Armand.
(Der netop i eftermiddags hørte om en bekendt, bosiddende i Malmø, der

Fra : Lasse Christensen

Dato : 27-01-08 14:27

Armand wrote:

> Er det i grunden ikke mest enkelt at sælge herhjemme til fuldfed dansk
> pris og købe tilsvarende igen derovre?
> Det kunne være at der ligefrem var en upgrade der kunne friste istedet
> til dén pris :-/

Svært at finde en erstatning for en motorcykel fra 1952 man har brugt så
meget tid og energi på :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 17:34

On Sun, 27 Jan 2008 14:26:53 +0100, Lasse Christensen wrote:

> Svært at finde en erstatning for en motorcykel fra 1952 man har brugt så
> meget tid og energi på :)

Derovre ? Nøeh ! Køb et classic bike, og byd ind på den bedste "veteran" mc
med MOT Du kan finde. Og tag den så med hjem når den tid kommer.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Lasse Christensen

Dato : 27-01-08 21:48

Orla Pedersen wrote:

> Derovre ? Nøeh ! Køb et classic bike, og byd ind på den bedste "veteran" mc
> med MOT Du kan finde. Og tag den så med hjem når den tid kommer.

Der er ikke særlig mange klassikere på irland.

Lad mig sige det mere direkte, jeg sælger den ikke.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 30-01-08 18:00

"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message

> Svært at finde en erstatning for en motorcykel fra 1952 man har brugt så
> meget tid og energi på :)
- -

Kunne du så ikke tænke dig at afsløre hvad det er for en fin maskine det
her drejer sig om ?

Mvh

Steen

Fra : KentBM

Dato : 20-01-08 20:52

Lasse Christensen skrev:
> Nogen som har prøvet noget lignende?
>
> Jeg har været så heldig og få job i Dublin som, hvis alt går efter
> planen, jeg skal starte på d.18 Dec.

Tillykke?
> [...]
> Harwich, så til Holyhead og så Dublun)
>
> Men jeg tænker mere på alle de ting jeg skal have med.

Der er flyttefirmaer med speciale i flytning til udlandet, som flytter
fra adresse til adresse. Jeg så for mange år siden en dansk flyttebil på
en pram i Venedig. Så det kan vel også lade sig gøre til Irland.

Eller en kammerat med en kassevogn.

--

Kent

Fra : Jan Buchwald

Dato : 20-01-08 13:23

On 20 Jan., 20:51, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:
> [...]

> fra adresse til adresse. Jeg så for mange år siden en dansk flyttebil på
> en pram i Venedig. Så det kan vel også lade sig gøre til Irland.

Prøv at gå ned og få en snak med Norfolkline

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 21-01-08 10:19

"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message
> Nogen som har prøvet noget lignende?
>
> Jeg har været så heldig og få job i Dublin som, hvis alt går efter planen,
> jeg skal starte på d.18 Dec.

Du har 11 måneder til du starter i dit nye job (tillykke dermed forøvrigt).
Du kan anvende disse 11 måneder til at transportere dit udstyr stykvis. Hvis
du kører til Dublin en tur hver weekend, har du ca. 46 ture. Udover at du
får transporteret alt dit grej til Dublin får du samtidig kørt nogle dejlige
kilometer på din mc. En win-win situation!!!

--
Allan
Aprilia SL1000

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-01-08 20:56

> [...]
> at du får transporteret alt dit grej til Dublin får du samtidig kørt nogle
> dejlige kilometer på din mc. En win-win situation!!!

Fy føj
Lasse kan ikke lide at man laver sjov med hans skrivefejl.