Held i uheld
Fra : Anneli

Dato : 15-07-01 00:06

Hej gruppe!

Det er ved at være længe siden jeg har blandet mig her, men denne uge har
været så begivenhedsrig, at jeg bare _må_ dele det med Jer!

Tirsdag kørte jeg glad afsted på min elskede mini marauder (dagen efter dens
to års fødselsdag) med en prøveplade i tasken. Skulle mødes med min kæreste
og stedsøn i Fredericia, hvor vi har en BSA holdende, der skulle med hjem
(derfor prøvepladen). I Høng tænkte jeg, at det var rygepausetid, så jeg
kørte ind på en rasteplads. Det skulle
jeg ikke have gjort.....jeg holdt mellem to biler, snakkede med dem i bilen
bag mig, da manden i den forreste ville køre ud fra pladsen. Fint med mig,
hvis det ikke lige var fordi han satte bilen i bakgear i stedet og med fuld
skrue bakkede ind i min MC. Jeg kan slet ikke beskrive, hvilke tanker der
gik gennem mit hoved, da jeg så min MC komme væltende bagud, ind i bilen
bagved, for derefter at stå mast mellem de to biler #%7(/&/(/(/79 absolut
fuck........hold kæft, hvor var jeg tosset og rasende og gal i skralden, jeg
er stadig imponeret over, at jeg ikke pandende ham en!! Manden undskyldte
meget og påtog sig straks al skyld, det var simpelthen en fejl, at han havde
bakket, ja tak....farvel Fredericia og endnu værre - farvel til den MC-ferie
vi skulle afsted på søndagen efter....Nå, jeg gik som sagt helt i sort.
Ringede efter TopHjælp, den bakkende mand mente ellers godt jeg kunne køre
videre, hurra, jeg skulle overhovedet ikke køre videre på noget der kunne
være vind og skævt, og uden lys og lygter :0( Nå, afsted til Masi Motor gik
det med den lille gule
bagpå. Hos Masi havde de vældig travlt, men den kunne nok være klar igen om
14 dage. Gys!! To ugers ferie uden MC? Hvis jeg ikke allerede _var_ gået i
koma, så skete det der!! Og min kæreste kunne jeg klart nok ikke få fat i.
Jeg ringede til min veninde, der heldigvis havde tid til at køre mig hjem i
madkasse.....

Dagen efter tog vi til Masi igen, da min kæreste gerne ville se skaderne,
svælge i andres ulykke kan man jo altid ;0( Jeg var stadig overbevist om, at
den lille gule skulle hjem igen, men min kæreste syntes jeg skulle skifte
til den Savage, jeg efter planen skulle have næste sommer. Det diskuterede
og overvejede vi så uafbrudt i to dage. Selvfølgelig kunne det være fedt med
en spritny MC, på den anden side var jeg ikke "færdig" med den lille gule,
og hvad med økonomien osv. Torsdag tog vi så igen til Masi, fandens at være
henvist til bagsædet :0( fandens ikke at kunne beslutte sig, fandens det
hele...... og så solgte jeg den lille gule med skade og et tab på 15.000,-
hvis vi ikke regner alt ekstraudstyret med. Og købte en Savage i en
ubestemmelig sølv-lyselilla-aktig farve, og pludselig skinnede solen igen!!
Jeg hentede den fredag, efter en sikkert gribende afsked med den lille gule.
Jeg grinede hele vejen hjem, og har stadig ikke fået armene ned! Hold op,
hvor er den bare fed!! Selv farven er til at leve med ;0) Kørte 123 km i
går, i dag har vi smurt aksler og bolte og så skal der bare køres Savage,
for jeg bestilte tid til første service på fredag. Nu håber jeg bare ikke,
at det bliver en vane, at jeg skal skifte til ny MC hvert andet år. Tilbage
er der kun at sige; pas på de billister - de bakker, når de selv mindst
venter det!

Stor hilsen Anneli - på ny Suzuki Savage! :0)

Fra : Jan Petersen

Dato : 15-07-01 00:22

Tillykke med den nye

Af og til skal der et lille (eller større) skub til, før der sker noget!

