Argh, en idiot!!!
Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 18-01-08 17:15

Jeg er lige kommet hjem fra en lille tur. På Middelfart landevej er der en
som kører lige ud foran mig i et helleanlæg!!! Nå, jeg havde rimelig tid til
at reagere og jeg valgte at sænke farten lidt og så overhale lige efter
sildebenene med rimelig høj fart (alstså stadig inden for lovens rammer!)
Gud hjælpe mig om ikke idioten i sin Berlingo følger mig lige i røven, og da
jeg standser for at stige af motorcyklen ved min destination, kommer han
farende ud og råber "hvordan fanden det er jeg kører! Sådan at køre inden
om, øhhh uden om lige midt i et helleanlæg" Jeg forsøgte at forklare at han
havde overset mig, men han holdt fast i at han havde "orienteret sig". Nå,
jeg gider ikke den slags diskussioner, så det endte med at han gik med
truslen om at han "næste gang ville ramme motorcykel og det hele ned - og så
var det mig der ville få skylden" - Hvad skal man stille op overfor sådan en
ignorant??? Jeg nøjedes med at sige ja, det er flot, du er dygtig!
Nå, jeg måtte lige af med det. Håber ikke der er for mange af den slags
derude - det er for tidligt at starte året med sådan noget.
Vh
Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-01-08 17:34

"Søren Høyer Hansen" <siren@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man stille op overfor sådan en ignorant???

Tag din mobiltelefon frem, ring vagthavende op, og bed manden forklare
situationen med en bemærkning om at "så kan vi se hvem der får et klip i
kørekortet" og et smil. Truslen er som regel nok til at han klapper i og
kører hjem.

/Rittig

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-01-08 09:54

Claus Rittig wrote:
> [...]
> situationen med en bemærkning om at "så kan vi se hvem der får et
> klip i kørekortet" og et smil. Truslen er som regel nok til at han

Er det ikke en ret tom trussel? Ingen vidner, ingen kamera, ingen buler.
Påstand mod påstand. Sagen henlagt.

/jim

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-08 00:29

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke en ret tom trussel? Ingen vidner, ingen kamera, ingen buler.
> Påstand mod påstand. Sagen henlagt.

Jo, det er det. Formålet er egentlig også bare at tvinge fjolset til at
sætte sig ind i færdselsloven.
HVIS opringningen bliver en realitet, skal man lade misdæderen forklare
hændelsesforløbet, og kun selv tilføje banaliteter som fx hvem der havde
ubetinget vigepligt osv, så er der tale om en tilståelse
(Men så langt er jeg nu aldrig kommet)

Rittig

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-01-08 19:47

Jeg havde en næsten tilsvarende oplevelse i går.

I vores eget villakvarter, kører en ung dame ud foran mig - ud over
hajtænder og det hele.....

En mobiltelefon i den ene hånd, og en ikke fastspændt barn i 7-8 års alderen
på forsædet !!!!

Jeg kørte vel 50 km/t så jeg nåede da at undvige (stoppe var der ikke tid
til).

Ved næste kryds kørte jeg op på siden af damen, og spurgte om hun ikke
skulle koncentrere sig lidt om sin kørsel - fik jeg bare en "finger" ud af
den nedrullede siderude. Hun lagde sku' ikke engang telefonen!!

Kim Olsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-01-08 20:24

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle koncentrere sig lidt om sin kørsel - fik jeg bare en "finger" ud af
> den nedrullede siderude. Hun lagde sku' ikke engang telefonen!!

Gør som Jan i bilgruppen, har har taget en telefon fra sådan en person, og
kylet den ud på en mark... Det kan jeg godt se det sjove i.

... Man skal dog passe på, som det er i øjeblikket er risikoen for at få en
kniv gennem huden pænt stor.

Jeg havde nok selv været helt oppe at køre over sådan en oplevelse, og ville
nok ikke stille mig tilfreds med ikke at få forklaret min version af
historien, så jeg ville nok have stået og leget brøle-abe og råbt at han
havde kørt ud foran mig uden at se sig for. :)

Mvh Anders

Fra : Harald Blaatand

Dato : 19-01-08 14:41

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote in message
klip

> [...]
og
> kylet den ud på en mark... Det kan jeg godt se det sjove i.

Ham der var tæt på at klippe mig lærte helt sikkert at se sig for!

At se tumpens sidespejl forsvinde ud på marken ,det kunne jeg godt se det
sjove i.

Motorcyklist eller biker ,billist eller chauffør....

Mvh

Steen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 18-01-08 20:27

Kim Olsen wrote:
> [...]
> skulle koncentrere sig lidt om sin kørsel - fik jeg bare en "finger"
> ud af den nedrullede siderude. Hun lagde sku' ikke engang telefonen!!

Min kammerat har været ude for det samme en håndfuld gange, jeg har osse.
Nå det ske for mig, plejer jeg at gå forbi med alt det larm jeg kan
prestere, og det er sgu ikke så lidt - så kan de lære det...
Min kammerat derimod kører pænt op på siden, banker på, og spør' om ikk de
kan se sig lidt for, typisk med fingeren til resultat. Så får de lov og se
hans politi-skilt, så falder de lissom til ro...
Så ka' de sgu lære det...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 18-01-08 20:38

Det og så lige billig mad på mac dumals er da også det eneste det plast
skilt duer til...

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-01-08 21:11

> Nå det ske for mig, plejer jeg at gå forbi med alt det larm jeg kan
> prestere, og det er sgu ikke så lidt - så kan de lære det...
> Lars / Viborg

Ja det er da meget godt, når man kører på en 250ccm LIFAN. Det larm den kan
præstere skræmmer vist ikke nogen

Kim
www.kims.pahn.dk

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-01-08 05:56

On Jan 18, 5:15 pm, Søren Høyer Hansen <si...@post.tele.dk> wrote:

> om, øhhh uden om lige midt i et helleanlæg" Jeg forsøgte at forklare at han
> havde overset mig, men han holdt fast i at han havde "orienteret sig". Nå,

I den slags situationer plejer jeg at følge den sydeuropæiske norm: Et
godt langt trut i hornet. Den typiske reaktion er at førerens hoved
drøner rundt, for at få øje på hvor den dyttende er henne. Ved den
adfærd kan man næsten se at han/hun tænker "hov hvor kom den MC fra".
På denne måde bliver han/hun klar over, at der rent faktisk _var_ en
anden trafikant.
Dette er således en bedre løsning, end senere at skulle forsøge at
overbevise vedkommende om, at han var ved at påkøre én, for det mener
han jo ikke, da han ikke så en MC.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Allan

Dato : 21-01-08 14:07

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in message

>Dette er således en bedre løsning, end senere at skulle forsøge at
>overbevise vedkommende om, at han var ved at påkøre én, for det mener
>han jo ikke, da han ikke så en MC.

Fuldstændig enig og jeg gør det samme - gidder ikke diskussionen for
diskussionens skyld. Jeg har jo ret.

mvh
Allan
MCInternet.dk

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 21-01-08 20:30

Tak for de sympatiserende kommentarer. Man kan jo godt lige i sådan en
situation tænke "var det mig der gjorde noget forkert". Men ved gentagne
tilbageblik, er konklusionen den samme som udgangspunktet: Sådan en idiot!
Den med opringning til vagthavende vil jeg have in mente, skulle jeg komme
ud for noget lignende igen!
God fart derude.
Vh
Søren