Mvh Jan Petersen

---------------------------------
VFR 750 (ikke på Grenen)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-07-01 09:12

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været så begivenhedsrig, at jeg bare _må_ dele det med Jer!
> *SNIP*

> Stor hilsen Anneli - på ny Suzuki Savage! :0)

Tillykke med dit nye legetøj, så var det måske en ide, at køre til
Højerruplund ( Stevn's )

Hvis i ikke er så kendte, kan i jo være på Shell tanken ved siden af McD,
Københavns vej, just liiiiiige nord for Køge, kl. 12:00
der er vi tit et par stykker der starter op fra, vel mødt:

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-07-01 11:31

"Anneli"
skrev
> Hej gruppe!
>
> Det er ved at være længe siden jeg har blandet mig her, men denne uge har
> været så begivenhedsrig, at jeg bare _må_ dele det med Jer!
SNIP
*******************
Shit ja, hvor bliver man bare paf når sådan noget sker. Og så når man selv
er helt uden skyld i det. Havde lidt samme oplevelse sidste år, hvor jeg
blev kørt ned. Du kan bare ingenting gøre.

Fik du "den lille" erklæret total-skadet af forsikringen, eller ville de
bare betale for en renovering - eller overlod du til forhandleren at give
dig en pris inden forsikringen havde takseret ?

Det jeg lurer lidt på, er om forhandleren evt. scorer kassen, ved
efterfølgende at købe maskinen for en slik af forsikringen - har nemlig hørt
at det praktiseres ?

Bortset fra det: STORT tillykke med den nye - lad os høre nogle beretninger,
så vi kan høre om du bliver ligeså begejstret for den, som du altid har
skrevet om at du har været for den gamle

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-07-01 14:57

--
M.v.h.
Thore Jensen
> Det jeg lurer lidt på, er om forhandleren evt. scorer kassen, ved
> efterfølgende at købe maskinen for en slik af forsikringen - har nemlig
hørt
> at det praktiseres ?

Hvordan skulle han kunne det ?
Den er allerede solgt.....det er jo ikke Eiffel-tårnet eller Bornholm......

Det er jo kun i de tilfælde hvor maskinen er blevet erklæret totalskadet ,
at det kan lade sig gøre.
Iøvrigt står det jo enhver frit for at købe totalskadede køretøjer af
forsikringsselskaberne.....de har jo ikke meget at bruge dem til.

Thore Jensen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-07-01 18:28

> Iøvrigt står det jo enhver frit for at købe totalskadede køretøjer af
> forsikringsselskaberne.....de har jo ikke meget at bruge dem til.

Men forhandlerne har førsteret, iogmed der gåes meget stille med dørene!

Mvh
Steen

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-07-01 21:19

"SmaRTrxxv"
skrev
omkring forhandlerens køb af skadet motorcykel, og evt. at "score kassen":
> [...]
> Iøvrigt står det jo enhver frit for at købe totalskadede køretøjer af
> forsikringsselskaberne.....de har jo ikke meget at bruge dem til.
****************
Det jeg mente var, at Annelie (eller hvordan det staves skrev at hun
havde tabt ca. 15.000 på den. Hvis nu forhandleren har budt hende x antal
kroner for den skadede model, og efterfølgende - på hendes forsikrings
regning - laver den tip-top, så kan det jo være at hun skulle have ventet
med at forhandle til maskinen var blevet lavet - og måske så var mere værd ?
Ellers er det jo forhandleren der scorer kassen .....

Bortset fra det, så er 15.000 kr. på 2 år ikke meget at tabe - selvfølgelig
afhængig af hvor meget man har kørt osv.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Anneli

Dato : 15-07-01 23:32

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9istvr$jno$1@sunsite.dk...

> [...]
værd ?
> Ellers er det jo forhandleren der scorer kassen .....

Nu er det jo modpartens forsikring, der skal dække skaden.

> Bortset fra det, så er 15.000 kr. på 2 år ikke meget at tabe -
>selvfølgelig
> afhængig af hvor meget man har kørt osv.

Nææ, det kunne vel ikke være meget anderledes. Den havde kørt ca. 15.800 km.

Stor hilsen Anneli - og Savage!

Fra : Anneli

Dato : 15-07-01 23:28

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9irrkp$9en$1@sunsite.dk...
> Fik du "den lille" erklæret total-skadet af forsikringen, eller ville >de
bare betale for en renovering - eller overlod du til >forhandleren at give
dig en pris inden forsikringen havde >takseret ?

Den er sandsynligvis ikke totalskadet, bare lidt krøllet og kvæstet for og
bag. Skaden er ikke gjort op endnu, men det er jo heller ikke mit problem
længere. Vi forhørte os hos en anden forhandler også, han ville give mindre
end Masi.

> Bortset fra det: STORT tillykke med den nye - lad os høre >nogle
beretninger,
> så vi kan høre om du bliver ligeså begejstret for den, som du >altid har
skrevet om at du har været for den gamle

Tak! Den føltes rigtig god fra første øjeblik, så jeg er slet ikke i tvivl
om, at jeg bliver lige så glad for den nye! Jeg har kørt 211 km i dag -
herligt! :0)

Stor hilsen Anneli - og ny Savage!

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-01 13:46

> ...købte en Savage i en
> ubestemmelig sølv-lyselilla-aktig farve, og pludselig skinnede solen
igen!!

Tillykke! Du kan jo altid give den en eller anden rå-sej custom lakering om
et par år, de fleste Harley ejere jeg kender lakerer cyklen om jævnligt.

> går, i dag har vi smurt aksler og bolte og så skal der bare køres Savage,

Klogt! Sammen med olieskift i affjedring er det det mest oversete væsentlige
vedligehold man bare SKAL udføre.

> er der kun at sige; pas på de billister - de bakker, når de selv mindst
> venter det!

Jep, de er totalt uregnelige.

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 15-07-01 23:38

> Tillykke! Du kan jo altid give den en eller anden rå-sej custom >lakering
om
> et par år, de fleste Harley ejere jeg kender lakerer cyklen om >jævnligt.

Nu havde jeg jo ikke tænkt mig at lave den om til en harley - men måske en
Goldwing?! ;0)
Når det kommer til stykket er det ikke meget custom / chopper stil over mig,
jf. den lille gule www.anneli.subnet.dk Jeg ejer ikke en eneste fryns eller
nitte ;0)

Savage,

> Klogt! Sammen med olieskift i affjedring er det det mest >oversete
væsentlige
> vedligehold man bare SKAL udføre.

Jeps, jeg fatter heller ikke at smøring af aksler og bolte ikke er en del af
klargøring / levering. Der er mange der ikke ved, at den er samlet tør fra
fabrikken.

Stor hilsen Anneli - og Savage! :0))))

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-07-01 23:07

"Anneli" skrev
> Hej gruppe!
<snip>
>.... og så solgte jeg den lille gule med skade og et tab på 15.000,-
> hvis vi ikke regner alt ekstraudstyret med.
<snip>

Tillykke med den nye.
Husk at kræve erstatning for værdi tab fra forsikringen.
Der var noget i et tv program(vist nok Rapporten på DR), hvor de fortalte at
man kan få erstatning for værdi tab ved en skade (man får ikke så meget for
en tidligere skadet mc ved salg)
Erstatningen var vist 15% af det beløb den bliver repareret for.
Det at man havde krav på erstatning var noget forsikrings selskaberne
"glemte" at oplyse om.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-07-01 09:04

hmm....jeg havde lige ofret ca 9kkr på ny kåbe sidste sommer da en gut
bestemmer sig for at bakke sin hiace ½ op på cyklen

som han sagde "jeg troede det var kantstenen"...bare surt, kåben var helt
ny...og forsikringen vill kun male den...det er ikke 100% det samme...øj
hvor var jeg bitter

Lasse
CBR1000f

Fra : Anneli

Dato : 16-07-01 23:04

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny...og forsikringen vill kun male den...det er ikke 100% det samme...øj

Imponerende surt! Jeg er virkelig blevet paranoid overfor billister på
parkerings- og rastepladser; venter hvert øjeblik, at nogen ikke kan styre
sin bil den rigtige vej ;0(

Stor hilsen Anneli og den fine, nye Savage :0))))